The Design and Development of a Reading Assessment Manager
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Diversitas Journal |
Texto Completo: | https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/2790 |
Resumo: | An alarming result from the 2018 Programme for International Pupil Assessment (PISA) revealed that the Philippines ranked lowest among the other 79 countries that participated in the assessment. This pushed the Department of Education to create reinforcement programs for reading, which were unfortunately shelved when face-to-face classes were canceled. Hence, the researchers created the Reading Assessment Manager (RAM) for the continuity of reading programs such as the assessment of pupils’ reading grade levels. RAM virtually stores a reading inventory of learners’ reading grade levels and suggests level-matching reading materials. Based on the administered evaluation utilizing the System Usability Scale (SUS), RAM outperformed 90-95% of industry software systems. Furthermore, the given Post Study System Usability Questionnaire (PSSUQ) reported Above Average user satisfaction. |
id |
UNEAL_b1e8d6e9ca1b01c9a8a7e21470a8f914 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.diversitasjournal.com.br:article/2790 |
network_acronym_str |
UNEAL |
network_name_str |
Diversitas Journal |
repository_id_str |
|
spelling |
The Design and Development of a Reading Assessment ManagerDiseño y Desarrollo de un Gestor de Evaluación de LecturaO Design e Desenvolvimento de um Gerenciador de Avaliação de LeituraSoftware de Avaliação de LeituraCompreensão de LeituraAvaliação EducacionalReading Assessment SoftwareReading ComprehensionEducational Technology An alarming result from the 2018 Programme for International Pupil Assessment (PISA) revealed that the Philippines ranked lowest among the other 79 countries that participated in the assessment. This pushed the Department of Education to create reinforcement programs for reading, which were unfortunately shelved when face-to-face classes were canceled. Hence, the researchers created the Reading Assessment Manager (RAM) for the continuity of reading programs such as the assessment of pupils’ reading grade levels. RAM virtually stores a reading inventory of learners’ reading grade levels and suggests level-matching reading materials. Based on the administered evaluation utilizing the System Usability Scale (SUS), RAM outperformed 90-95% of industry software systems. Furthermore, the given Post Study System Usability Questionnaire (PSSUQ) reported Above Average user satisfaction. Un resultado alarmante del Programa para la Evaluación Internacional de Alumnos (PISA) de 2018 reveló que Filipinas ocupó el puesto más bajo entre los otros 79 países que participaron en la evaluación. Esto empujó al Departamento de Educación a crear programas de refuerzo de lectura, los cuales lamentablemente fueron archivados cuando se cancelaron las clases presenciales debido a la pandemia de COVID-19. Por lo tanto, los investigadores crearon el Administrador de Evaluación de Lectura (RAM) para la continuidad de los programas de lectura, como la evaluación de los niveles de lectura de los alumnos, incluso durante el aprendizaje remoto. En este estudio, RAM se creó para evaluar virtualmente los niveles de lectura de los alumnos, recomendar materiales de lectura de nivel adecuado y almacenar datos en cuentas individualizadas. Siguiendo el Diseño de Investigación de Desarrollo Tipo II, RAM se diseñó y desarrolló utilizando una serie de evaluaciones de necesidades, creación de prototipos y satisfacción del usuario del sistema. Los resultados de la Escala de usabilidad del sistema (SUS) administrada mostraron que la RAM superó entre el 90% y el 95% de los sistemas de software de la industria, mientras que el Cuestionario de usabilidad posterior al estudio (PSSUQ) informó una satisfacción del usuario superior al promedio por parte de los encuestados.Um resultado alarmante do Programa de Avaliação Internacional de Alunos (PISA) de 2018 revelou que as Filipinas ficaram em último lugar entre os outros 79 países que participaram da avaliação. Isso levou o Departamento de Educação a criar programas de reforço para leitura, que infelizmente foram arquivados quando as aulas presenciais foram canceladas devido à pandemia de COVID-19. Portanto, os pesquisadores criaram o Gerenciador de Avaliação de Leitura (RAM) para a continuidade de programas de leitura, como a avaliação dos níveis de leitura dos alunos, mesmo durante o aprendizado remoto. Neste estudo, o RAM foi criado para avaliar virtualmente os níveis de leitura dos alunos, recomendar materiais de leitura compatíveis com o nível e armazenar dados em contas individualizadas. Seguindo o Design de Pesquisa de Desenvolvimento Tipo II, o RAM foi projetado e desenvolvido usando uma série de avaliações de necessidades, prototipagem e satisfação do usuário do sistema. Os resultados da Escala de Usabilidade do Sistema (SUS) administrada mostraram que o RAM superou 90-95% dos sistemas de software da indústria, enquanto o Questionário de Usabilidade Pós-Estudo (PSSUQ) relatou uma satisfação do usuário acima da média por parte dos respondentes.Universidade Estadual de Alagoas - Eduneal2023-12-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/279010.48017/dj.v8i4.2790Diversitas Journal; Vol. 8 No. 4 (2023): Science, innovation and the role of the university in the production of knowledgeDiversitas Journal; Vol. 8 Núm. 4 (2023): Ciencia, innovación y el papel de la universidad en la producción de conocimientoDiversitas Journal; v. 8 n. 4 (2023): Ciência, inovação e o papel da universidade na produção de conhecimento2525-521510.48017/dj.v8i4reponame:Diversitas Journalinstname:Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)instacron:UNEALenghttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/2790/2315Copyright (c) 2023 Sara jane Cruz; Julius Meneseshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCruz, Sara JaneMeneses, Julius2023-12-29T21:54:58Zoai:ojs.diversitasjournal.com.br:article/2790Revistahttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/indexPUBhttps://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/muralinternacional/oairevistadiversitasjournal@gmail.com2525-52152525-5215opendoar:2023-12-29T21:54:58Diversitas Journal - Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Design and Development of a Reading Assessment Manager Diseño y Desarrollo de un Gestor de Evaluación de Lectura O Design e Desenvolvimento de um Gerenciador de Avaliação de Leitura |
title |
The Design and Development of a Reading Assessment Manager |
spellingShingle |
The Design and Development of a Reading Assessment Manager Cruz, Sara Jane Software de Avaliação de Leitura Compreensão de Leitura Avaliação Educacional Reading Assessment Software Reading Comprehension Educational Technology |
title_short |
The Design and Development of a Reading Assessment Manager |
title_full |
The Design and Development of a Reading Assessment Manager |
title_fullStr |
The Design and Development of a Reading Assessment Manager |
title_full_unstemmed |
The Design and Development of a Reading Assessment Manager |
title_sort |
The Design and Development of a Reading Assessment Manager |
author |
Cruz, Sara Jane |
author_facet |
Cruz, Sara Jane Meneses, Julius |
author_role |
author |
author2 |
Meneses, Julius |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cruz, Sara Jane Meneses, Julius |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Software de Avaliação de Leitura Compreensão de Leitura Avaliação Educacional Reading Assessment Software Reading Comprehension Educational Technology |
topic |
Software de Avaliação de Leitura Compreensão de Leitura Avaliação Educacional Reading Assessment Software Reading Comprehension Educational Technology |
description |
An alarming result from the 2018 Programme for International Pupil Assessment (PISA) revealed that the Philippines ranked lowest among the other 79 countries that participated in the assessment. This pushed the Department of Education to create reinforcement programs for reading, which were unfortunately shelved when face-to-face classes were canceled. Hence, the researchers created the Reading Assessment Manager (RAM) for the continuity of reading programs such as the assessment of pupils’ reading grade levels. RAM virtually stores a reading inventory of learners’ reading grade levels and suggests level-matching reading materials. Based on the administered evaluation utilizing the System Usability Scale (SUS), RAM outperformed 90-95% of industry software systems. Furthermore, the given Post Study System Usability Questionnaire (PSSUQ) reported Above Average user satisfaction. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/2790 10.48017/dj.v8i4.2790 |
url |
https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/2790 |
identifier_str_mv |
10.48017/dj.v8i4.2790 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/2790/2315 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Sara jane Cruz; Julius Meneses https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Sara jane Cruz; Julius Meneses https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Alagoas - Eduneal |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Alagoas - Eduneal |
dc.source.none.fl_str_mv |
Diversitas Journal; Vol. 8 No. 4 (2023): Science, innovation and the role of the university in the production of knowledge Diversitas Journal; Vol. 8 Núm. 4 (2023): Ciencia, innovación y el papel de la universidad en la producción de conocimiento Diversitas Journal; v. 8 n. 4 (2023): Ciência, inovação e o papel da universidade na produção de conhecimento 2525-5215 10.48017/dj.v8i4 reponame:Diversitas Journal instname:Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL) instacron:UNEAL |
instname_str |
Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL) |
instacron_str |
UNEAL |
institution |
UNEAL |
reponame_str |
Diversitas Journal |
collection |
Diversitas Journal |
repository.name.fl_str_mv |
Diversitas Journal - Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistadiversitasjournal@gmail.com |
_version_ |
1797051274051452928 |