The Design and Development of a Reading Assessment Manager

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cruz, Sara Jane
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Meneses, Julius
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Diversitas Journal
Texto Completo: https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/2790
Resumo: An alarming result from the 2018 Programme for International Pupil Assessment (PISA) revealed that the Philippines ranked lowest among the other 79 countries that participated in the assessment. This pushed the Department of Education to create reinforcement programs for reading, which were unfortunately shelved when face-to-face classes were canceled. Hence, the researchers created the Reading Assessment Manager (RAM) for the continuity of reading programs such as the assessment of pupils’ reading grade levels. RAM virtually stores a reading inventory of learners’ reading grade levels and suggests level-matching reading materials. Based on the administered evaluation utilizing the System Usability Scale (SUS), RAM outperformed 90-95% of industry software systems. Furthermore, the given Post Study System Usability Questionnaire (PSSUQ) reported Above Average user satisfaction.
id UNEAL_b1e8d6e9ca1b01c9a8a7e21470a8f914
oai_identifier_str oai:ojs.diversitasjournal.com.br:article/2790
network_acronym_str UNEAL
network_name_str Diversitas Journal
repository_id_str
spelling The Design and Development of a Reading Assessment ManagerDiseño y Desarrollo de un Gestor de Evaluación de LecturaO Design e Desenvolvimento de um Gerenciador de Avaliação de LeituraSoftware de Avaliação de LeituraCompreensão de LeituraAvaliação EducacionalReading Assessment SoftwareReading ComprehensionEducational Technology An alarming result from the 2018 Programme for International Pupil Assessment (PISA) revealed that the Philippines ranked lowest among the other 79 countries that participated in the assessment. This pushed the Department of Education to create reinforcement programs for reading, which were unfortunately shelved when face-to-face classes were canceled. Hence, the researchers created the Reading Assessment Manager (RAM) for the continuity of reading programs such as the assessment of pupils’ reading grade levels. RAM virtually stores a reading inventory of learners’ reading grade levels and suggests level-matching reading materials. Based on the administered evaluation utilizing the System Usability Scale (SUS), RAM outperformed 90-95% of industry software systems. Furthermore, the given Post Study System Usability Questionnaire (PSSUQ) reported Above Average user satisfaction. Un resultado alarmante del Programa para la Evaluación Internacional de Alumnos (PISA) de 2018 reveló que Filipinas ocupó el puesto más bajo entre los otros 79 países que participaron en la evaluación. Esto empujó al Departamento de Educación a crear programas de refuerzo de lectura, los cuales lamentablemente fueron archivados cuando se cancelaron las clases presenciales debido a la pandemia de COVID-19. Por lo tanto, los investigadores crearon el Administrador de Evaluación de Lectura (RAM) para la continuidad de los programas de lectura, como la evaluación de los niveles de lectura de los alumnos, incluso durante el aprendizaje remoto. En este estudio, RAM se creó para evaluar virtualmente los niveles de lectura de los alumnos, recomendar materiales de lectura de nivel adecuado y almacenar datos en cuentas individualizadas. Siguiendo el Diseño de Investigación de Desarrollo Tipo II, RAM se diseñó y desarrolló utilizando una serie de evaluaciones de necesidades, creación de prototipos y satisfacción del usuario del sistema. Los resultados de la Escala de usabilidad del sistema (SUS) administrada mostraron que la RAM superó entre el 90% y el 95% de los sistemas de software de la industria, mientras que el Cuestionario de usabilidad posterior al estudio (PSSUQ) informó una satisfacción del usuario superior al promedio por parte de los encuestados.Um resultado alarmante do Programa de Avaliação Internacional de Alunos (PISA) de 2018 revelou que as Filipinas ficaram em último lugar entre os outros 79 países que participaram da avaliação. Isso levou o Departamento de Educação a criar programas de reforço para leitura, que infelizmente foram arquivados quando as aulas presenciais foram canceladas devido à pandemia de COVID-19. Portanto, os pesquisadores criaram o Gerenciador de Avaliação de Leitura (RAM) para a continuidade de programas de leitura, como a avaliação dos níveis de leitura dos alunos, mesmo durante o aprendizado remoto. Neste estudo, o RAM foi criado para avaliar virtualmente os níveis de leitura dos alunos, recomendar materiais de leitura compatíveis com o nível e armazenar dados em contas individualizadas. Seguindo o Design de Pesquisa de Desenvolvimento Tipo II, o RAM foi projetado e desenvolvido usando uma série de avaliações de necessidades, prototipagem e satisfação do usuário do sistema. Os resultados da Escala de Usabilidade do Sistema (SUS) administrada mostraram que o RAM superou 90-95% dos sistemas de software da indústria, enquanto o Questionário de Usabilidade Pós-Estudo (PSSUQ) relatou uma satisfação do usuário acima da média por parte dos respondentes.Universidade Estadual de Alagoas - Eduneal2023-12-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/279010.48017/dj.v8i4.2790Diversitas Journal; Vol. 8 No. 4 (2023): Science, innovation and the role of the university in the production of knowledgeDiversitas Journal; Vol. 8 Núm. 4 (2023): Ciencia, innovación y el papel de la universidad en la producción de conocimientoDiversitas Journal; v. 8 n. 4 (2023): Ciência, inovação e o papel da universidade na produção de conhecimento2525-521510.48017/dj.v8i4reponame:Diversitas Journalinstname:Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)instacron:UNEALenghttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/2790/2315Copyright (c) 2023 Sara jane Cruz; Julius Meneseshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCruz, Sara JaneMeneses, Julius2023-12-29T21:54:58Zoai:ojs.diversitasjournal.com.br:article/2790Revistahttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/indexPUBhttps://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/muralinternacional/oairevistadiversitasjournal@gmail.com2525-52152525-5215opendoar:2023-12-29T21:54:58Diversitas Journal - Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)false
dc.title.none.fl_str_mv The Design and Development of a Reading Assessment Manager
Diseño y Desarrollo de un Gestor de Evaluación de Lectura
O Design e Desenvolvimento de um Gerenciador de Avaliação de Leitura
title The Design and Development of a Reading Assessment Manager
spellingShingle The Design and Development of a Reading Assessment Manager
Cruz, Sara Jane
Software de Avaliação de Leitura
Compreensão de Leitura
Avaliação Educacional
Reading Assessment Software
Reading Comprehension
Educational Technology
title_short The Design and Development of a Reading Assessment Manager
title_full The Design and Development of a Reading Assessment Manager
title_fullStr The Design and Development of a Reading Assessment Manager
title_full_unstemmed The Design and Development of a Reading Assessment Manager
title_sort The Design and Development of a Reading Assessment Manager
author Cruz, Sara Jane
author_facet Cruz, Sara Jane
Meneses, Julius
author_role author
author2 Meneses, Julius
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cruz, Sara Jane
Meneses, Julius
dc.subject.por.fl_str_mv Software de Avaliação de Leitura
Compreensão de Leitura
Avaliação Educacional
Reading Assessment Software
Reading Comprehension
Educational Technology
topic Software de Avaliação de Leitura
Compreensão de Leitura
Avaliação Educacional
Reading Assessment Software
Reading Comprehension
Educational Technology
description An alarming result from the 2018 Programme for International Pupil Assessment (PISA) revealed that the Philippines ranked lowest among the other 79 countries that participated in the assessment. This pushed the Department of Education to create reinforcement programs for reading, which were unfortunately shelved when face-to-face classes were canceled. Hence, the researchers created the Reading Assessment Manager (RAM) for the continuity of reading programs such as the assessment of pupils’ reading grade levels. RAM virtually stores a reading inventory of learners’ reading grade levels and suggests level-matching reading materials. Based on the administered evaluation utilizing the System Usability Scale (SUS), RAM outperformed 90-95% of industry software systems. Furthermore, the given Post Study System Usability Questionnaire (PSSUQ) reported Above Average user satisfaction.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-12-08
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/2790
10.48017/dj.v8i4.2790
url https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/2790
identifier_str_mv 10.48017/dj.v8i4.2790
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/2790/2315
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Sara jane Cruz; Julius Meneses
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Sara jane Cruz; Julius Meneses
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Alagoas - Eduneal
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Alagoas - Eduneal
dc.source.none.fl_str_mv Diversitas Journal; Vol. 8 No. 4 (2023): Science, innovation and the role of the university in the production of knowledge
Diversitas Journal; Vol. 8 Núm. 4 (2023): Ciencia, innovación y el papel de la universidad en la producción de conocimiento
Diversitas Journal; v. 8 n. 4 (2023): Ciência, inovação e o papel da universidade na produção de conhecimento
2525-5215
10.48017/dj.v8i4
reponame:Diversitas Journal
instname:Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)
instacron:UNEAL
instname_str Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)
instacron_str UNEAL
institution UNEAL
reponame_str Diversitas Journal
collection Diversitas Journal
repository.name.fl_str_mv Diversitas Journal - Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)
repository.mail.fl_str_mv revistadiversitasjournal@gmail.com
_version_ 1797051274051452928