Algunas Discusiones y Reflexiones Conceptuales Sobre la Educación y el Preconcepto
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Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | spa |
Título da fonte: | Revista da FAEEBA (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.uneb.br/index.php/faeeba/article/view/15165 |
Resumo: | The objective of our work is aimed at making a contextual description of the educational system in Argentina, where some data provided by the Ministry of Education are shown. This information is interpreted from the critical theory, where it is observed that violence goes from a horizontal level to a vertical one, which implies an internalization of the different authority, where it can generate institutional conflicts regarding its organization. Based on these concepts, the role of the institution is analyzed as a peer hierarchy that legitimizes; of the observer as placiente or padeciente and finally, the difference between preconceptions and prejudice. |
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Algunas Discusiones y Reflexiones Conceptuales Sobre la Educación y el PreconceptoEducação e Sociedade; Violência Escolar; Inclusão e Direitos Humanos.The objective of our work is aimed at making a contextual description of the educational system in Argentina, where some data provided by the Ministry of Education are shown. This information is interpreted from the critical theory, where it is observed that violence goes from a horizontal level to a vertical one, which implies an internalization of the different authority, where it can generate institutional conflicts regarding its organization. Based on these concepts, the role of the institution is analyzed as a peer hierarchy that legitimizes; of the observer as placiente or padeciente and finally, the difference between preconceptions and prejudice.El objetivo de nuestro trabajo se orienta a realizar una descripción contextual del sistema educativo en Argentina, donde se muestran algunos datos suministrados por el Ministerio de Educación. Dicha información es interpretada desde la Teoría Critica, donde se observa que la violencia pasa de un nivel de horizontal a uno vertical, lo cual implica una internalización de la autoridad diferente, pudiendo generar conflictos institucionales respecto de su organización. A partir de estos conceptos se analiza el rol de la institución como jerarquía parrela que legitima; del observador como padeciente o placiente y por último, la diferencia entre preconcepto y prejuicio.O objetivo de nosso trabalho é fazer uma descrição contextual do sistema educacional na Argentina, onde são mostrados alguns dados fornecidos pelo Ministério da Educação. Esta informação é interpretada a partir da teoria crítica, onde se observa que a violência passa de um nível horizontal para um vertical, o que implica uma internalização da autoridade diferente, onde pode gerar conflitos institucionais quanto à sua organização. Com base nesses conceitos, analisa-se o papel da instituição como uma hierarquia paralela que legitima o poder; do observador como padeciente ou placiente e, finalmente, a diferença entre preconceito e prejuicio.UNEB2023-01-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDouble-blinded peer reviewedAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://www.revistas.uneb.br/index.php/faeeba/article/view/1516510.21879/faeeba2358-0194.2023.v32.n69.p27-41Revista da FAEEBA - Educação e Contemporaneidade; v. 32 n. 69 (2023): Educação, Formação e Violência Escolar; 27-412358-01940104-704310.21879/faeeba2358-0194.v32.n69reponame:Revista da FAEEBA (Online)instname:Universidade do Estado da Bahia (UNEB)instacron:UNEBspahttps://www.revistas.uneb.br/index.php/faeeba/article/view/15165/11085Copyright (c) 2023 Horacio Martin Ferberinfo:eu-repo/semantics/openAccessFerber, Horacio Martin2023-02-02T18:59:50Zoai:ojs.revistas.uneb.br:article/15165Revistahttps://revistas.uneb.br/index.php/faeeba/PUBhttps://www.revistas.uneb.br/index.php/faeeba/oairevistadafaeeba.uneb@gmail.com||esclementino@uol.com.br|| fialho2021@gmail.com|| mauraiclea@gmail.com||refaeeba.dedc1@listas.uneb.br2358-01940104-7043opendoar:2023-02-02T18:59:50Revista da FAEEBA (Online) - Universidade do Estado da Bahia (UNEB)false |
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