How education transforms the world: in honor of the Centenary of Paulo Freire
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pontos de Interrogação (Online) |
DOI: | 10.30620/pdi.v12n2.p185 |
Texto Completo: | https://www.revistas.uneb.br/index.php/pontosdeint/article/view/16406 |
Resumo: | This is an investigation into points of epistemological convergence and educational practice between two educators, one Chinese, Tao Xingzhi, and one Brazilian, Paulo Freire, with very relevant results regarding the liberation of an oppressed people, not only in their respective countries, but all over the world. [Received on: November 20, 2022 – Accepted on: December 15, 2022] |
id |
UNEB-6_ed9d2987aac4ccf628bbf241983d2c83 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uneb.br:article/16406 |
network_acronym_str |
UNEB-6 |
network_name_str |
Pontos de Interrogação (Online) |
spelling |
How education transforms the world: in honor of the Centenary of Paulo FreireComo a educação transforma o mundo: em homenagem ao Centenário de Paulo FreireEducação comparadaTao XingzhiPaulo FreireSocialismoComparative educationTao XingzhiPaulo FreireSocialismThis is an investigation into points of epistemological convergence and educational practice between two educators, one Chinese, Tao Xingzhi, and one Brazilian, Paulo Freire, with very relevant results regarding the liberation of an oppressed people, not only in their respective countries, but all over the world. [Received on: November 20, 2022 – Accepted on: December 15, 2022]Trata-se de uma investigação sobre pontos de convergência epistemológica e prática educativa entre dois educadores, um chinês, Tao Xingzhi, e um brasileiro, Paulo Freire, com resultados bastante relevantes quanto à libertação de um povo oprimido, não apenas em seus respectivos países, mas por todo o mundo. [Recebido em: 20 nov. 2022 – Aceito em: 15 dez. 2022]Universidade do Estado da Bahia (UNEB) – Programa de Pós-Graduação em Crítica Cultural2023-02-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.uneb.br/index.php/pontosdeint/article/view/1640610.30620/pdi.v12n2.p185Pontos de Interrogação – Journal of Cultural Criticism; Vol. 12 No. 2 (2022): Dossiê: Revisitar Canudos, reinventar o Brasil; 185-196Pontos de Interrogação – Revista de Crítica Cultural; Vol. 12 Núm. 2 (2022): Dossiê: Revisitar Canudos, reinventar o Brasil; 185-196Pontos de Interrogação – Revista de Crítica Cultural; v. 12 n. 2 (2022): Dossiê: Revisitar Canudos, reinventar o Brasil; 185-1962237-9681reponame:Pontos de Interrogação (Online)instname:Universidade do Estado da Bahia (UNEB)instacron:UNEBporhttps://www.revistas.uneb.br/index.php/pontosdeint/article/view/16406/11136Copyright (c) 2022 Pontos de Interrogação – Revista de Crítica Culturalhttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRan, Gao2023-05-13T05:06:51Zoai:ojs.revistas.uneb.br:article/16406Revistahttps://www.revistas.uneb.br/index.php/pontosdeintPUBhttps://www.revistas.uneb.br/index.php/pontosdeint/oairevistaponti@gmail.com || osmar.moreira@uol.com.br2237-96812178-8952opendoar:2023-05-13T05:06:51Pontos de Interrogação (Online) - Universidade do Estado da Bahia (UNEB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
How education transforms the world: in honor of the Centenary of Paulo Freire Como a educação transforma o mundo: em homenagem ao Centenário de Paulo Freire |
title |
How education transforms the world: in honor of the Centenary of Paulo Freire |
spellingShingle |
How education transforms the world: in honor of the Centenary of Paulo Freire How education transforms the world: in honor of the Centenary of Paulo Freire Ran, Gao Educação comparada Tao Xingzhi Paulo Freire Socialismo Comparative education Tao Xingzhi Paulo Freire Socialism Ran, Gao Educação comparada Tao Xingzhi Paulo Freire Socialismo Comparative education Tao Xingzhi Paulo Freire Socialism |
title_short |
How education transforms the world: in honor of the Centenary of Paulo Freire |
title_full |
How education transforms the world: in honor of the Centenary of Paulo Freire |
title_fullStr |
How education transforms the world: in honor of the Centenary of Paulo Freire How education transforms the world: in honor of the Centenary of Paulo Freire |
title_full_unstemmed |
How education transforms the world: in honor of the Centenary of Paulo Freire How education transforms the world: in honor of the Centenary of Paulo Freire |
title_sort |
How education transforms the world: in honor of the Centenary of Paulo Freire |
author |
Ran, Gao |
author_facet |
Ran, Gao Ran, Gao |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ran, Gao |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação comparada Tao Xingzhi Paulo Freire Socialismo Comparative education Tao Xingzhi Paulo Freire Socialism |
topic |
Educação comparada Tao Xingzhi Paulo Freire Socialismo Comparative education Tao Xingzhi Paulo Freire Socialism |
description |
This is an investigation into points of epistemological convergence and educational practice between two educators, one Chinese, Tao Xingzhi, and one Brazilian, Paulo Freire, with very relevant results regarding the liberation of an oppressed people, not only in their respective countries, but all over the world. [Received on: November 20, 2022 – Accepted on: December 15, 2022] |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-02-07 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.uneb.br/index.php/pontosdeint/article/view/16406 10.30620/pdi.v12n2.p185 |
url |
https://www.revistas.uneb.br/index.php/pontosdeint/article/view/16406 |
identifier_str_mv |
10.30620/pdi.v12n2.p185 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.uneb.br/index.php/pontosdeint/article/view/16406/11136 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Pontos de Interrogação – Revista de Crítica Cultural https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Pontos de Interrogação – Revista de Crítica Cultural https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado da Bahia (UNEB) – Programa de Pós-Graduação em Crítica Cultural |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado da Bahia (UNEB) – Programa de Pós-Graduação em Crítica Cultural |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pontos de Interrogação – Journal of Cultural Criticism; Vol. 12 No. 2 (2022): Dossiê: Revisitar Canudos, reinventar o Brasil; 185-196 Pontos de Interrogação – Revista de Crítica Cultural; Vol. 12 Núm. 2 (2022): Dossiê: Revisitar Canudos, reinventar o Brasil; 185-196 Pontos de Interrogação – Revista de Crítica Cultural; v. 12 n. 2 (2022): Dossiê: Revisitar Canudos, reinventar o Brasil; 185-196 2237-9681 reponame:Pontos de Interrogação (Online) instname:Universidade do Estado da Bahia (UNEB) instacron:UNEB |
instname_str |
Universidade do Estado da Bahia (UNEB) |
instacron_str |
UNEB |
institution |
UNEB |
reponame_str |
Pontos de Interrogação (Online) |
collection |
Pontos de Interrogação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pontos de Interrogação (Online) - Universidade do Estado da Bahia (UNEB) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaponti@gmail.com || osmar.moreira@uol.com.br |
_version_ |
1822178817727266816 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.30620/pdi.v12n2.p185 |