How education transforms the world: in honor of the Centenary of Paulo Freire

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ran, Gao
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pontos de Interrogação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.uneb.br/index.php/pontosdeint/article/view/16406
Resumo: This is an investigation into points of epistemological convergence and educational practice between two educators, one Chinese, Tao Xingzhi, and one Brazilian, Paulo Freire, with very relevant results regarding the liberation of an oppressed people, not only in their respective countries, but all over the world. [Received on: November 20, 2022 – Accepted on: December 15, 2022]
id UNEB-6_ed9d2987aac4ccf628bbf241983d2c83
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uneb.br:article/16406
network_acronym_str UNEB-6
network_name_str Pontos de Interrogação (Online)
repository_id_str
spelling How education transforms the world: in honor of the Centenary of Paulo FreireComo a educação transforma o mundo: em homenagem ao Centenário de Paulo FreireEducação comparadaTao XingzhiPaulo FreireSocialismoComparative educationTao XingzhiPaulo FreireSocialismThis is an investigation into points of epistemological convergence and educational practice between two educators, one Chinese, Tao Xingzhi, and one Brazilian, Paulo Freire, with very relevant results regarding the liberation of an oppressed people, not only in their respective countries, but all over the world. [Received on: November 20, 2022 – Accepted on: December 15, 2022]Trata-se de uma investigação sobre pontos de convergência epistemológica e prática educativa entre dois educadores, um chinês, Tao Xingzhi, e um brasileiro, Paulo Freire, com resultados bastante relevantes quanto à libertação de um povo oprimido, não apenas em seus respectivos países, mas por todo o mundo. [Recebido em: 20 nov. 2022 – Aceito em: 15 dez. 2022]Universidade do Estado da Bahia (UNEB) – Programa de Pós-Graduação em Crítica Cultural2023-02-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.uneb.br/index.php/pontosdeint/article/view/1640610.30620/pdi.v12n2.p185Pontos de Interrogação – Journal of Cultural Criticism; Vol. 12 No. 2 (2022): Dossiê: Revisitar Canudos, reinventar o Brasil; 185-196Pontos de Interrogação – Revista de Crítica Cultural; Vol. 12 Núm. 2 (2022): Dossiê: Revisitar Canudos, reinventar o Brasil; 185-196Pontos de Interrogação – Revista de Crítica Cultural; v. 12 n. 2 (2022): Dossiê: Revisitar Canudos, reinventar o Brasil; 185-1962237-9681reponame:Pontos de Interrogação (Online)instname:Universidade do Estado da Bahia (UNEB)instacron:UNEBporhttps://www.revistas.uneb.br/index.php/pontosdeint/article/view/16406/11136Copyright (c) 2022 Pontos de Interrogação – Revista de Crítica Culturalhttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRan, Gao2023-05-13T05:06:51Zoai:ojs.revistas.uneb.br:article/16406Revistahttps://www.revistas.uneb.br/index.php/pontosdeintPUBhttps://www.revistas.uneb.br/index.php/pontosdeint/oairevistaponti@gmail.com || osmar.moreira@uol.com.br2237-96812178-8952opendoar:2023-05-13T05:06:51Pontos de Interrogação (Online) - Universidade do Estado da Bahia (UNEB)false
dc.title.none.fl_str_mv How education transforms the world: in honor of the Centenary of Paulo Freire
Como a educação transforma o mundo: em homenagem ao Centenário de Paulo Freire
title How education transforms the world: in honor of the Centenary of Paulo Freire
spellingShingle How education transforms the world: in honor of the Centenary of Paulo Freire
Ran, Gao
Educação comparada
Tao Xingzhi
Paulo Freire
Socialismo
Comparative education
Tao Xingzhi
Paulo Freire
Socialism
title_short How education transforms the world: in honor of the Centenary of Paulo Freire
title_full How education transforms the world: in honor of the Centenary of Paulo Freire
title_fullStr How education transforms the world: in honor of the Centenary of Paulo Freire
title_full_unstemmed How education transforms the world: in honor of the Centenary of Paulo Freire
title_sort How education transforms the world: in honor of the Centenary of Paulo Freire
author Ran, Gao
author_facet Ran, Gao
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ran, Gao
dc.subject.por.fl_str_mv Educação comparada
Tao Xingzhi
Paulo Freire
Socialismo
Comparative education
Tao Xingzhi
Paulo Freire
Socialism
topic Educação comparada
Tao Xingzhi
Paulo Freire
Socialismo
Comparative education
Tao Xingzhi
Paulo Freire
Socialism
description This is an investigation into points of epistemological convergence and educational practice between two educators, one Chinese, Tao Xingzhi, and one Brazilian, Paulo Freire, with very relevant results regarding the liberation of an oppressed people, not only in their respective countries, but all over the world. [Received on: November 20, 2022 – Accepted on: December 15, 2022]
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-02-07
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.uneb.br/index.php/pontosdeint/article/view/16406
10.30620/pdi.v12n2.p185
url https://www.revistas.uneb.br/index.php/pontosdeint/article/view/16406
identifier_str_mv 10.30620/pdi.v12n2.p185
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.uneb.br/index.php/pontosdeint/article/view/16406/11136
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Pontos de Interrogação – Revista de Crítica Cultural
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Pontos de Interrogação – Revista de Crítica Cultural
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado da Bahia (UNEB) – Programa de Pós-Graduação em Crítica Cultural
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado da Bahia (UNEB) – Programa de Pós-Graduação em Crítica Cultural
dc.source.none.fl_str_mv Pontos de Interrogação – Journal of Cultural Criticism; Vol. 12 No. 2 (2022): Dossiê: Revisitar Canudos, reinventar o Brasil; 185-196
Pontos de Interrogação – Revista de Crítica Cultural; Vol. 12 Núm. 2 (2022): Dossiê: Revisitar Canudos, reinventar o Brasil; 185-196
Pontos de Interrogação – Revista de Crítica Cultural; v. 12 n. 2 (2022): Dossiê: Revisitar Canudos, reinventar o Brasil; 185-196
2237-9681
reponame:Pontos de Interrogação (Online)
instname:Universidade do Estado da Bahia (UNEB)
instacron:UNEB
instname_str Universidade do Estado da Bahia (UNEB)
instacron_str UNEB
institution UNEB
reponame_str Pontos de Interrogação (Online)
collection Pontos de Interrogação (Online)
repository.name.fl_str_mv Pontos de Interrogação (Online) - Universidade do Estado da Bahia (UNEB)
repository.mail.fl_str_mv revistaponti@gmail.com || osmar.moreira@uol.com.br
_version_ 1797042192003366912