THE BRAZILIAN NATIONAL EDUCATION PLAN 2014-2024: AN ANALYSIS OF THE FUTURE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pineda Nebot, Carmen
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Artigo
Idioma: spa
Título da fonte: Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online)
Texto Completo: https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/11637
Resumo: When the National Education Plan 2014-2024 is finalizing, we believe that it is time to begin to analyze its operation and results. This will allow those who have to write a new plan to correct the problems and mistakes that may have been made and from there create a new plan that serves to give a new impetus to Brazilian education and the development of the country. Regarding the methodology, a qualitative approach has been used, with a review of the literature on the subject and data analysis. In the article we have dealt with two important issues: the policies followed by the governments of Temer and Bolsonaro on education and the management of the COVID19 pandemic. Two closely related issues that have had a very negative influence on Brazilian education, delaying its development by ten years, forcing the new governments to make a great effort.
id UNEMAT-5_31720283de8756a9be07f68983a6979b
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11637
network_acronym_str UNEMAT-5
network_name_str Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online)
repository_id_str
spelling THE BRAZILIAN NATIONAL EDUCATION PLAN 2014-2024: AN ANALYSIS OF THE FUTUREEL PLAN NACIONAL DE EDUCACIÓN BRASILEÑO 2014-2024: UN ANALISIS DE FUTUROO Plano Nacional de Educação do Brasil 2014-2024: uma análise do futuroeducación, plan nacional de educación, desarrollo, futuro.educação, plano nacional de educação, desenvolvimento, futuro.When the National Education Plan 2014-2024 is finalizing, we believe that it is time to begin to analyze its operation and results. This will allow those who have to write a new plan to correct the problems and mistakes that may have been made and from there create a new plan that serves to give a new impetus to Brazilian education and the development of the country. Regarding the methodology, a qualitative approach has been used, with a review of the literature on the subject and data analysis. In the article we have dealt with two important issues: the policies followed by the governments of Temer and Bolsonaro on education and the management of the COVID19 pandemic. Two closely related issues that have had a very negative influence on Brazilian education, delaying its development by ten years, forcing the new governments to make a great effort.Cuando está finalizando el Plan Nacional de Educación 2014-2024 creemos que es el momento de comenzar a analizar su funcionamiento y resultados. Ello permitirá a los que tengan que redactar un nuevo plan a corregir los problemas y errores que se hayan podido cometer y a partir de ahí crear un nuevo plan que sirva para dar un nuevo impulso a la educación brasileña y al desarrollo del país. En cuanto a la metodología se ha utilizado un enfoque cualitativo, con revisión de la literatura sobre el tema y análisis de datos. En el artículo hemos tratado dos cuestiones importantes: las políticas seguidas por los gobiernos de Temer y Bolsonaro sobre educación y la gestión de la pandemia de COVID19. Dos cuestiones íntimamente relacionadas y que han influido muy negativamente en la educación brasileña, retrasando su desarrollo en diez años, obligando a los nuevos gobiernos a realizar un gran esfuerzo.Quando o Plano Nacional de Educação 2014-2024 estiver a ser finalizado, acreditamos que é altura de começar a analisar o seu funcionamento e resultados. Isso permitirá a quem tiver que traçar um novo plano para corrigir os problemas e erros que possam ter sido cometidos e a partir daí criar um novo plano que sirva para dar um novo impulso à educação brasileira e ao desenvolvimento do país. Quanto à metodologia, utilizou-se uma abordagem qualitativa, com revisão da literatura sobre o tema e análise de dados. No artigo tratamos de duas questões importantes: as políticas seguidas pelos governos de Temer e Bolsonaro em matéria de educação e a gestão da pandemia da COVID19. Duas questões intimamente relacionadas que influenciaram muito negativamente a educação brasileira, atrasando em dez anos o seu desenvolvimento, obrigando os novos governos a um grande esforço.UNEMAT Editora2023-09-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/11637Revista da Faculdade de Educação; v. 39 n. 1 (2023): Revista da Faculdade de Educação - Fluxo contínuo; e3923062178-7476reponame:Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online)instname:Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT)instacron:UNEMATspahttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/11637/8002Copyright (c) 2023 Carmen Pineda Nebothttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPineda Nebot, CarmenPineda Nebot, Carmen2023-09-19T18:20:16Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11637Revistahttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgeduPUBhttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/oairevistafaed@unemat.br2178-74761679-4273opendoar:2023-09-19T18:20:16Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) - Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT)false
dc.title.none.fl_str_mv THE BRAZILIAN NATIONAL EDUCATION PLAN 2014-2024: AN ANALYSIS OF THE FUTURE
EL PLAN NACIONAL DE EDUCACIÓN BRASILEÑO 2014-2024: UN ANALISIS DE FUTURO
O Plano Nacional de Educação do Brasil 2014-2024: uma análise do futuro
title THE BRAZILIAN NATIONAL EDUCATION PLAN 2014-2024: AN ANALYSIS OF THE FUTURE
spellingShingle THE BRAZILIAN NATIONAL EDUCATION PLAN 2014-2024: AN ANALYSIS OF THE FUTURE
Pineda Nebot, Carmen
educación, plan nacional de educación, desarrollo, futuro.
educação, plano nacional de educação, desenvolvimento, futuro.
title_short THE BRAZILIAN NATIONAL EDUCATION PLAN 2014-2024: AN ANALYSIS OF THE FUTURE
title_full THE BRAZILIAN NATIONAL EDUCATION PLAN 2014-2024: AN ANALYSIS OF THE FUTURE
title_fullStr THE BRAZILIAN NATIONAL EDUCATION PLAN 2014-2024: AN ANALYSIS OF THE FUTURE
title_full_unstemmed THE BRAZILIAN NATIONAL EDUCATION PLAN 2014-2024: AN ANALYSIS OF THE FUTURE
title_sort THE BRAZILIAN NATIONAL EDUCATION PLAN 2014-2024: AN ANALYSIS OF THE FUTURE
author Pineda Nebot, Carmen
author_facet Pineda Nebot, Carmen
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pineda Nebot, Carmen
Pineda Nebot, Carmen
dc.subject.por.fl_str_mv educación, plan nacional de educación, desarrollo, futuro.
educação, plano nacional de educação, desenvolvimento, futuro.
topic educación, plan nacional de educación, desarrollo, futuro.
educação, plano nacional de educação, desenvolvimento, futuro.
description When the National Education Plan 2014-2024 is finalizing, we believe that it is time to begin to analyze its operation and results. This will allow those who have to write a new plan to correct the problems and mistakes that may have been made and from there create a new plan that serves to give a new impetus to Brazilian education and the development of the country. Regarding the methodology, a qualitative approach has been used, with a review of the literature on the subject and data analysis. In the article we have dealt with two important issues: the policies followed by the governments of Temer and Bolsonaro on education and the management of the COVID19 pandemic. Two closely related issues that have had a very negative influence on Brazilian education, delaying its development by ten years, forcing the new governments to make a great effort.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-09-08
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/11637
url https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/11637
dc.language.iso.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/11637/8002
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Carmen Pineda Nebot
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Carmen Pineda Nebot
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UNEMAT Editora
publisher.none.fl_str_mv UNEMAT Editora
dc.source.none.fl_str_mv Revista da Faculdade de Educação; v. 39 n. 1 (2023): Revista da Faculdade de Educação - Fluxo contínuo; e392306
2178-7476
reponame:Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online)
instname:Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT)
instacron:UNEMAT
instname_str Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT)
instacron_str UNEMAT
institution UNEMAT
reponame_str Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online)
collection Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online)
repository.name.fl_str_mv Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) - Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT)
repository.mail.fl_str_mv revistafaed@unemat.br
_version_ 1801217461143470080