THE BRAZILIAN NATIONAL EDUCATION PLAN 2014-2024: AN ANALYSIS OF THE FUTURE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | spa |
Título da fonte: | Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/11637 |
Resumo: | When the National Education Plan 2014-2024 is finalizing, we believe that it is time to begin to analyze its operation and results. This will allow those who have to write a new plan to correct the problems and mistakes that may have been made and from there create a new plan that serves to give a new impetus to Brazilian education and the development of the country. Regarding the methodology, a qualitative approach has been used, with a review of the literature on the subject and data analysis. In the article we have dealt with two important issues: the policies followed by the governments of Temer and Bolsonaro on education and the management of the COVID19 pandemic. Two closely related issues that have had a very negative influence on Brazilian education, delaying its development by ten years, forcing the new governments to make a great effort. |
id |
UNEMAT-5_31720283de8756a9be07f68983a6979b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11637 |
network_acronym_str |
UNEMAT-5 |
network_name_str |
Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
THE BRAZILIAN NATIONAL EDUCATION PLAN 2014-2024: AN ANALYSIS OF THE FUTUREEL PLAN NACIONAL DE EDUCACIÓN BRASILEÑO 2014-2024: UN ANALISIS DE FUTUROO Plano Nacional de Educação do Brasil 2014-2024: uma análise do futuroeducación, plan nacional de educación, desarrollo, futuro.educação, plano nacional de educação, desenvolvimento, futuro.When the National Education Plan 2014-2024 is finalizing, we believe that it is time to begin to analyze its operation and results. This will allow those who have to write a new plan to correct the problems and mistakes that may have been made and from there create a new plan that serves to give a new impetus to Brazilian education and the development of the country. Regarding the methodology, a qualitative approach has been used, with a review of the literature on the subject and data analysis. In the article we have dealt with two important issues: the policies followed by the governments of Temer and Bolsonaro on education and the management of the COVID19 pandemic. Two closely related issues that have had a very negative influence on Brazilian education, delaying its development by ten years, forcing the new governments to make a great effort.Cuando está finalizando el Plan Nacional de Educación 2014-2024 creemos que es el momento de comenzar a analizar su funcionamiento y resultados. Ello permitirá a los que tengan que redactar un nuevo plan a corregir los problemas y errores que se hayan podido cometer y a partir de ahí crear un nuevo plan que sirva para dar un nuevo impulso a la educación brasileña y al desarrollo del país. En cuanto a la metodología se ha utilizado un enfoque cualitativo, con revisión de la literatura sobre el tema y análisis de datos. En el artículo hemos tratado dos cuestiones importantes: las políticas seguidas por los gobiernos de Temer y Bolsonaro sobre educación y la gestión de la pandemia de COVID19. Dos cuestiones íntimamente relacionadas y que han influido muy negativamente en la educación brasileña, retrasando su desarrollo en diez años, obligando a los nuevos gobiernos a realizar un gran esfuerzo.Quando o Plano Nacional de Educação 2014-2024 estiver a ser finalizado, acreditamos que é altura de começar a analisar o seu funcionamento e resultados. Isso permitirá a quem tiver que traçar um novo plano para corrigir os problemas e erros que possam ter sido cometidos e a partir daí criar um novo plano que sirva para dar um novo impulso à educação brasileira e ao desenvolvimento do país. Quanto à metodologia, utilizou-se uma abordagem qualitativa, com revisão da literatura sobre o tema e análise de dados. No artigo tratamos de duas questões importantes: as políticas seguidas pelos governos de Temer e Bolsonaro em matéria de educação e a gestão da pandemia da COVID19. Duas questões intimamente relacionadas que influenciaram muito negativamente a educação brasileira, atrasando em dez anos o seu desenvolvimento, obrigando os novos governos a um grande esforço.UNEMAT Editora2023-09-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/11637Revista da Faculdade de Educação; v. 39 n. 1 (2023): Revista da Faculdade de Educação - Fluxo contínuo; e3923062178-7476reponame:Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online)instname:Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT)instacron:UNEMATspahttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/11637/8002Copyright (c) 2023 Carmen Pineda Nebothttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPineda Nebot, CarmenPineda Nebot, Carmen2023-09-19T18:20:16Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11637Revistahttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgeduPUBhttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/oairevistafaed@unemat.br2178-74761679-4273opendoar:2023-09-19T18:20:16Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) - Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE BRAZILIAN NATIONAL EDUCATION PLAN 2014-2024: AN ANALYSIS OF THE FUTURE EL PLAN NACIONAL DE EDUCACIÓN BRASILEÑO 2014-2024: UN ANALISIS DE FUTURO O Plano Nacional de Educação do Brasil 2014-2024: uma análise do futuro |
title |
THE BRAZILIAN NATIONAL EDUCATION PLAN 2014-2024: AN ANALYSIS OF THE FUTURE |
spellingShingle |
THE BRAZILIAN NATIONAL EDUCATION PLAN 2014-2024: AN ANALYSIS OF THE FUTURE Pineda Nebot, Carmen educación, plan nacional de educación, desarrollo, futuro. educação, plano nacional de educação, desenvolvimento, futuro. |
title_short |
THE BRAZILIAN NATIONAL EDUCATION PLAN 2014-2024: AN ANALYSIS OF THE FUTURE |
title_full |
THE BRAZILIAN NATIONAL EDUCATION PLAN 2014-2024: AN ANALYSIS OF THE FUTURE |
title_fullStr |
THE BRAZILIAN NATIONAL EDUCATION PLAN 2014-2024: AN ANALYSIS OF THE FUTURE |
title_full_unstemmed |
THE BRAZILIAN NATIONAL EDUCATION PLAN 2014-2024: AN ANALYSIS OF THE FUTURE |
title_sort |
THE BRAZILIAN NATIONAL EDUCATION PLAN 2014-2024: AN ANALYSIS OF THE FUTURE |
author |
Pineda Nebot, Carmen |
author_facet |
Pineda Nebot, Carmen |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pineda Nebot, Carmen Pineda Nebot, Carmen |
dc.subject.por.fl_str_mv |
educación, plan nacional de educación, desarrollo, futuro. educação, plano nacional de educação, desenvolvimento, futuro. |
topic |
educación, plan nacional de educación, desarrollo, futuro. educação, plano nacional de educação, desenvolvimento, futuro. |
description |
When the National Education Plan 2014-2024 is finalizing, we believe that it is time to begin to analyze its operation and results. This will allow those who have to write a new plan to correct the problems and mistakes that may have been made and from there create a new plan that serves to give a new impetus to Brazilian education and the development of the country. Regarding the methodology, a qualitative approach has been used, with a review of the literature on the subject and data analysis. In the article we have dealt with two important issues: the policies followed by the governments of Temer and Bolsonaro on education and the management of the COVID19 pandemic. Two closely related issues that have had a very negative influence on Brazilian education, delaying its development by ten years, forcing the new governments to make a great effort. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-09-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/11637 |
url |
https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/11637 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/11637/8002 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Carmen Pineda Nebot https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Carmen Pineda Nebot https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UNEMAT Editora |
publisher.none.fl_str_mv |
UNEMAT Editora |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista da Faculdade de Educação; v. 39 n. 1 (2023): Revista da Faculdade de Educação - Fluxo contínuo; e392306 2178-7476 reponame:Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) instname:Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT) instacron:UNEMAT |
instname_str |
Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT) |
instacron_str |
UNEMAT |
institution |
UNEMAT |
reponame_str |
Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) |
collection |
Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) - Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistafaed@unemat.br |
_version_ |
1801217461143470080 |