CHILD SEXUALITY AND TEACHER TRAINING IN BRAZIL
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/5477 |
Resumo: | This article is a study on child sexuality developed from the Grounded Theory methodology. The objective is to present the theorization of child sexuality and how it is directed to the formation of teachers for early childhood educa-tion and early years of elementary education. The main contents of the article are, in the first, the doctoral research that carried out a theorization about the infantile sexuality; secondly, the organization of proposals for teacher training, on the theme. The implications of the research are contributions to the area of sex education and teacher training, especially in considering the sexuality of young children as an aspect of their “biopsychosexsocial” devel-opment. |
id |
UNEMAT-5_43b3b08d18c73e13aea08a8ede5faa62 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5477 |
network_acronym_str |
UNEMAT-5 |
network_name_str |
Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
CHILD SEXUALITY AND TEACHER TRAINING IN BRAZILSEXUALIDAD INFANTIL Y LA FORMACIÓN DE PROFESORES EN BRASILSEXUALIDADE INFANTIL E A FORMAÇÃO DE PROFESSORES(AS) NO BRASILsexualidade infantilformação de professoreseducação sexualGrounded Theory.sexualidad infantilformación de professoreseducación se-xualGrounded Theorychild sexualityteacher trainingsex educationGrounded TheoryThis article is a study on child sexuality developed from the Grounded Theory methodology. The objective is to present the theorization of child sexuality and how it is directed to the formation of teachers for early childhood educa-tion and early years of elementary education. The main contents of the article are, in the first, the doctoral research that carried out a theorization about the infantile sexuality; secondly, the organization of proposals for teacher training, on the theme. The implications of the research are contributions to the area of sex education and teacher training, especially in considering the sexuality of young children as an aspect of their “biopsychosexsocial” devel-opment.Este artículo es un estudio sobre la sexualidad infantil desarrollado a partir de la metodología Grounded Theory. El objetivo es presentar la teorización de la sexualidad infantil y como se dirige a la formación de profesores para la educación infantil y años iniciales de la enseñanza fundamental. Los conteni-dos principales del artículo son, en primer lugar, la investigación de doctorado que ha efectuado una teorización sobre la sexualidad infantil; en segundo, la organización de propuestas a la formación de profesores, en la temática. Las implicaciones de la investigación son contribuciones al área de la educación sexual y la formación de profesores, sobre todo, en considerar la sexualidad de los niños pequeños como aspecto de su desarrollo “biopsicossexossocial”.Este artigo é um estudo sobre a sexualidade infantil desenvolvido a partir da metodologia Grounded Theory. O objetivo é apresentar a teorização da sexualidade infantil e como se encaminham à formação de professores para a educação infantil e anos iniciais do ensino fundamental. Os conteúdos principais do artigo são, em primeiro lugar, a investigação de doutorado em que foi realizada uma teorização sobre a sexualidade infantil; em segundo, a organização de propostas para a formação de professores na temática. As implicações da investigação são contribuições à educação sexual e à formação de professores, sobretudo, na consideração da sexualidade de crianças pequenas como aspecto de seu desenvolvimento “biopsicossexossocial”.UNEMAT Editora2022-07-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/5477Revista da Faculdade de Educação; V. 36 nº 2 (2021): (AGO/DEZ); 39-632178-7476reponame:Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online)instname:Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT)instacron:UNEMATporhttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/5477/4689Copyright (c) 2022 CLAUDIONOR Renato da SILVA, Ana Claudia BORTOLOZZI, Lázara Christina Assis CABRALhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSILVA, CLAUDIONOR Renato daBORTOLOZZI, Ana ClaudiaCABRAL, Lázara Christina Assis2023-05-05T15:04:01Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5477Revistahttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgeduPUBhttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/oairevistafaed@unemat.br2178-74761679-4273opendoar:2023-05-05T15:04:01Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) - Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
CHILD SEXUALITY AND TEACHER TRAINING IN BRAZIL SEXUALIDAD INFANTIL Y LA FORMACIÓN DE PROFESORES EN BRASIL SEXUALIDADE INFANTIL E A FORMAÇÃO DE PROFESSORES(AS) NO BRASIL |
title |
CHILD SEXUALITY AND TEACHER TRAINING IN BRAZIL |
spellingShingle |
CHILD SEXUALITY AND TEACHER TRAINING IN BRAZIL SILVA, CLAUDIONOR Renato da sexualidade infantil formação de professores educação sexual Grounded Theory. sexualidad infantil formación de professores educación se-xual Grounded Theory child sexuality teacher training sex education Grounded Theory |
title_short |
CHILD SEXUALITY AND TEACHER TRAINING IN BRAZIL |
title_full |
CHILD SEXUALITY AND TEACHER TRAINING IN BRAZIL |
title_fullStr |
CHILD SEXUALITY AND TEACHER TRAINING IN BRAZIL |
title_full_unstemmed |
CHILD SEXUALITY AND TEACHER TRAINING IN BRAZIL |
title_sort |
CHILD SEXUALITY AND TEACHER TRAINING IN BRAZIL |
author |
SILVA, CLAUDIONOR Renato da |
author_facet |
SILVA, CLAUDIONOR Renato da BORTOLOZZI, Ana Claudia CABRAL, Lázara Christina Assis |
author_role |
author |
author2 |
BORTOLOZZI, Ana Claudia CABRAL, Lázara Christina Assis |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
SILVA, CLAUDIONOR Renato da BORTOLOZZI, Ana Claudia CABRAL, Lázara Christina Assis |
dc.subject.por.fl_str_mv |
sexualidade infantil formação de professores educação sexual Grounded Theory. sexualidad infantil formación de professores educación se-xual Grounded Theory child sexuality teacher training sex education Grounded Theory |
topic |
sexualidade infantil formação de professores educação sexual Grounded Theory. sexualidad infantil formación de professores educación se-xual Grounded Theory child sexuality teacher training sex education Grounded Theory |
description |
This article is a study on child sexuality developed from the Grounded Theory methodology. The objective is to present the theorization of child sexuality and how it is directed to the formation of teachers for early childhood educa-tion and early years of elementary education. The main contents of the article are, in the first, the doctoral research that carried out a theorization about the infantile sexuality; secondly, the organization of proposals for teacher training, on the theme. The implications of the research are contributions to the area of sex education and teacher training, especially in considering the sexuality of young children as an aspect of their “biopsychosexsocial” devel-opment. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-07-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/5477 |
url |
https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/5477 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/5477/4689 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UNEMAT Editora |
publisher.none.fl_str_mv |
UNEMAT Editora |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista da Faculdade de Educação; V. 36 nº 2 (2021): (AGO/DEZ); 39-63 2178-7476 reponame:Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) instname:Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT) instacron:UNEMAT |
instname_str |
Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT) |
instacron_str |
UNEMAT |
institution |
UNEMAT |
reponame_str |
Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) |
collection |
Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) - Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistafaed@unemat.br |
_version_ |
1801217460846723072 |