Consequences of progression by learning cycle on students' performance

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Choe, João Francisco de Carvalho
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Mário, Rogério Filipe
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online)
Texto Completo: https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/11993
Resumo: This article aims to analyze the extent to which progressions through learning cycles impact student performance. Methodologically, a qualitative and quantitative approach was adopted, associated with literature review and questionnaire techniques and direct o bservation. The research sample involved 37 participants. The results obtained showed that despite the teachers of the school under study having benefited from induction training on progressions by learning cycle, strategies that aim to help students in the process of progression through learning cycles are not applied.
id UNEMAT-5_ee11573a04827b6699353fe4b6189f06
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11993
network_acronym_str UNEMAT-5
network_name_str Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online)
repository_id_str
spelling Consequences of progression by learning cycle on students' performanceConsecuencias de la progresión por ciclo de aprendizaje en el desempeño de los estudiantesConsequências da progressão por ciclo de aprendizagem no desempenho dos alunoslearningcycleprogressionsaprendizajecicloprogresionesaprendizagemcicloprogressõesThis article aims to analyze the extent to which progressions through learning cycles impact student performance. Methodologically, a qualitative and quantitative approach was adopted, associated with literature review and questionnaire techniques and direct o bservation. The research sample involved 37 participants. The results obtained showed that despite the teachers of the school under study having benefited from induction training on progressions by learning cycle, strategies that aim to help students in the process of progression through learning cycles are not applied.Este artículo tiene como objetivo analizar en qué medida las progresiones a través de los ciclos de aprendizaje impactan el desempeño de los estudiantes. Metodológicamente se adoptó un enfoque cualitativo y cuantitativo asociado a revisión bibliográfica, técnicas de cuestionario y observación directa. La muestra de la investigación involucró a 37 participantes. Los resultados obtenidos mostraron que si bien los docentes de la escuela en estudio se beneficiaron de capacitación o inducción sobre progresiones a través de ciclos de aprendizaje, no se aplicaron estrategias dirigidas a ayudar a los estudiantes en el proceso de progresión a través de ciclos de aprendizaje.Este artigo tem como objetivo analisar até que ponto as progressões por ciclos de aprendizagem impactam no desempenho dos alunos. Metodologicamente, adotou-se uma abordagem qualitativa e quantitativa associada à revisão bibliográfica, técnicas de questionário e a observação direta. A amostra da pesquisa envolveu 37 participantes. Os resultados obtidos mostraram que apesar dos professores da escola em estudo terem-se beneficiado de uma formação ou indução sobre as progressões por ciclo de aprendizagem, não são aplicadas as estratégias que visam ajudar os alunos no processo de progressão por ciclos de aprendizagem.UNEMAT Editora2023-12-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/11993Revista da Faculdade de Educação; v. 39 n. 1 (2023): Revista da Faculdade de Educação - Fluxo contínuo; e3923192178-7476reponame:Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online)instname:Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT)instacron:UNEMATporhttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/11993/8239Copyright (c) 2023 João Francisco de Carvalho Choe, Rogério Filipe Máriohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessChoe, João Francisco de CarvalhoMário, Rogério FilipeChoe, João Francisco de CarvalhoMário, Rogério FilipeChoe, João Francisco de CarvalhoMário, Rogério Filipe2023-12-27T14:28:26Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11993Revistahttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgeduPUBhttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/oairevistafaed@unemat.br2178-74761679-4273opendoar:2023-12-27T14:28:26Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) - Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT)false
dc.title.none.fl_str_mv Consequences of progression by learning cycle on students' performance
Consecuencias de la progresión por ciclo de aprendizaje en el desempeño de los estudiantes
Consequências da progressão por ciclo de aprendizagem no desempenho dos alunos
title Consequences of progression by learning cycle on students' performance
spellingShingle Consequences of progression by learning cycle on students' performance
Choe, João Francisco de Carvalho
learning
cycle
progressions
aprendizaje
ciclo
progresiones
aprendizagem
ciclo
progressões
title_short Consequences of progression by learning cycle on students' performance
title_full Consequences of progression by learning cycle on students' performance
title_fullStr Consequences of progression by learning cycle on students' performance
title_full_unstemmed Consequences of progression by learning cycle on students' performance
title_sort Consequences of progression by learning cycle on students' performance
author Choe, João Francisco de Carvalho
author_facet Choe, João Francisco de Carvalho
Mário, Rogério Filipe
author_role author
author2 Mário, Rogério Filipe
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Choe, João Francisco de Carvalho
Mário, Rogério Filipe
Choe, João Francisco de Carvalho
Mário, Rogério Filipe
Choe, João Francisco de Carvalho
Mário, Rogério Filipe
dc.subject.por.fl_str_mv learning
cycle
progressions
aprendizaje
ciclo
progresiones
aprendizagem
ciclo
progressões
topic learning
cycle
progressions
aprendizaje
ciclo
progresiones
aprendizagem
ciclo
progressões
description This article aims to analyze the extent to which progressions through learning cycles impact student performance. Methodologically, a qualitative and quantitative approach was adopted, associated with literature review and questionnaire techniques and direct o bservation. The research sample involved 37 participants. The results obtained showed that despite the teachers of the school under study having benefited from induction training on progressions by learning cycle, strategies that aim to help students in the process of progression through learning cycles are not applied.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-12-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/11993
url https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/11993
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/11993/8239
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 João Francisco de Carvalho Choe, Rogério Filipe Mário
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 João Francisco de Carvalho Choe, Rogério Filipe Mário
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UNEMAT Editora
publisher.none.fl_str_mv UNEMAT Editora
dc.source.none.fl_str_mv Revista da Faculdade de Educação; v. 39 n. 1 (2023): Revista da Faculdade de Educação - Fluxo contínuo; e392319
2178-7476
reponame:Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online)
instname:Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT)
instacron:UNEMAT
instname_str Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT)
instacron_str UNEMAT
institution UNEMAT
reponame_str Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online)
collection Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online)
repository.name.fl_str_mv Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) - Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT)
repository.mail.fl_str_mv revistafaed@unemat.br
_version_ 1801217461174927360