Consequences of progression by learning cycle on students' performance
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/11993 |
Resumo: | This article aims to analyze the extent to which progressions through learning cycles impact student performance. Methodologically, a qualitative and quantitative approach was adopted, associated with literature review and questionnaire techniques and direct o bservation. The research sample involved 37 participants. The results obtained showed that despite the teachers of the school under study having benefited from induction training on progressions by learning cycle, strategies that aim to help students in the process of progression through learning cycles are not applied. |
id |
UNEMAT-5_ee11573a04827b6699353fe4b6189f06 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11993 |
network_acronym_str |
UNEMAT-5 |
network_name_str |
Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Consequences of progression by learning cycle on students' performanceConsecuencias de la progresión por ciclo de aprendizaje en el desempeño de los estudiantesConsequências da progressão por ciclo de aprendizagem no desempenho dos alunoslearningcycleprogressionsaprendizajecicloprogresionesaprendizagemcicloprogressõesThis article aims to analyze the extent to which progressions through learning cycles impact student performance. Methodologically, a qualitative and quantitative approach was adopted, associated with literature review and questionnaire techniques and direct o bservation. The research sample involved 37 participants. The results obtained showed that despite the teachers of the school under study having benefited from induction training on progressions by learning cycle, strategies that aim to help students in the process of progression through learning cycles are not applied.Este artículo tiene como objetivo analizar en qué medida las progresiones a través de los ciclos de aprendizaje impactan el desempeño de los estudiantes. Metodológicamente se adoptó un enfoque cualitativo y cuantitativo asociado a revisión bibliográfica, técnicas de cuestionario y observación directa. La muestra de la investigación involucró a 37 participantes. Los resultados obtenidos mostraron que si bien los docentes de la escuela en estudio se beneficiaron de capacitación o inducción sobre progresiones a través de ciclos de aprendizaje, no se aplicaron estrategias dirigidas a ayudar a los estudiantes en el proceso de progresión a través de ciclos de aprendizaje.Este artigo tem como objetivo analisar até que ponto as progressões por ciclos de aprendizagem impactam no desempenho dos alunos. Metodologicamente, adotou-se uma abordagem qualitativa e quantitativa associada à revisão bibliográfica, técnicas de questionário e a observação direta. A amostra da pesquisa envolveu 37 participantes. Os resultados obtidos mostraram que apesar dos professores da escola em estudo terem-se beneficiado de uma formação ou indução sobre as progressões por ciclo de aprendizagem, não são aplicadas as estratégias que visam ajudar os alunos no processo de progressão por ciclos de aprendizagem.UNEMAT Editora2023-12-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/11993Revista da Faculdade de Educação; v. 39 n. 1 (2023): Revista da Faculdade de Educação - Fluxo contínuo; e3923192178-7476reponame:Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online)instname:Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT)instacron:UNEMATporhttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/11993/8239Copyright (c) 2023 João Francisco de Carvalho Choe, Rogério Filipe Máriohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessChoe, João Francisco de CarvalhoMário, Rogério FilipeChoe, João Francisco de CarvalhoMário, Rogério FilipeChoe, João Francisco de CarvalhoMário, Rogério Filipe2023-12-27T14:28:26Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11993Revistahttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgeduPUBhttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/oairevistafaed@unemat.br2178-74761679-4273opendoar:2023-12-27T14:28:26Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) - Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Consequences of progression by learning cycle on students' performance Consecuencias de la progresión por ciclo de aprendizaje en el desempeño de los estudiantes Consequências da progressão por ciclo de aprendizagem no desempenho dos alunos |
title |
Consequences of progression by learning cycle on students' performance |
spellingShingle |
Consequences of progression by learning cycle on students' performance Choe, João Francisco de Carvalho learning cycle progressions aprendizaje ciclo progresiones aprendizagem ciclo progressões |
title_short |
Consequences of progression by learning cycle on students' performance |
title_full |
Consequences of progression by learning cycle on students' performance |
title_fullStr |
Consequences of progression by learning cycle on students' performance |
title_full_unstemmed |
Consequences of progression by learning cycle on students' performance |
title_sort |
Consequences of progression by learning cycle on students' performance |
author |
Choe, João Francisco de Carvalho |
author_facet |
Choe, João Francisco de Carvalho Mário, Rogério Filipe |
author_role |
author |
author2 |
Mário, Rogério Filipe |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Choe, João Francisco de Carvalho Mário, Rogério Filipe Choe, João Francisco de Carvalho Mário, Rogério Filipe Choe, João Francisco de Carvalho Mário, Rogério Filipe |
dc.subject.por.fl_str_mv |
learning cycle progressions aprendizaje ciclo progresiones aprendizagem ciclo progressões |
topic |
learning cycle progressions aprendizaje ciclo progresiones aprendizagem ciclo progressões |
description |
This article aims to analyze the extent to which progressions through learning cycles impact student performance. Methodologically, a qualitative and quantitative approach was adopted, associated with literature review and questionnaire techniques and direct o bservation. The research sample involved 37 participants. The results obtained showed that despite the teachers of the school under study having benefited from induction training on progressions by learning cycle, strategies that aim to help students in the process of progression through learning cycles are not applied. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/11993 |
url |
https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/11993 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/11993/8239 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 João Francisco de Carvalho Choe, Rogério Filipe Mário https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 João Francisco de Carvalho Choe, Rogério Filipe Mário https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UNEMAT Editora |
publisher.none.fl_str_mv |
UNEMAT Editora |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista da Faculdade de Educação; v. 39 n. 1 (2023): Revista da Faculdade de Educação - Fluxo contínuo; e392319 2178-7476 reponame:Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) instname:Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT) instacron:UNEMAT |
instname_str |
Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT) |
instacron_str |
UNEMAT |
institution |
UNEMAT |
reponame_str |
Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) |
collection |
Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) - Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistafaed@unemat.br |
_version_ |
1801217461174927360 |