Cultural thought and philosophical elements of singing and dancing in Indian films
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Trans/Form/Ação (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/transformacao/article/view/14191 |
Resumo: | Art is the embodiment of national culture and spirit. Singing and dancing are one of the earliest and richest forms of human art. It is not only the product of experience and emotional experience but also the transcendence of vulgar daily life. As the most distinctive feature of modern Indian films, the art of singing and dancing inherits the traditional Indian aesthetic ideas and religious philosophy in the modern audio-visual environment can be found. It maintains a distinctive national impression in the tide of internationalization. This kind of art form is of great significance to the exploration of the nationality of Chinese singing and dancing art. |
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Cultural thought and philosophical elements of singing and dancing in Indian filmsPensamiento cultural y elementos filosóficos del canto y la danza en las películas indias.Pensamento cultural e elementos filosóficos do canto e da dança nos filmes indianosFilme indianoCantando e dançandoEstética clássicaFilosofia religiosaIndian filmSinging and dancingClassical aestheticsReligious philosophyArt is the embodiment of national culture and spirit. Singing and dancing are one of the earliest and richest forms of human art. It is not only the product of experience and emotional experience but also the transcendence of vulgar daily life. As the most distinctive feature of modern Indian films, the art of singing and dancing inherits the traditional Indian aesthetic ideas and religious philosophy in the modern audio-visual environment can be found. It maintains a distinctive national impression in the tide of internationalization. This kind of art form is of great significance to the exploration of the nationality of Chinese singing and dancing art.Yang y Zhang sostienen que el arte es la encarnación de la cultura y el espíritu de una nación. El canto y el baile son dos de las primeras y más ricas formas de arte humano. No son sólo el producto de la experiencia sensible y emocional, sino también la trascendencia de la vida cotidiana. Como característica más distintiva de las películas indias modernas, el arte de cantar y bailar hereda las ideas estéticas y la filosofía religiosa tradicionales de la India que se pueden encontrar en el entorno audiovisual moderno. Mantiene una clara impresión nacional, a raíz de la internacionalización. Yang y Zhang buscan mostrar que este tipo de arte es de gran importancia para explorar la nacionalidad del arte chino de cantar y bailar.Yang e Zhang defendem que a arte é a personificação da cultura e do espírito de uma nação. Cantar e dançar são duas das primeiras e mais ricas formas de arte humana. Não constituem apenas o produto da experiência sensível e emocional, mas também a transcendência da vida cotidiana vulgar. Como a característica mais distintiva dos filmes indianos modernos, a arte de cantar e dançar herda as ideias estéticas tradicionais indianas e a filosofia religiosa pode ser encontrada no ambiente audiovisual moderno. Mantém uma impressão nacional distinta, na onda da internacionalização. Yang e Zhang procuram mostrar que esse tipo de forma de arte é de grande importância para a exploração da nacionalidade da arte chinesa de cantar e dançar.Faculdade de Filosofia e Ciências2023-09-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlapplication/x-mobipocket-ebookapplication/epub+ziphttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/transformacao/article/view/14191TRANS/FORM/AÇÃO: Revista de Filosofia da Unesp; v. 46 n. 4 (2023): Outubro-Dezembro/2023; 315-328TRANS/FORM/AÇÃO: Revista de Filosofia; Vol. 46 No. 4 (2023): October-December/2023; 315-328TRANS/FORM/AÇÃO: Revista de Filosofia; Vol. 46 Núm. 4 (2023): Octobre-Deciembre/2023; 315-328TRANS/FORM/AÇÃO: Revista de Filosofia; Vol. 46 No. 4 (2023): Outubro-Dezembro/2023; 315-328TRANS/FORM/AÇÃO: Revista de Filosofia; V. 46 N. 4 (2023): Outubro-Dezembro/2023; 315-3281980-539X0101-3173reponame:Trans/Form/Ação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPenghttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/transformacao/article/view/14191/15176https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/transformacao/article/view/14191/15177https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/transformacao/article/view/14191/15124https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/transformacao/article/view/14191/15125Copyright (c) 2023 TRANS/FORM/AÇÃO: Revista de Filosofiahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessYang, YueEnsi Zhang2023-09-12T00:07:35Zoai:ojs.revistas.marilia.unesp.br:article/14191Revistahttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/transformacao/PUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phptransformacao@marilia.unesp.br1980-539X0101-3173opendoar:2023-09-12T00:07:35Trans/Form/Ação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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