School, work and future perspective of young students
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8839 |
Resumo: | This article addresses the relationship of young students with work and your future perspectives. It is noticed that the work is a reality among young people surveyed, involving remunerated activities or carried out by internships, as well as others systematic and everyday activities such as the care of siblings and housework. The work occupies a significant portion of the student's time out of school, so that this competes strongly to the studies, preventing young people fully live their student status. The submission to work earlier and increasingly in precarious conditions, in the current capitalist sociability, compromises not only the professional projects of these students, but especially strengthens your class condition, limiting increasingly its training possibilities, creation and human development. |
id |
UNESP-15_394a7755b000b0a32e1d5507bc52254d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8839 |
network_acronym_str |
UNESP-15 |
network_name_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
School, work and future perspective of young studentsEscuela, trabajo y perspectiva de futuro de jóvenes estudiantesEscola, trabalho e perspectiva de futuro de jovens estudantesYouth. School. WorkJuventud. Escuela. Trabajo.Juventude. Escola. Trabalho.This article addresses the relationship of young students with work and your future perspectives. It is noticed that the work is a reality among young people surveyed, involving remunerated activities or carried out by internships, as well as others systematic and everyday activities such as the care of siblings and housework. The work occupies a significant portion of the student's time out of school, so that this competes strongly to the studies, preventing young people fully live their student status. The submission to work earlier and increasingly in precarious conditions, in the current capitalist sociability, compromises not only the professional projects of these students, but especially strengthens your class condition, limiting increasingly its training possibilities, creation and human development.El artículo aborda la relación de los jóvenes estudiantes con el trabajo y sus perspectivas de futuro. Se percibe que el trabajo es una realidad entre los jóvenes investigados, involucrando actividades remuneradas o realizadas por medio de pasantías, además de otras actividades sistemáticas y cotidianas, como el cuidado de los hermanos y el trabajo doméstico. Fuera de la escuela, los estudiantes ocupam una parte significativa de su tiempo trabajando, así que éste compete fuertemente con los estudios, impidiendo que los jóvenes vivan su condición de estudiante plenamente. La sumisión precoz al trabajo y en condiciones cada vez más precarias, en la actual sociedad capitalista, causa perjuicio no sólo a los proyectos profesionales de los estudiantes, sino, sobre todo, refuerza su condición como clase, limitando cada vez más sus posibilidades de formación, creación y desarrollo humano.O artigo aborda a relação dos jovens estudantes com o trabalho e suas perspectivas de futuro. Percebe-se que o trabalho é uma realidade entre os jovens pesquisados, envolvendo atividades remuneradas ou realizadas por meio de estágios, além de outras atividades sistemáticas e cotidianas, como o cuidado dos irmãos e o trabalho doméstico. O trabalho ocupa parte significativa do tempo dos estudantes fora da escola, de tal modo que este concorre fortemente com os estudos, impedindo que os jovens vivam sua condição de estudante plenamente. A submissão precoce ao trabalho e em condições cada vez mais precárias, na atual sociabilidade capitalista, compromete não apenas os projetos profissionais dos estudantes, mas, sobretudo, reforça sua condição de classe, limitando, cada vez mais, suas possibilidades de formação, criação e desenvolvimento humano.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2017-10-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/883910.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017.8839Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 12, n. 4, out./dez. (2017); 2155-2176Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 12, n. 4, out./dez. (2017); 2155-21761982-55872446-860610.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8839/6948Copyright (c) 2017 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessVendramini, Célia ReginaPedrosa Marcassa, LucianaTitton, MauroFranzoni Conde, Soraya2018-07-27T22:37:40Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8839Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2018-07-27T22:37:40Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
School, work and future perspective of young students Escuela, trabajo y perspectiva de futuro de jóvenes estudiantes Escola, trabalho e perspectiva de futuro de jovens estudantes |
title |
School, work and future perspective of young students |
spellingShingle |
School, work and future perspective of young students Vendramini, Célia Regina Youth. School. Work Juventud. Escuela. Trabajo. Juventude. Escola. Trabalho. |
title_short |
School, work and future perspective of young students |
title_full |
School, work and future perspective of young students |
title_fullStr |
School, work and future perspective of young students |
title_full_unstemmed |
School, work and future perspective of young students |
title_sort |
School, work and future perspective of young students |
author |
Vendramini, Célia Regina |
author_facet |
Vendramini, Célia Regina Pedrosa Marcassa, Luciana Titton, Mauro Franzoni Conde, Soraya |
author_role |
author |
author2 |
Pedrosa Marcassa, Luciana Titton, Mauro Franzoni Conde, Soraya |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vendramini, Célia Regina Pedrosa Marcassa, Luciana Titton, Mauro Franzoni Conde, Soraya |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Youth. School. Work Juventud. Escuela. Trabajo. Juventude. Escola. Trabalho. |
topic |
Youth. School. Work Juventud. Escuela. Trabajo. Juventude. Escola. Trabalho. |
description |
This article addresses the relationship of young students with work and your future perspectives. It is noticed that the work is a reality among young people surveyed, involving remunerated activities or carried out by internships, as well as others systematic and everyday activities such as the care of siblings and housework. The work occupies a significant portion of the student's time out of school, so that this competes strongly to the studies, preventing young people fully live their student status. The submission to work earlier and increasingly in precarious conditions, in the current capitalist sociability, compromises not only the professional projects of these students, but especially strengthens your class condition, limiting increasingly its training possibilities, creation and human development. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-10-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8839 10.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017.8839 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8839 |
identifier_str_mv |
10.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017.8839 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8839/6948 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 12, n. 4, out./dez. (2017); 2155-2176 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 12, n. 4, out./dez. (2017); 2155-2176 1982-5587 2446-8606 10.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017 reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
collection |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com |
_version_ |
1800215854943567872 |