School, work and future perspective of young students

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Vendramini, Célia Regina
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Pedrosa Marcassa, Luciana, Titton, Mauro, Franzoni Conde, Soraya
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8839
Resumo: This article addresses the relationship of young students with work and your future perspectives. It is noticed that the work is a reality among young people surveyed, involving remunerated activities or carried out by internships, as well as others systematic and everyday activities such as the care of siblings and housework. The work occupies a significant portion of the student's time out of school, so that this competes strongly to the studies, preventing young people fully live their student status. The submission to work earlier and increasingly in precarious conditions, in the current capitalist sociability, compromises not only the professional projects of these students, but especially strengthens your class condition, limiting increasingly its training possibilities, creation and human development.
id UNESP-15_394a7755b000b0a32e1d5507bc52254d
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8839
network_acronym_str UNESP-15
network_name_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository_id_str
spelling School, work and future perspective of young studentsEscuela, trabajo y perspectiva de futuro de jóvenes estudiantesEscola, trabalho e perspectiva de futuro de jovens estudantesYouth. School. WorkJuventud. Escuela. Trabajo.Juventude. Escola. Trabalho.This article addresses the relationship of young students with work and your future perspectives. It is noticed that the work is a reality among young people surveyed, involving remunerated activities or carried out by internships, as well as others systematic and everyday activities such as the care of siblings and housework. The work occupies a significant portion of the student's time out of school, so that this competes strongly to the studies, preventing young people fully live their student status. The submission to work earlier and increasingly in precarious conditions, in the current capitalist sociability, compromises not only the professional projects of these students, but especially strengthens your class condition, limiting increasingly its training possibilities, creation and human development.El artículo aborda la relación de los jóvenes estudiantes con el trabajo y sus perspectivas de futuro. Se percibe que el trabajo es una realidad entre los jóvenes investigados, involucrando actividades remuneradas o realizadas por medio de pasantías, además de otras actividades sistemáticas y cotidianas, como el cuidado de los hermanos y el trabajo doméstico. Fuera de la escuela, los estudiantes ocupam una parte significativa de su tiempo trabajando, así que éste compete fuertemente con los estudios, impidiendo que los jóvenes vivan su condición de estudiante plenamente. La sumisión precoz al trabajo y en condiciones cada vez más precarias, en la actual sociedad capitalista, causa perjuicio no sólo a los proyectos profesionales de los estudiantes, sino, sobre todo, refuerza su condición como clase, limitando cada vez más sus posibilidades de formación, creación y desarrollo humano.O artigo aborda a relação dos jovens estudantes com o trabalho e suas perspectivas de futuro. Percebe-se que o trabalho é uma realidade entre os jovens pesquisados, envolvendo atividades remuneradas ou realizadas por meio de estágios, além de outras atividades sistemáticas e cotidianas, como o cuidado dos irmãos e o trabalho doméstico. O trabalho ocupa parte significativa do tempo dos estudantes fora da escola, de tal modo que este concorre fortemente com os estudos, impedindo que os jovens vivam sua condição de estudante plenamente. A submissão precoce ao trabalho e em condições cada vez mais precárias, na atual sociabilidade capitalista, compromete não apenas os projetos profissionais dos estudantes, mas, sobretudo, reforça sua condição de classe, limitando, cada vez mais, suas possibilidades de formação, criação e desenvolvimento humano.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2017-10-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/883910.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017.8839Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 12, n. 4, out./dez. (2017); 2155-2176Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 12, n. 4, out./dez. (2017); 2155-21761982-55872446-860610.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8839/6948Copyright (c) 2017 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessVendramini, Célia ReginaPedrosa Marcassa, LucianaTitton, MauroFranzoni Conde, Soraya2018-07-27T22:37:40Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8839Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2018-07-27T22:37:40Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv School, work and future perspective of young students
Escuela, trabajo y perspectiva de futuro de jóvenes estudiantes
Escola, trabalho e perspectiva de futuro de jovens estudantes
title School, work and future perspective of young students
spellingShingle School, work and future perspective of young students
Vendramini, Célia Regina
Youth. School. Work
Juventud. Escuela. Trabajo.
Juventude. Escola. Trabalho.
title_short School, work and future perspective of young students
title_full School, work and future perspective of young students
title_fullStr School, work and future perspective of young students
title_full_unstemmed School, work and future perspective of young students
title_sort School, work and future perspective of young students
author Vendramini, Célia Regina
author_facet Vendramini, Célia Regina
Pedrosa Marcassa, Luciana
Titton, Mauro
Franzoni Conde, Soraya
author_role author
author2 Pedrosa Marcassa, Luciana
Titton, Mauro
Franzoni Conde, Soraya
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Vendramini, Célia Regina
Pedrosa Marcassa, Luciana
Titton, Mauro
Franzoni Conde, Soraya
dc.subject.por.fl_str_mv Youth. School. Work
Juventud. Escuela. Trabajo.
Juventude. Escola. Trabalho.
topic Youth. School. Work
Juventud. Escuela. Trabajo.
Juventude. Escola. Trabalho.
description This article addresses the relationship of young students with work and your future perspectives. It is noticed that the work is a reality among young people surveyed, involving remunerated activities or carried out by internships, as well as others systematic and everyday activities such as the care of siblings and housework. The work occupies a significant portion of the student's time out of school, so that this competes strongly to the studies, preventing young people fully live their student status. The submission to work earlier and increasingly in precarious conditions, in the current capitalist sociability, compromises not only the professional projects of these students, but especially strengthens your class condition, limiting increasingly its training possibilities, creation and human development.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-10-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8839
10.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017.8839
url https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8839
identifier_str_mv 10.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017.8839
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8839/6948
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 12, n. 4, out./dez. (2017); 2155-2176
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 12, n. 4, out./dez. (2017); 2155-2176
1982-5587
2446-8606
10.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017
reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
collection Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com
_version_ 1800215854943567872