Digital technologies of information and communication in end of course papers lato sensu

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Both, Ivo José
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Soares, Kátia Cristina Dambiski, Lima, Desiré Luciane Dominschek, Soares, Marcos Aurélio Silva
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8963
Resumo: This paper aims to demonstrate experiences of orientations and of defenses of end of course papers from Centro Universitário Internacional Uninter, with the use of information and communication digital technologies. The 355 advising orientations happened in the asynchronous and synchronous form, while the defenses made use of the synchronous form. Some of the authors were consulted: Luckesi, Romanowski, Wachowicz, Saraiva. The main results of the asynchronous and synchronous ways of orientation and defense of the papers had reflected in the agility for action, in the flexibility on the use of time and in the commitment to the good quality of most of the scientific articles. 
id UNESP-15_395a256bd22bac866377d34d3f9df72b
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8963
network_acronym_str UNESP-15
network_name_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository_id_str
spelling Digital technologies of information and communication in end of course papers lato sensuTecnologías de información y comunicación en trabajos de conclusión de curso lato sensu: una colaboración positivaTecnologias de informação e comunicação em trabalhos de conclusão de curso lato sensu: uma positiva parceriaOrientation. Asynchronous and Synchronous. Commitment. Quality.Orientación Asíncrona y Síncrona. Comprometimiento. Cualidad.Orientação. Assíncrona e Síncrona. Comprometimento. Qualidade.This paper aims to demonstrate experiences of orientations and of defenses of end of course papers from Centro Universitário Internacional Uninter, with the use of information and communication digital technologies. The 355 advising orientations happened in the asynchronous and synchronous form, while the defenses made use of the synchronous form. Some of the authors were consulted: Luckesi, Romanowski, Wachowicz, Saraiva. The main results of the asynchronous and synchronous ways of orientation and defense of the papers had reflected in the agility for action, in the flexibility on the use of time and in the commitment to the good quality of most of the scientific articles. Este trabajo tiene el objetivo de demostrar experiencias de orientaciones y presentación de trabajos de conclusión de curso del Centro Universitario Internacional Uninter, con el uso de tecnologías digitales de información y comunicación. Las 355 orientaciones de los trabajos ocurrieron de forma asíncrona y síncrona, mientras las presentaciones se realizaron de forma síncrona. Algunos de los autores consultados fueron: Luckesi, Romanowski, Wachowicz, Saraiva. Los principales resultados derivados de la forma asíncrona y síncrona de las orientaciones y presentaciones de los trabajos se reflejan en la agilidad de la acción, en la flexibilidad de empleo del tiempo y en el comprometimiento con la buena cualidad de la mayoría de los artículos científicos.Este trabalho objetiva demonstrar experiências de orientações e defesas de trabalhos de conclusão de curso do Centro Universitário Internacional Uninter, com o uso de tecnologias digitais de informação e comunicação. As 355 orientações dos trabalhos ocorreram de forma assíncrona e síncrona, enquanto as defesas realizaram‐se de forma síncrona. Alguns dos autores consultados foram: Luckesi, Romanowski, Wachowicz, Saraiva. Os principais resultados decorrentes da forma assíncrona e síncrona das orientações e defesas dos trabalhos refletem‐se na agilidade de ação, na flexibilidade de emprego do tempo e no comprometimento com a boa qualidade da maioria dos artigos científicos. Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2016-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/896310.21723/riaee.v11.n4.8963Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 11, n. 4, out-dez (2016); 1943-1959Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 11, n. 4, out-dez (2016); 1943-19591982-55872446-860610.21723/riaee.v11i4reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8963/6015Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBoth, Ivo JoséSoares, Kátia Cristina DambiskiLima, Desiré Luciane DominschekSoares, Marcos Aurélio Silva2017-07-04T18:25:21Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8963Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2017-07-04T18:25:21Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Digital technologies of information and communication in end of course papers lato sensu
Tecnologías de información y comunicación en trabajos de conclusión de curso lato sensu: una colaboración positiva
Tecnologias de informação e comunicação em trabalhos de conclusão de curso lato sensu: uma positiva parceria
title Digital technologies of information and communication in end of course papers lato sensu
spellingShingle Digital technologies of information and communication in end of course papers lato sensu
Both, Ivo José
Orientation. Asynchronous and Synchronous. Commitment. Quality.
Orientación Asíncrona y Síncrona. Comprometimiento. Cualidad.
Orientação. Assíncrona e Síncrona. Comprometimento. Qualidade.
title_short Digital technologies of information and communication in end of course papers lato sensu
title_full Digital technologies of information and communication in end of course papers lato sensu
title_fullStr Digital technologies of information and communication in end of course papers lato sensu
title_full_unstemmed Digital technologies of information and communication in end of course papers lato sensu
title_sort Digital technologies of information and communication in end of course papers lato sensu
author Both, Ivo José
author_facet Both, Ivo José
Soares, Kátia Cristina Dambiski
Lima, Desiré Luciane Dominschek
Soares, Marcos Aurélio Silva
author_role author
author2 Soares, Kátia Cristina Dambiski
Lima, Desiré Luciane Dominschek
Soares, Marcos Aurélio Silva
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Both, Ivo José
Soares, Kátia Cristina Dambiski
Lima, Desiré Luciane Dominschek
Soares, Marcos Aurélio Silva
dc.subject.por.fl_str_mv Orientation. Asynchronous and Synchronous. Commitment. Quality.
Orientación Asíncrona y Síncrona. Comprometimiento. Cualidad.
Orientação. Assíncrona e Síncrona. Comprometimento. Qualidade.
topic Orientation. Asynchronous and Synchronous. Commitment. Quality.
Orientación Asíncrona y Síncrona. Comprometimiento. Cualidad.
Orientação. Assíncrona e Síncrona. Comprometimento. Qualidade.
description This paper aims to demonstrate experiences of orientations and of defenses of end of course papers from Centro Universitário Internacional Uninter, with the use of information and communication digital technologies. The 355 advising orientations happened in the asynchronous and synchronous form, while the defenses made use of the synchronous form. Some of the authors were consulted: Luckesi, Romanowski, Wachowicz, Saraiva. The main results of the asynchronous and synchronous ways of orientation and defense of the papers had reflected in the agility for action, in the flexibility on the use of time and in the commitment to the good quality of most of the scientific articles. 
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-12-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8963
10.21723/riaee.v11.n4.8963
url https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8963
identifier_str_mv 10.21723/riaee.v11.n4.8963
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8963/6015
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 11, n. 4, out-dez (2016); 1943-1959
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 11, n. 4, out-dez (2016); 1943-1959
1982-5587
2446-8606
10.21723/riaee.v11i4
reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
collection Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com
_version_ 1800215854994948096