Digital technologies of information and communication in end of course papers lato sensu
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8963 |
Resumo: | This paper aims to demonstrate experiences of orientations and of defenses of end of course papers from Centro Universitário Internacional Uninter, with the use of information and communication digital technologies. The 355 advising orientations happened in the asynchronous and synchronous form, while the defenses made use of the synchronous form. Some of the authors were consulted: Luckesi, Romanowski, Wachowicz, Saraiva. The main results of the asynchronous and synchronous ways of orientation and defense of the papers had reflected in the agility for action, in the flexibility on the use of time and in the commitment to the good quality of most of the scientific articles. |
id |
UNESP-15_395a256bd22bac866377d34d3f9df72b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8963 |
network_acronym_str |
UNESP-15 |
network_name_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Digital technologies of information and communication in end of course papers lato sensuTecnologías de información y comunicación en trabajos de conclusión de curso lato sensu: una colaboración positivaTecnologias de informação e comunicação em trabalhos de conclusão de curso lato sensu: uma positiva parceriaOrientation. Asynchronous and Synchronous. Commitment. Quality.Orientación Asíncrona y Síncrona. Comprometimiento. Cualidad.Orientação. Assíncrona e Síncrona. Comprometimento. Qualidade.This paper aims to demonstrate experiences of orientations and of defenses of end of course papers from Centro Universitário Internacional Uninter, with the use of information and communication digital technologies. The 355 advising orientations happened in the asynchronous and synchronous form, while the defenses made use of the synchronous form. Some of the authors were consulted: Luckesi, Romanowski, Wachowicz, Saraiva. The main results of the asynchronous and synchronous ways of orientation and defense of the papers had reflected in the agility for action, in the flexibility on the use of time and in the commitment to the good quality of most of the scientific articles. Este trabajo tiene el objetivo de demostrar experiencias de orientaciones y presentación de trabajos de conclusión de curso del Centro Universitario Internacional Uninter, con el uso de tecnologías digitales de información y comunicación. Las 355 orientaciones de los trabajos ocurrieron de forma asíncrona y síncrona, mientras las presentaciones se realizaron de forma síncrona. Algunos de los autores consultados fueron: Luckesi, Romanowski, Wachowicz, Saraiva. Los principales resultados derivados de la forma asíncrona y síncrona de las orientaciones y presentaciones de los trabajos se reflejan en la agilidad de la acción, en la flexibilidad de empleo del tiempo y en el comprometimiento con la buena cualidad de la mayoría de los artículos científicos.Este trabalho objetiva demonstrar experiências de orientações e defesas de trabalhos de conclusão de curso do Centro Universitário Internacional Uninter, com o uso de tecnologias digitais de informação e comunicação. As 355 orientações dos trabalhos ocorreram de forma assíncrona e síncrona, enquanto as defesas realizaram‐se de forma síncrona. Alguns dos autores consultados foram: Luckesi, Romanowski, Wachowicz, Saraiva. Os principais resultados decorrentes da forma assíncrona e síncrona das orientações e defesas dos trabalhos refletem‐se na agilidade de ação, na flexibilidade de emprego do tempo e no comprometimento com a boa qualidade da maioria dos artigos científicos. Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2016-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/896310.21723/riaee.v11.n4.8963Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 11, n. 4, out-dez (2016); 1943-1959Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 11, n. 4, out-dez (2016); 1943-19591982-55872446-860610.21723/riaee.v11i4reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8963/6015Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBoth, Ivo JoséSoares, Kátia Cristina DambiskiLima, Desiré Luciane DominschekSoares, Marcos Aurélio Silva2017-07-04T18:25:21Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8963Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2017-07-04T18:25:21Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Digital technologies of information and communication in end of course papers lato sensu Tecnologías de información y comunicación en trabajos de conclusión de curso lato sensu: una colaboración positiva Tecnologias de informação e comunicação em trabalhos de conclusão de curso lato sensu: uma positiva parceria |
title |
Digital technologies of information and communication in end of course papers lato sensu |
spellingShingle |
Digital technologies of information and communication in end of course papers lato sensu Both, Ivo José Orientation. Asynchronous and Synchronous. Commitment. Quality. Orientación Asíncrona y Síncrona. Comprometimiento. Cualidad. Orientação. Assíncrona e Síncrona. Comprometimento. Qualidade. |
title_short |
Digital technologies of information and communication in end of course papers lato sensu |
title_full |
Digital technologies of information and communication in end of course papers lato sensu |
title_fullStr |
Digital technologies of information and communication in end of course papers lato sensu |
title_full_unstemmed |
Digital technologies of information and communication in end of course papers lato sensu |
title_sort |
Digital technologies of information and communication in end of course papers lato sensu |
author |
Both, Ivo José |
author_facet |
Both, Ivo José Soares, Kátia Cristina Dambiski Lima, Desiré Luciane Dominschek Soares, Marcos Aurélio Silva |
author_role |
author |
author2 |
Soares, Kátia Cristina Dambiski Lima, Desiré Luciane Dominschek Soares, Marcos Aurélio Silva |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Both, Ivo José Soares, Kátia Cristina Dambiski Lima, Desiré Luciane Dominschek Soares, Marcos Aurélio Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Orientation. Asynchronous and Synchronous. Commitment. Quality. Orientación Asíncrona y Síncrona. Comprometimiento. Cualidad. Orientação. Assíncrona e Síncrona. Comprometimento. Qualidade. |
topic |
Orientation. Asynchronous and Synchronous. Commitment. Quality. Orientación Asíncrona y Síncrona. Comprometimiento. Cualidad. Orientação. Assíncrona e Síncrona. Comprometimento. Qualidade. |
description |
This paper aims to demonstrate experiences of orientations and of defenses of end of course papers from Centro Universitário Internacional Uninter, with the use of information and communication digital technologies. The 355 advising orientations happened in the asynchronous and synchronous form, while the defenses made use of the synchronous form. Some of the authors were consulted: Luckesi, Romanowski, Wachowicz, Saraiva. The main results of the asynchronous and synchronous ways of orientation and defense of the papers had reflected in the agility for action, in the flexibility on the use of time and in the commitment to the good quality of most of the scientific articles. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-12-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8963 10.21723/riaee.v11.n4.8963 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8963 |
identifier_str_mv |
10.21723/riaee.v11.n4.8963 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8963/6015 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 11, n. 4, out-dez (2016); 1943-1959 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 11, n. 4, out-dez (2016); 1943-1959 1982-5587 2446-8606 10.21723/riaee.v11i4 reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
collection |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com |
_version_ |
1800215854994948096 |