Teaching the craft of teaching: a craft of the soul
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por spa |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11121 |
Resumo: | In this paper we have formulated this question: "How do we teach to teach?" And we have attempted to transform the university classroom into a space for exploring the experience-knowledge relationship, in order to put into play the different dimensions of the craft of educate, incorporating what happens to us and what happens in life and, more closely, the educational senses that emerge from these existential processes. |
id |
UNESP-15_40157398f842138d084e96c00af62a5b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11121 |
network_acronym_str |
UNESP-15 |
network_name_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Teaching the craft of teaching: a craft of the soulEnseñar el oficio de enseñar: una artesanía del almaEnsinar o ofício de ensino: um ofício da almaThe craft of teachingThe experience-led knowledgeNarrative keys.Oficio de enseñarEl saber de la experienciaClaves narrativas.Ofício de ensinoO saber da experiênciaChaves narrativas.In this paper we have formulated this question: "How do we teach to teach?" And we have attempted to transform the university classroom into a space for exploring the experience-knowledge relationship, in order to put into play the different dimensions of the craft of educate, incorporating what happens to us and what happens in life and, more closely, the educational senses that emerge from these existential processes.En el presente trabajo nos hemos formulado esta pregunta: “¿Cómo se enseña a enseñar?” y hemos intentado transformar el aula universitaria en un espacio de exploración de la relación experiencia-saber, con el fin de poner en juego distintas dimensiones del oficio de educar, incorporando lo que pasa y nos pasa en la vida y, de manera más cercana, los sentidos educativos que se desprenden de estos procesos existenciales.No presente trabalho, formulamos esta pergunta: " Como ensinamos a ensinar?" E tentamos transformar a sala de aula universitária em um espaço para explorar a relação experiência-saber, a fim de pôr em jogo diferentes dimensões do ofício de educar, incorporar o que nos acontece e acontece na vida e, mais de perto, os sentidos educacionais que emergem desses processos existenciais.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2019-10-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/xmlhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1112110.21723/riaee.v14i3.11121Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2019) v. 14, n. 3, jul./set.; 917-927Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2019) v. 14, n. 3, jul./set.; 917-9271982-55872446-860610.21723/riaee.v14i3reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporspahttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11121/8444https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11121/8141https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11121/9029Copyright (c) 2019 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessLópez Carretero, Asunción2020-05-21T19:49:48Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11121Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2020-05-21T19:49:48Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teaching the craft of teaching: a craft of the soul Enseñar el oficio de enseñar: una artesanía del alma Ensinar o ofício de ensino: um ofício da alma |
title |
Teaching the craft of teaching: a craft of the soul |
spellingShingle |
Teaching the craft of teaching: a craft of the soul López Carretero, Asunción The craft of teaching The experience-led knowledge Narrative keys. Oficio de enseñar El saber de la experiencia Claves narrativas. Ofício de ensino O saber da experiência Chaves narrativas. |
title_short |
Teaching the craft of teaching: a craft of the soul |
title_full |
Teaching the craft of teaching: a craft of the soul |
title_fullStr |
Teaching the craft of teaching: a craft of the soul |
title_full_unstemmed |
Teaching the craft of teaching: a craft of the soul |
title_sort |
Teaching the craft of teaching: a craft of the soul |
author |
López Carretero, Asunción |
author_facet |
López Carretero, Asunción |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
López Carretero, Asunción |
dc.subject.por.fl_str_mv |
The craft of teaching The experience-led knowledge Narrative keys. Oficio de enseñar El saber de la experiencia Claves narrativas. Ofício de ensino O saber da experiência Chaves narrativas. |
topic |
The craft of teaching The experience-led knowledge Narrative keys. Oficio de enseñar El saber de la experiencia Claves narrativas. Ofício de ensino O saber da experiência Chaves narrativas. |
description |
In this paper we have formulated this question: "How do we teach to teach?" And we have attempted to transform the university classroom into a space for exploring the experience-knowledge relationship, in order to put into play the different dimensions of the craft of educate, incorporating what happens to us and what happens in life and, more closely, the educational senses that emerge from these existential processes. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-10-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11121 10.21723/riaee.v14i3.11121 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11121 |
identifier_str_mv |
10.21723/riaee.v14i3.11121 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por spa |
language |
por spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11121/8444 https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11121/8141 https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11121/9029 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2019) v. 14, n. 3, jul./set.; 917-927 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2019) v. 14, n. 3, jul./set.; 917-927 1982-5587 2446-8606 10.21723/riaee.v14i3 reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
collection |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com |
_version_ |
1800215856165158912 |