Teaching the craft of teaching: a craft of the soul

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: López Carretero, Asunción
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
spa
Título da fonte: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11121
Resumo: In this paper we have formulated this question: "How do we teach to teach?" And we have attempted to transform the university classroom into a space for exploring the experience-knowledge relationship, in order to put into play the different dimensions of the craft of educate, incorporating what happens to us and what happens in life and, more closely, the educational senses that emerge from these existential processes.
id UNESP-15_40157398f842138d084e96c00af62a5b
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11121
network_acronym_str UNESP-15
network_name_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository_id_str
spelling Teaching the craft of teaching: a craft of the soulEnseñar el oficio de enseñar: una artesanía del almaEnsinar o ofício de ensino: um ofício da almaThe craft of teachingThe experience-led knowledgeNarrative keys.Oficio de enseñarEl saber de la experienciaClaves narrativas.Ofício de ensinoO saber da experiênciaChaves narrativas.In this paper we have formulated this question: "How do we teach to teach?" And we have attempted to transform the university classroom into a space for exploring the experience-knowledge relationship, in order to put into play the different dimensions of the craft of educate, incorporating what happens to us and what happens in life and, more closely, the educational senses that emerge from these existential processes.En el presente trabajo nos hemos formulado esta pregunta: “¿Cómo se enseña a enseñar?” y hemos intentado transformar el aula universitaria en un espacio de exploración de la relación experiencia-saber, con el fin de poner en juego distintas dimensiones del oficio de educar, incorporando lo que pasa y nos pasa en la vida y, de manera más cercana, los sentidos educativos que se desprenden de estos procesos existenciales.No presente trabalho, formulamos esta pergunta: " Como ensinamos a ensinar?" E tentamos transformar a sala de aula universitária em um espaço para explorar a relação experiência-saber, a fim de pôr em jogo diferentes dimensões do ofício de educar, incorporar o que nos acontece e acontece na vida e, mais de perto, os sentidos educacionais que emergem desses processos existenciais.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2019-10-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/xmlhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1112110.21723/riaee.v14i3.11121Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2019) v. 14, n. 3, jul./set.; 917-927Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2019) v. 14, n. 3, jul./set.; 917-9271982-55872446-860610.21723/riaee.v14i3reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporspahttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11121/8444https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11121/8141https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11121/9029Copyright (c) 2019 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessLópez Carretero, Asunción2020-05-21T19:49:48Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11121Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2020-05-21T19:49:48Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Teaching the craft of teaching: a craft of the soul
Enseñar el oficio de enseñar: una artesanía del alma
Ensinar o ofício de ensino: um ofício da alma
title Teaching the craft of teaching: a craft of the soul
spellingShingle Teaching the craft of teaching: a craft of the soul
López Carretero, Asunción
The craft of teaching
The experience-led knowledge
Narrative keys.
Oficio de enseñar
El saber de la experiencia
Claves narrativas.
Ofício de ensino
O saber da experiência
Chaves narrativas.
title_short Teaching the craft of teaching: a craft of the soul
title_full Teaching the craft of teaching: a craft of the soul
title_fullStr Teaching the craft of teaching: a craft of the soul
title_full_unstemmed Teaching the craft of teaching: a craft of the soul
title_sort Teaching the craft of teaching: a craft of the soul
author López Carretero, Asunción
author_facet López Carretero, Asunción
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv López Carretero, Asunción
dc.subject.por.fl_str_mv The craft of teaching
The experience-led knowledge
Narrative keys.
Oficio de enseñar
El saber de la experiencia
Claves narrativas.
Ofício de ensino
O saber da experiência
Chaves narrativas.
topic The craft of teaching
The experience-led knowledge
Narrative keys.
Oficio de enseñar
El saber de la experiencia
Claves narrativas.
Ofício de ensino
O saber da experiência
Chaves narrativas.
description In this paper we have formulated this question: "How do we teach to teach?" And we have attempted to transform the university classroom into a space for exploring the experience-knowledge relationship, in order to put into play the different dimensions of the craft of educate, incorporating what happens to us and what happens in life and, more closely, the educational senses that emerge from these existential processes.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-10-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11121
10.21723/riaee.v14i3.11121
url https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11121
identifier_str_mv 10.21723/riaee.v14i3.11121
dc.language.iso.fl_str_mv por
spa
language por
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11121/8444
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11121/8141
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11121/9029
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2019) v. 14, n. 3, jul./set.; 917-927
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2019) v. 14, n. 3, jul./set.; 917-927
1982-5587
2446-8606
10.21723/riaee.v14i3
reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
collection Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com
_version_ 1800215856165158912