Delay in development and inclusion: the opinion of professionals of the nursery
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por spa |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12209 |
Resumo: | The objective of this research was to verify the opinion of professional who works on children’s education institutions about the function of nursery in relation to developmental difference of children at this stage. An interview were answered for 17 professional of an institution linked to the Municipal Department of Education of a medium-sized city in the Paulista countryside. The results shows that the nursery, receiving very young children, is a propitious place to identify the developmental difference and favorable to offer intentional activities hat can improve the quality of the baby's full development. The resulting difficulties of the inappropriate formation should be considerate to the nursery allow all the child to enjoy a stimulate ambiance who comply the fundamental right of quality education. |
id |
UNESP-15_4a68d4e67c4e907e61ce6a67f4205d47 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12209 |
network_acronym_str |
UNESP-15 |
network_name_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Delay in development and inclusion: the opinion of professionals of the nurseryAtraso en el desarrollo y inclusión: la opinión de profesionales del guarderíasAtraso no desenvolvimento e inclusão: a opinião de profissionais do berçárioChildren’s EducationInclusive EducationNurseryDevelopmental Delay.Educación InfantilEducación InclusivaGuarderíasRetraso en el Desarrollo.Educação infantilEducação inclusivaBerçárioAtraso no desenvolvimento.The objective of this research was to verify the opinion of professional who works on children’s education institutions about the function of nursery in relation to developmental difference of children at this stage. An interview were answered for 17 professional of an institution linked to the Municipal Department of Education of a medium-sized city in the Paulista countryside. The results shows that the nursery, receiving very young children, is a propitious place to identify the developmental difference and favorable to offer intentional activities hat can improve the quality of the baby's full development. The resulting difficulties of the inappropriate formation should be considerate to the nursery allow all the child to enjoy a stimulate ambiance who comply the fundamental right of quality education.El objetivo de esta investigación fue verificar la opinión de los profesionales que actúan en instituciones de educación infantil sobre el papel del guarderías en relación a las diferencias en el desarrollo de los niños en esa fase. Respondieron a una entrevista semiestructurada 17 profesionales de una institución vinculada a la Secretaría Municipal de Educación de una ciudad de mediano porte del interior Paulista. Los resultados apuntan que la gúardería, al recibir niños muy jóvenes, es un lugar propicio para la identificación de diferencias desarrolladas y favorables para ofrecer actividades intencionales que puedan mejorar la calidad del desarrollo integral del bebé. Las dificultades derivadas de la formación inadecuada deben ser consideradas para que el guardería permita a cada niño usufructuar un ambiente estimulante que atienda a su derecho fundamental a la educación de calidad.O objetivo desta pesquisa foi verificar a opinião dos profissionais que atuam em instituições de Educação Infantil sobre o papel do berçário em relação às diferenças no desenvolvimento das crianças nessa fase. Responderam a uma entrevista semiestruturada 17 profissionais de uma instituição ligada à Secretaria Municipal de Educação de uma cidade de médio porte do interior Paulista. Os resultados apontam que o berçário, ao receber crianças muito novas, é um local propício para a identificação de diferenças desenvolvimentais e favorável para oferecer atividades intencionais que possam melhorar a qualidade do desenvolvimento integral do bebê. As dificuldades decorrentes da formação inadequada devem ser consideradas para que o berçário permita a toda criança usufruir um ambiente estimulante, que atenda ao seu direito fundamental à educação de qualidade.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2019-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/xmlhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1220910.21723/riaee.v14iesp.1.12209Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2019) v .14, n. esp. 1, abr. - Dossiê Inclusão e Educação Infantil; 826-841Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2019) v .14, n. esp. 1, abr. - Dossiê Inclusão e Educação Infantil; 826-8411982-55872446-860610.21723/riaee.v14iesp.1reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporspahttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12209/8059https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12209/8327https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12209/8934Copyright (c) 2019 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessVitta, Fabiana Cristina Frigieri deMouro, Mariana MartinsSgavioli, Ana Júlia Ribeiro2020-09-19T13:18:09Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12209Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2020-09-19T13:18:09Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Delay in development and inclusion: the opinion of professionals of the nursery Atraso en el desarrollo y inclusión: la opinión de profesionales del guarderías Atraso no desenvolvimento e inclusão: a opinião de profissionais do berçário |
title |
Delay in development and inclusion: the opinion of professionals of the nursery |
spellingShingle |
Delay in development and inclusion: the opinion of professionals of the nursery Vitta, Fabiana Cristina Frigieri de Children’s Education Inclusive Education Nursery Developmental Delay. Educación Infantil Educación Inclusiva Guarderías Retraso en el Desarrollo. Educação infantil Educação inclusiva Berçário Atraso no desenvolvimento. |
title_short |
Delay in development and inclusion: the opinion of professionals of the nursery |
title_full |
Delay in development and inclusion: the opinion of professionals of the nursery |
title_fullStr |
Delay in development and inclusion: the opinion of professionals of the nursery |
title_full_unstemmed |
Delay in development and inclusion: the opinion of professionals of the nursery |
title_sort |
Delay in development and inclusion: the opinion of professionals of the nursery |
author |
Vitta, Fabiana Cristina Frigieri de |
author_facet |
Vitta, Fabiana Cristina Frigieri de Mouro, Mariana Martins Sgavioli, Ana Júlia Ribeiro |
author_role |
author |
author2 |
Mouro, Mariana Martins Sgavioli, Ana Júlia Ribeiro |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vitta, Fabiana Cristina Frigieri de Mouro, Mariana Martins Sgavioli, Ana Júlia Ribeiro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Children’s Education Inclusive Education Nursery Developmental Delay. Educación Infantil Educación Inclusiva Guarderías Retraso en el Desarrollo. Educação infantil Educação inclusiva Berçário Atraso no desenvolvimento. |
topic |
Children’s Education Inclusive Education Nursery Developmental Delay. Educación Infantil Educación Inclusiva Guarderías Retraso en el Desarrollo. Educação infantil Educação inclusiva Berçário Atraso no desenvolvimento. |
description |
The objective of this research was to verify the opinion of professional who works on children’s education institutions about the function of nursery in relation to developmental difference of children at this stage. An interview were answered for 17 professional of an institution linked to the Municipal Department of Education of a medium-sized city in the Paulista countryside. The results shows that the nursery, receiving very young children, is a propitious place to identify the developmental difference and favorable to offer intentional activities hat can improve the quality of the baby's full development. The resulting difficulties of the inappropriate formation should be considerate to the nursery allow all the child to enjoy a stimulate ambiance who comply the fundamental right of quality education. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-04-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12209 10.21723/riaee.v14iesp.1.12209 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12209 |
identifier_str_mv |
10.21723/riaee.v14iesp.1.12209 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por spa |
language |
por spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12209/8059 https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12209/8327 https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12209/8934 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2019) v .14, n. esp. 1, abr. - Dossiê Inclusão e Educação Infantil; 826-841 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2019) v .14, n. esp. 1, abr. - Dossiê Inclusão e Educação Infantil; 826-841 1982-5587 2446-8606 10.21723/riaee.v14iesp.1 reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
collection |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com |
_version_ |
1800215857168646144 |