Delay in development and inclusion: the opinion of professionals of the nursery

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Vitta, Fabiana Cristina Frigieri de
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Mouro, Mariana Martins, Sgavioli, Ana Júlia Ribeiro
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
spa
Título da fonte: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12209
Resumo: The objective of this research was to verify the opinion of professional who works on children’s education institutions about the function of nursery in relation to developmental difference of children at this stage. An interview were answered for 17 professional of an institution linked to the Municipal Department of Education of a medium-sized city in the Paulista countryside. The results shows that the nursery, receiving very young children, is a propitious place to identify the developmental difference and favorable to offer intentional activities hat can improve the quality of the baby's full development. The resulting difficulties of the inappropriate formation should be considerate to the nursery allow all the child to enjoy a stimulate ambiance who comply the fundamental right of quality education.
id UNESP-15_4a68d4e67c4e907e61ce6a67f4205d47
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12209
network_acronym_str UNESP-15
network_name_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository_id_str
spelling Delay in development and inclusion: the opinion of professionals of the nurseryAtraso en el desarrollo y inclusión: la opinión de profesionales del guarderíasAtraso no desenvolvimento e inclusão: a opinião de profissionais do berçárioChildren’s EducationInclusive EducationNurseryDevelopmental Delay.Educación InfantilEducación InclusivaGuarderíasRetraso en el Desarrollo.Educação infantilEducação inclusivaBerçárioAtraso no desenvolvimento.The objective of this research was to verify the opinion of professional who works on children’s education institutions about the function of nursery in relation to developmental difference of children at this stage. An interview were answered for 17 professional of an institution linked to the Municipal Department of Education of a medium-sized city in the Paulista countryside. The results shows that the nursery, receiving very young children, is a propitious place to identify the developmental difference and favorable to offer intentional activities hat can improve the quality of the baby's full development. The resulting difficulties of the inappropriate formation should be considerate to the nursery allow all the child to enjoy a stimulate ambiance who comply the fundamental right of quality education.El objetivo de esta investigación fue verificar la opinión de los profesionales que actúan en instituciones de educación infantil sobre el papel del guarderías en relación a las diferencias en el desarrollo de los niños en esa fase. Respondieron a una entrevista semiestructurada 17 profesionales de una institución vinculada a la Secretaría Municipal de Educación de una ciudad de mediano porte del interior Paulista. Los resultados apuntan que la gúardería, al recibir niños muy jóvenes, es un lugar propicio para la identificación de diferencias desarrolladas y favorables para ofrecer actividades intencionales que puedan mejorar la calidad del desarrollo integral del bebé. Las dificultades derivadas de la formación inadecuada deben ser consideradas para que el guardería permita a cada niño usufructuar un ambiente estimulante que atienda a su derecho fundamental a la educación de calidad.O objetivo desta pesquisa foi verificar a opinião dos profissionais que atuam em instituições de Educação Infantil sobre o papel do berçário em relação às diferenças no desenvolvimento das crianças nessa fase. Responderam a uma entrevista semiestruturada 17 profissionais de uma instituição ligada à Secretaria Municipal de Educação de uma cidade de médio porte do interior Paulista. Os resultados apontam que o berçário, ao receber crianças muito novas, é um local propício para a identificação de diferenças desenvolvimentais e favorável para oferecer atividades intencionais que possam melhorar a qualidade do desenvolvimento integral do bebê. As dificuldades decorrentes da formação inadequada devem ser consideradas para que o berçário permita a toda criança usufruir um ambiente estimulante, que atenda ao seu direito fundamental à educação de qualidade.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2019-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/xmlhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1220910.21723/riaee.v14iesp.1.12209Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2019) v .14, n. esp. 1, abr. - Dossiê Inclusão e Educação Infantil; 826-841Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2019) v .14, n. esp. 1, abr. - Dossiê Inclusão e Educação Infantil; 826-8411982-55872446-860610.21723/riaee.v14iesp.1reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporspahttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12209/8059https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12209/8327https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12209/8934Copyright (c) 2019 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessVitta, Fabiana Cristina Frigieri deMouro, Mariana MartinsSgavioli, Ana Júlia Ribeiro2020-09-19T13:18:09Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12209Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2020-09-19T13:18:09Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Delay in development and inclusion: the opinion of professionals of the nursery
Atraso en el desarrollo y inclusión: la opinión de profesionales del guarderías
Atraso no desenvolvimento e inclusão: a opinião de profissionais do berçário
title Delay in development and inclusion: the opinion of professionals of the nursery
spellingShingle Delay in development and inclusion: the opinion of professionals of the nursery
Vitta, Fabiana Cristina Frigieri de
Children’s Education
Inclusive Education
Nursery
Developmental Delay.
Educación Infantil
Educación Inclusiva
Guarderías
Retraso en el Desarrollo.
Educação infantil
Educação inclusiva
Berçário
Atraso no desenvolvimento.
title_short Delay in development and inclusion: the opinion of professionals of the nursery
title_full Delay in development and inclusion: the opinion of professionals of the nursery
title_fullStr Delay in development and inclusion: the opinion of professionals of the nursery
title_full_unstemmed Delay in development and inclusion: the opinion of professionals of the nursery
title_sort Delay in development and inclusion: the opinion of professionals of the nursery
author Vitta, Fabiana Cristina Frigieri de
author_facet Vitta, Fabiana Cristina Frigieri de
Mouro, Mariana Martins
Sgavioli, Ana Júlia Ribeiro
author_role author
author2 Mouro, Mariana Martins
Sgavioli, Ana Júlia Ribeiro
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Vitta, Fabiana Cristina Frigieri de
Mouro, Mariana Martins
Sgavioli, Ana Júlia Ribeiro
dc.subject.por.fl_str_mv Children’s Education
Inclusive Education
Nursery
Developmental Delay.
Educación Infantil
Educación Inclusiva
Guarderías
Retraso en el Desarrollo.
Educação infantil
Educação inclusiva
Berçário
Atraso no desenvolvimento.
topic Children’s Education
Inclusive Education
Nursery
Developmental Delay.
Educación Infantil
Educación Inclusiva
Guarderías
Retraso en el Desarrollo.
Educação infantil
Educação inclusiva
Berçário
Atraso no desenvolvimento.
description The objective of this research was to verify the opinion of professional who works on children’s education institutions about the function of nursery in relation to developmental difference of children at this stage. An interview were answered for 17 professional of an institution linked to the Municipal Department of Education of a medium-sized city in the Paulista countryside. The results shows that the nursery, receiving very young children, is a propitious place to identify the developmental difference and favorable to offer intentional activities hat can improve the quality of the baby's full development. The resulting difficulties of the inappropriate formation should be considerate to the nursery allow all the child to enjoy a stimulate ambiance who comply the fundamental right of quality education.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-04-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12209
10.21723/riaee.v14iesp.1.12209
url https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12209
identifier_str_mv 10.21723/riaee.v14iesp.1.12209
dc.language.iso.fl_str_mv por
spa
language por
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12209/8059
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12209/8327
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12209/8934
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2019) v .14, n. esp. 1, abr. - Dossiê Inclusão e Educação Infantil; 826-841
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2019) v .14, n. esp. 1, abr. - Dossiê Inclusão e Educação Infantil; 826-841
1982-5587
2446-8606
10.21723/riaee.v14iesp.1
reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
collection Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com
_version_ 1800215857168646144