Evaluating the impact of brazilian policy of medicinal plants and herbal medicines on the higher education in health
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por spa |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11160 |
Resumo: | Plants can be models for the synthesis of a large number of drugs and in the case of herbal medicines they are directly part of their composition. The National Policy of Medicinal Plants and Phytotherapics (PNPMF) of 2006 is considered the regulatory framework of Brazilian herbal medicine. The Government developed actions for its implementation, but its progress was limited by factors such as insufficient knowledge of health professionals in phytotherapy. Exploratory-descriptive research aimed to show the repercussions generated by the PNPMF in health graduation in a Brazilian Northeast State. The rationale was based on a review of the literature on higher education in health in Brazil, national curriculum guidelines, PNPMF, medicinal plants in public health and opinions of key groups. A qualitative-quantitative approach was used, through triangulation between methods. |
id |
UNESP-15_53684157090051fc7b65477feae8d111 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11160 |
network_acronym_str |
UNESP-15 |
network_name_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Evaluating the impact of brazilian policy of medicinal plants and herbal medicines on the higher education in healthAvaliando el impacto de la política brasileña de plantas medicinales y fitoterápicos en la formación superior del área de saludAvaliando o impacto da política brasileira de plantas medicinais e fitoterápicos na formação superior da área de saúdePublic policiesMedicinal plantsPedagogical practicesHigh education evaluationPolíticas públicasPlantas medicinalesPrácticas pedagógicasEvaluación de la educación superiorPolíticas públicasPlantas medicinaisPráticas pedagógicasAvaliação da educação superiorPlants can be models for the synthesis of a large number of drugs and in the case of herbal medicines they are directly part of their composition. The National Policy of Medicinal Plants and Phytotherapics (PNPMF) of 2006 is considered the regulatory framework of Brazilian herbal medicine. The Government developed actions for its implementation, but its progress was limited by factors such as insufficient knowledge of health professionals in phytotherapy. Exploratory-descriptive research aimed to show the repercussions generated by the PNPMF in health graduation in a Brazilian Northeast State. The rationale was based on a review of the literature on higher education in health in Brazil, national curriculum guidelines, PNPMF, medicinal plants in public health and opinions of key groups. A qualitative-quantitative approach was used, through triangulation between methods.Las plantas pueden ser modelos para la síntesis de un gran número de fármacos y en el caso de los fitoterápicos forman parte directamente de su composición. La Política Nacional de Plantas Medicinales y Fitoterápicos (PNPMF), de 2006, es considerada el marco regulatorio de la fitoterapia brasileña. El gobierno brasileño desarrolló acciones para su efectividad, sin embargo su avance fue limitado por factores tales como el conocimiento insuficiente de los profesionales de salud sobre fitoterapia. La investigación exploratorio-descriptiva objetivó evidenciar las repercusiones generadas por la PNPMF en la graduación en salud en un Estado del Nordeste brasileño. La fundamentación se basó en la revisión de literatura sobre formación superior en salud en Brasil, directrices curriculares nacionales, PNPMF, plantas medicinales en salud pública y opiniones de grupos clave del área. Se utilizó un enfoque cualitativo cuantitativo, a través de la triangulación entre métodos.As plantas podem ser modelos para a síntese de um grande número de fármacos e no caso dos fitoterápicos fazem parte diretamente de sua composição. A Política Nacional de Plantas Medicinais e Fitoterápicos (PNPMF), de 2006, é considerada o marco regulatório da fitoterapia brasileira. O governo brasileiro desenvolveu ações para sua efetivação, entretanto seu avanço foi limitado por fatores tais como o conhecimento insuficiente dos profissionais de saúde sobre fitoterapia. A investigação exploratório-descritiva objetivou evidenciar as repercussões geradas pela PNPMF na graduação em saúde em um estado do Nordeste brasileiro. A fundamentação baseou-se em revisão de literatura sobre formação superior em saúde no Brasil, diretrizes curriculares nacionais, PNPMF, plantas medicinais em saúde pública e opiniões de grupos-chave da área. Utilizou-se uma abordagem quali-quantitativa, por meio da triangulação entre métodos.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2018-07-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/xmlhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1116010.21723/riaee.v13.n3.2018.11160Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v.13, n.3, jul./set. (2018); 1106-1131Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v.13, n.3, jul./set. (2018); 1106-11311982-55872446-860610.21723/riaee.v13.n3.2018reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporspahttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11160/7528https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11160/7529https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11160/7555Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSá, Kellen MirandaLima, Alberto SampaioBandeira, Mary Anne MedeirosAndriola, Wagner BandeiraNojosa, Ronald Targino2018-09-10T23:34:45Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11160Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2018-09-10T23:34:45Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Evaluating the impact of brazilian policy of medicinal plants and herbal medicines on the higher education in health Avaliando el impacto de la política brasileña de plantas medicinales y fitoterápicos en la formación superior del área de salud Avaliando o impacto da política brasileira de plantas medicinais e fitoterápicos na formação superior da área de saúde |
title |
Evaluating the impact of brazilian policy of medicinal plants and herbal medicines on the higher education in health |
spellingShingle |
Evaluating the impact of brazilian policy of medicinal plants and herbal medicines on the higher education in health Sá, Kellen Miranda Public policies Medicinal plants Pedagogical practices High education evaluation Políticas públicas Plantas medicinales Prácticas pedagógicas Evaluación de la educación superior Políticas públicas Plantas medicinais Práticas pedagógicas Avaliação da educação superior |
title_short |
Evaluating the impact of brazilian policy of medicinal plants and herbal medicines on the higher education in health |
title_full |
Evaluating the impact of brazilian policy of medicinal plants and herbal medicines on the higher education in health |
title_fullStr |
Evaluating the impact of brazilian policy of medicinal plants and herbal medicines on the higher education in health |
title_full_unstemmed |
Evaluating the impact of brazilian policy of medicinal plants and herbal medicines on the higher education in health |
title_sort |
Evaluating the impact of brazilian policy of medicinal plants and herbal medicines on the higher education in health |
author |
Sá, Kellen Miranda |
author_facet |
Sá, Kellen Miranda Lima, Alberto Sampaio Bandeira, Mary Anne Medeiros Andriola, Wagner Bandeira Nojosa, Ronald Targino |
author_role |
author |
author2 |
Lima, Alberto Sampaio Bandeira, Mary Anne Medeiros Andriola, Wagner Bandeira Nojosa, Ronald Targino |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sá, Kellen Miranda Lima, Alberto Sampaio Bandeira, Mary Anne Medeiros Andriola, Wagner Bandeira Nojosa, Ronald Targino |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Public policies Medicinal plants Pedagogical practices High education evaluation Políticas públicas Plantas medicinales Prácticas pedagógicas Evaluación de la educación superior Políticas públicas Plantas medicinais Práticas pedagógicas Avaliação da educação superior |
topic |
Public policies Medicinal plants Pedagogical practices High education evaluation Políticas públicas Plantas medicinales Prácticas pedagógicas Evaluación de la educación superior Políticas públicas Plantas medicinais Práticas pedagógicas Avaliação da educação superior |
description |
Plants can be models for the synthesis of a large number of drugs and in the case of herbal medicines they are directly part of their composition. The National Policy of Medicinal Plants and Phytotherapics (PNPMF) of 2006 is considered the regulatory framework of Brazilian herbal medicine. The Government developed actions for its implementation, but its progress was limited by factors such as insufficient knowledge of health professionals in phytotherapy. Exploratory-descriptive research aimed to show the repercussions generated by the PNPMF in health graduation in a Brazilian Northeast State. The rationale was based on a review of the literature on higher education in health in Brazil, national curriculum guidelines, PNPMF, medicinal plants in public health and opinions of key groups. A qualitative-quantitative approach was used, through triangulation between methods. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-07-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11160 10.21723/riaee.v13.n3.2018.11160 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11160 |
identifier_str_mv |
10.21723/riaee.v13.n3.2018.11160 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por spa |
language |
por spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11160/7528 https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11160/7529 https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11160/7555 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v.13, n.3, jul./set. (2018); 1106-1131 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v.13, n.3, jul./set. (2018); 1106-1131 1982-5587 2446-8606 10.21723/riaee.v13.n3.2018 reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
collection |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com |
_version_ |
1800215856517480448 |