Internship in agricultural schools: an alternative for public vocational education in state of São Paulo

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Constantino, Paulo
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Poletine, Marcia, Ottoboni de Oliveira, Antonio Carlos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8392
Resumo: Analyzes the maintenance of the internship system for agricultural vocational education in the State of São Paulo, from the experience of a public institution, through hybrid survey conducted between 2014 and 2015. Internships offer students the opportunity to obtain their training intensely during a specific period of time within a agricultural school. In this format, the expectation is that students can acquire experience and a more accurate perspective on the profession they have chosen, which will help in the career of maintenance decisions or to deepen the studies, fulfilling the polytechnic and multifaceted perspective.
id UNESP-15_6c6afba69db5e0eae9c7cd5151ea847e
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8392
network_acronym_str UNESP-15
network_name_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository_id_str
spelling Internship in agricultural schools: an alternative for public vocational education in state of São PauloResidencia en las escuelas agrícolas técnicas: alternativa para la formación profesional público en el estado de São PauloResidência nas escolas agrícolas de ensino técnico: alternativa para a educação profissional pública no estado de São PauloInternship. Vocational Education. Agricultural Education.Residencia escolares. Educación técnica. Educación agrícola.Residência escolar. Ensino técnico. Ensino agrícola.Analyzes the maintenance of the internship system for agricultural vocational education in the State of São Paulo, from the experience of a public institution, through hybrid survey conducted between 2014 and 2015. Internships offer students the opportunity to obtain their training intensely during a specific period of time within a agricultural school. In this format, the expectation is that students can acquire experience and a more accurate perspective on the profession they have chosen, which will help in the career of maintenance decisions or to deepen the studies, fulfilling the polytechnic and multifaceted perspective.Se analiza el mantenimiento del sistema de residencia escolar para la educación agrícola en el provincia de São Paulo, Brasil, a partir de la experiencia de una institución pública de educación profesional através de investigacion realizado en 2014 y 2015. Las residencias escolares ofrecen a la estudiante la oportunidad de entrenamiento intensivo para un período específico de tiempo dentro de una escuela agrícola. En este formato, la expectativa es que los estudiantes puedan adquirir experiencia, obtener su educación general y más perspectiva sobre la profesión que han elegido, lo que ayudará en la carrera de las decisiones de mantenimiento o para profundizar en el estudio, el cumplimiento de la politécnica y la perspectiva multifacética deseada para este tipo de educación.Analisa a manutenção do sistema de residência escolar para o ensino técnico agrícola no Estado de São Paulo, Brasil, a partir da experiência de uma instituição pública de educação profissional, por meio de pesquisa híbrida realizada em 2014 e 2015. Residências escolares oferecem ao aluno a oportunidade de obter sua formação de modo intensivo, durante um período de tempo específico, dentro de uma escola agrícola. Neste formato, a expectativa é que os estudantes possam adquirir experiência, obter sua formação geral e uma perspectiva mais aprofundada sobre a profissão que escolheram, que os ajudará nas decisões de manutenção da carreira ou no aprofundamento dos estudos, cumprindo a perspectiva politécnica e multifacetada almejada para esta modalidade de ensino.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2017-03-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/839210.21723/riaee.v12.n2.8392Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 12, n. 02, abr-jun (2017); 832-844Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 12, n. 02, abr-jun (2017); 832-8441982-55872446-860610.21723/riaee.v12.n2.2017reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8392/6569Copyright (c) 2017 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessConstantino, PauloPoletine, MarciaOttoboni de Oliveira, Antonio Carlos2018-07-27T22:38:53Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8392Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2018-07-27T22:38:53Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Internship in agricultural schools: an alternative for public vocational education in state of São Paulo
Residencia en las escuelas agrícolas técnicas: alternativa para la formación profesional público en el estado de São Paulo
Residência nas escolas agrícolas de ensino técnico: alternativa para a educação profissional pública no estado de São Paulo
title Internship in agricultural schools: an alternative for public vocational education in state of São Paulo
spellingShingle Internship in agricultural schools: an alternative for public vocational education in state of São Paulo
Constantino, Paulo
Internship. Vocational Education. Agricultural Education.
Residencia escolares. Educación técnica. Educación agrícola.
Residência escolar. Ensino técnico. Ensino agrícola.
title_short Internship in agricultural schools: an alternative for public vocational education in state of São Paulo
title_full Internship in agricultural schools: an alternative for public vocational education in state of São Paulo
title_fullStr Internship in agricultural schools: an alternative for public vocational education in state of São Paulo
title_full_unstemmed Internship in agricultural schools: an alternative for public vocational education in state of São Paulo
title_sort Internship in agricultural schools: an alternative for public vocational education in state of São Paulo
author Constantino, Paulo
author_facet Constantino, Paulo
Poletine, Marcia
Ottoboni de Oliveira, Antonio Carlos
author_role author
author2 Poletine, Marcia
Ottoboni de Oliveira, Antonio Carlos
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Constantino, Paulo
Poletine, Marcia
Ottoboni de Oliveira, Antonio Carlos
dc.subject.por.fl_str_mv Internship. Vocational Education. Agricultural Education.
Residencia escolares. Educación técnica. Educación agrícola.
Residência escolar. Ensino técnico. Ensino agrícola.
topic Internship. Vocational Education. Agricultural Education.
Residencia escolares. Educación técnica. Educación agrícola.
Residência escolar. Ensino técnico. Ensino agrícola.
description Analyzes the maintenance of the internship system for agricultural vocational education in the State of São Paulo, from the experience of a public institution, through hybrid survey conducted between 2014 and 2015. Internships offer students the opportunity to obtain their training intensely during a specific period of time within a agricultural school. In this format, the expectation is that students can acquire experience and a more accurate perspective on the profession they have chosen, which will help in the career of maintenance decisions or to deepen the studies, fulfilling the polytechnic and multifaceted perspective.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-03-04
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8392
10.21723/riaee.v12.n2.8392
url https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8392
identifier_str_mv 10.21723/riaee.v12.n2.8392
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8392/6569
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 12, n. 02, abr-jun (2017); 832-844
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 12, n. 02, abr-jun (2017); 832-844
1982-5587
2446-8606
10.21723/riaee.v12.n2.2017
reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
collection Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com
_version_ 1800215854466465792