Musical education in Brazil in the present: challenges and prospects

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Brochado, Mariah
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7453
Resumo: The text discusses the aspects of music education in Brazil today, after its inclusion in school curriculum in 2008, which  hanged the LDB. We It should observe the legal aspects of this pedagogical neoproject, its contents and its methodological characterization, reflecting on his factual possibilities, and highlighting projects ever undertaken in the country's schools.
id UNESP-15_9d7e8664969b0c70bca00d4d6f0cb0ef
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7453
network_acronym_str UNESP-15
network_name_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository_id_str
spelling Musical education in Brazil in the present: challenges and prospectsEducación musical en Brasil en la actualidad: retos y perspectivasEducação musical no Brasil na atualidade: desafios e perspectivasEducation-music. Pedagogical project. Real experiencesEducación-música. Proyecto Pedagógico. Experiencias concretas.Educação-música. Projeto pedagógico. Experiências concretas.The text discusses the aspects of music education in Brazil today, after its inclusion in school curriculum in 2008, which  hanged the LDB. We It should observe the legal aspects of this pedagogical neoproject, its contents and its methodological characterization, reflecting on his factual possibilities, and highlighting projects ever undertaken in the country's schools.El texto aborda los aspectos de la educación musical en Brasil en la actualidad, tras la inserción en los currículos escolares en 2008 que alteró la LDB. Cumple resaltar que los aspectos legales de ese neo proyecto pedagógico, así como su caracterización metodolófica y basada en contenidos, también refleja sobre sus posibilidades prácticas, y destaca proyectos ya realizadas en escuelas del país. O texto aborda os aspectos da educação musical no Brasil atualmente, após a sua inserção nos currículos escolares em 2008 alterando a LDB. Cumpre ressaltar os aspectos legais desse neoprojeto pedagógico, bem como sua caracterização conteudística e metodológica, refletindo sobre suas possibilidades práticas, e destacando projetos já realizados em escolas do país. Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2016-10-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/745310.21723/riaee.v11.n3.7453Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1372-1388Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1372-13881982-55872446-860610.21723/riaee.v11.n3reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7453/5915Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBrochado, Mariah2017-07-04T18:27:05Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7453Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2017-07-04T18:27:05Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Musical education in Brazil in the present: challenges and prospects
Educación musical en Brasil en la actualidad: retos y perspectivas
Educação musical no Brasil na atualidade: desafios e perspectivas
title Musical education in Brazil in the present: challenges and prospects
spellingShingle Musical education in Brazil in the present: challenges and prospects
Brochado, Mariah
Education-music. Pedagogical project. Real experiences
Educación-música. Proyecto Pedagógico. Experiencias concretas.
Educação-música. Projeto pedagógico. Experiências concretas.
title_short Musical education in Brazil in the present: challenges and prospects
title_full Musical education in Brazil in the present: challenges and prospects
title_fullStr Musical education in Brazil in the present: challenges and prospects
title_full_unstemmed Musical education in Brazil in the present: challenges and prospects
title_sort Musical education in Brazil in the present: challenges and prospects
author Brochado, Mariah
author_facet Brochado, Mariah
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Brochado, Mariah
dc.subject.por.fl_str_mv Education-music. Pedagogical project. Real experiences
Educación-música. Proyecto Pedagógico. Experiencias concretas.
Educação-música. Projeto pedagógico. Experiências concretas.
topic Education-music. Pedagogical project. Real experiences
Educación-música. Proyecto Pedagógico. Experiencias concretas.
Educação-música. Projeto pedagógico. Experiências concretas.
description The text discusses the aspects of music education in Brazil today, after its inclusion in school curriculum in 2008, which  hanged the LDB. We It should observe the legal aspects of this pedagogical neoproject, its contents and its methodological characterization, reflecting on his factual possibilities, and highlighting projects ever undertaken in the country's schools.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-10-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7453
10.21723/riaee.v11.n3.7453
url https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7453
identifier_str_mv 10.21723/riaee.v11.n3.7453
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7453/5915
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1372-1388
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1372-1388
1982-5587
2446-8606
10.21723/riaee.v11.n3
reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
collection Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com
_version_ 1800215853913866240