Musical education in Brazil in the present: challenges and prospects
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7453 |
Resumo: | The text discusses the aspects of music education in Brazil today, after its inclusion in school curriculum in 2008, which hanged the LDB. We It should observe the legal aspects of this pedagogical neoproject, its contents and its methodological characterization, reflecting on his factual possibilities, and highlighting projects ever undertaken in the country's schools. |
id |
UNESP-15_9d7e8664969b0c70bca00d4d6f0cb0ef |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7453 |
network_acronym_str |
UNESP-15 |
network_name_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Musical education in Brazil in the present: challenges and prospectsEducación musical en Brasil en la actualidad: retos y perspectivasEducação musical no Brasil na atualidade: desafios e perspectivasEducation-music. Pedagogical project. Real experiencesEducación-música. Proyecto Pedagógico. Experiencias concretas.Educação-música. Projeto pedagógico. Experiências concretas.The text discusses the aspects of music education in Brazil today, after its inclusion in school curriculum in 2008, which hanged the LDB. We It should observe the legal aspects of this pedagogical neoproject, its contents and its methodological characterization, reflecting on his factual possibilities, and highlighting projects ever undertaken in the country's schools.El texto aborda los aspectos de la educación musical en Brasil en la actualidad, tras la inserción en los currículos escolares en 2008 que alteró la LDB. Cumple resaltar que los aspectos legales de ese neo proyecto pedagógico, así como su caracterización metodolófica y basada en contenidos, también refleja sobre sus posibilidades prácticas, y destaca proyectos ya realizadas en escuelas del país. O texto aborda os aspectos da educação musical no Brasil atualmente, após a sua inserção nos currículos escolares em 2008 alterando a LDB. Cumpre ressaltar os aspectos legais desse neoprojeto pedagógico, bem como sua caracterização conteudística e metodológica, refletindo sobre suas possibilidades práticas, e destacando projetos já realizados em escolas do país. Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2016-10-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/745310.21723/riaee.v11.n3.7453Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1372-1388Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1372-13881982-55872446-860610.21723/riaee.v11.n3reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7453/5915Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBrochado, Mariah2017-07-04T18:27:05Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7453Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2017-07-04T18:27:05Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Musical education in Brazil in the present: challenges and prospects Educación musical en Brasil en la actualidad: retos y perspectivas Educação musical no Brasil na atualidade: desafios e perspectivas |
title |
Musical education in Brazil in the present: challenges and prospects |
spellingShingle |
Musical education in Brazil in the present: challenges and prospects Brochado, Mariah Education-music. Pedagogical project. Real experiences Educación-música. Proyecto Pedagógico. Experiencias concretas. Educação-música. Projeto pedagógico. Experiências concretas. |
title_short |
Musical education in Brazil in the present: challenges and prospects |
title_full |
Musical education in Brazil in the present: challenges and prospects |
title_fullStr |
Musical education in Brazil in the present: challenges and prospects |
title_full_unstemmed |
Musical education in Brazil in the present: challenges and prospects |
title_sort |
Musical education in Brazil in the present: challenges and prospects |
author |
Brochado, Mariah |
author_facet |
Brochado, Mariah |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Brochado, Mariah |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Education-music. Pedagogical project. Real experiences Educación-música. Proyecto Pedagógico. Experiencias concretas. Educação-música. Projeto pedagógico. Experiências concretas. |
topic |
Education-music. Pedagogical project. Real experiences Educación-música. Proyecto Pedagógico. Experiencias concretas. Educação-música. Projeto pedagógico. Experiências concretas. |
description |
The text discusses the aspects of music education in Brazil today, after its inclusion in school curriculum in 2008, which hanged the LDB. We It should observe the legal aspects of this pedagogical neoproject, its contents and its methodological characterization, reflecting on his factual possibilities, and highlighting projects ever undertaken in the country's schools. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-10-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7453 10.21723/riaee.v11.n3.7453 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7453 |
identifier_str_mv |
10.21723/riaee.v11.n3.7453 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7453/5915 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1372-1388 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1372-1388 1982-5587 2446-8606 10.21723/riaee.v11.n3 reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
collection |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com |
_version_ |
1800215853913866240 |