Teaching and learning in the student vision

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santos, Adelcio Machado dos
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Silva, Everaldo da, Acosta, Alexandre Carvalho, Borghetti, Liz Barbara
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9211
Resumo: Many authors have focused on the subject of teaching and learning, however, few are those who gave voice to students, the main protagonists of this relationship. This article is part of a research work carried out in the Interdisciplinary Master's Program of the Alto Vale do Rio do Peixe University, having as an analysis the bibliography of authors dealing with the subject of teaching and learning, as well as the students' perception of High School Integrated in the Electronic Technology, Informatics and Agriculture of the Federal Institute of Santa Catarina (IFC), campus Videira-SC. The research was conducted during the first semester of 2016, focusing on the students of the third years of high school.
id UNESP-15_c7d4162a85ba0c7f6712dd57b5d93f54
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/9211
network_acronym_str UNESP-15
network_name_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository_id_str
spelling Teaching and learning in the student visionEnseñanza y aprendizaje en visión del estudianteEnsino e aprendizagem na visão do estudanteEducation. Teaching. Learning.La educación. Educación. El aprendizaje.Educação. Ensino. Aprendizagem.Many authors have focused on the subject of teaching and learning, however, few are those who gave voice to students, the main protagonists of this relationship. This article is part of a research work carried out in the Interdisciplinary Master's Program of the Alto Vale do Rio do Peixe University, having as an analysis the bibliography of authors dealing with the subject of teaching and learning, as well as the students' perception of High School Integrated in the Electronic Technology, Informatics and Agriculture of the Federal Institute of Santa Catarina (IFC), campus Videira-SC. The research was conducted during the first semester of 2016, focusing on the students of the third years of high school.Muchos autores han estado trabajando en el tema de la enseñanza y el aprendizaje, sin embargo, son pocos los que han dado voz a los estudiantes, los principales protagonistas de esta relación. Este artículo es parte de un trabajo de investigación llevado a cabo en el programa de la Interdisciplinario Maestro en el Alto Rio do Peixe Valle de la Universidad, con el análisis, la literatura de autores que se ocupan en la impartición de la materia y el aprendizaje, así como la percepción de los estudiantes secundarios Eletroeletrônica integrada de cursos, Tecnología de la Información y la Agricultura del Instituto Federal de Santa Catarina (CFI), el campus Videira-SC. La encuesta se llevó a cabo durante la primera mitad de 2016, se centra en los estudiantes de tercer año de secundaria.Muitos autores têm se debruçado sobre o tema ensino e aprendizagem, no entanto, poucos são os que deram vozes aos estudantes, protagonistas principais dessa relação. Esse artigo é parte de um trabalho de pesquisa realizado no Programa de Mestrado Interdisciplinar da Universidade Alto Vale do Rio do Peixe, tendo como análise a bibliografia de autores que tratam sobre o tema ensino e aprendizagem, bem como a percepção dos estudantes do Ensino Médio Integrado dos cursos de Eletroeletrônica, Informática e Agropecuária do Instituto Federal Catarinense (IFC), campus Videira-SC. A pesquisa foi realizada durante o primeiro semestre de 2016, tendo como foco os estudantes dos terceiros anos do ensino médio.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2017-10-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/921110.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017.9211Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 12, n. 4, out./dez. (2017); 2193-2209Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 12, n. 4, out./dez. (2017); 2193-22091982-55872446-860610.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9211/6950Copyright (c) 2017 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Adelcio Machado dosSilva, Everaldo daAcosta, Alexandre CarvalhoBorghetti, Liz Barbara2018-07-27T22:37:40Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/9211Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2018-07-27T22:37:40Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Teaching and learning in the student vision
Enseñanza y aprendizaje en visión del estudiante
Ensino e aprendizagem na visão do estudante
title Teaching and learning in the student vision
spellingShingle Teaching and learning in the student vision
Santos, Adelcio Machado dos
Education. Teaching. Learning.
La educación. Educación. El aprendizaje.
Educação. Ensino. Aprendizagem.
title_short Teaching and learning in the student vision
title_full Teaching and learning in the student vision
title_fullStr Teaching and learning in the student vision
title_full_unstemmed Teaching and learning in the student vision
title_sort Teaching and learning in the student vision
author Santos, Adelcio Machado dos
author_facet Santos, Adelcio Machado dos
Silva, Everaldo da
Acosta, Alexandre Carvalho
Borghetti, Liz Barbara
author_role author
author2 Silva, Everaldo da
Acosta, Alexandre Carvalho
Borghetti, Liz Barbara
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Santos, Adelcio Machado dos
Silva, Everaldo da
Acosta, Alexandre Carvalho
Borghetti, Liz Barbara
dc.subject.por.fl_str_mv Education. Teaching. Learning.
La educación. Educación. El aprendizaje.
Educação. Ensino. Aprendizagem.
topic Education. Teaching. Learning.
La educación. Educación. El aprendizaje.
Educação. Ensino. Aprendizagem.
description Many authors have focused on the subject of teaching and learning, however, few are those who gave voice to students, the main protagonists of this relationship. This article is part of a research work carried out in the Interdisciplinary Master's Program of the Alto Vale do Rio do Peixe University, having as an analysis the bibliography of authors dealing with the subject of teaching and learning, as well as the students' perception of High School Integrated in the Electronic Technology, Informatics and Agriculture of the Federal Institute of Santa Catarina (IFC), campus Videira-SC. The research was conducted during the first semester of 2016, focusing on the students of the third years of high school.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-10-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9211
10.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017.9211
url https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9211
identifier_str_mv 10.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017.9211
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9211/6950
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 12, n. 4, out./dez. (2017); 2193-2209
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 12, n. 4, out./dez. (2017); 2193-2209
1982-5587
2446-8606
10.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017
reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
collection Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com
_version_ 1800215855507701760