Learning material design for teaching genetics while implementing flipped classroom
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng por |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11440 |
Resumo: | This paper shows the process of research and design of learning materials for flipped classrooms, an active teaching method that intends to switch from the traditional acquisition of content in class and to the assignments’ resolution at home. In order to choose the content to be addressed, we based our efforts on a research that indicated "Genetics" as a subject of difficult comprehension. With the use of digital platforms, some flashcards, quizzes, mind maps, video and a website were produced to create the materials and promote the flipped classroom values. It is intended to show that the flipped classroom is an applicable approach, placing students at the center of the learning process. |
id |
UNESP-15_d0d4483045e2da73d9d72aad3af5a0aa |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11440 |
network_acronym_str |
UNESP-15 |
network_name_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Learning material design for teaching genetics while implementing flipped classroomProducción de material didácticos para la enseñanza de genética en la implementación de la clase invertidaProdução de materiais didáticos para o ensino de genética na implementação da sala de aula invertidaFlipped classroomActive learningDesign of learning materialGeneticsHigh school.Sala de clase invertidaAprendizaje activoProducción de material didácticoGenéticaEscuela secundaria.Sala de aula invertidaAprendizagem ativaProdução de material didáticoGenéticaEnsino médio.This paper shows the process of research and design of learning materials for flipped classrooms, an active teaching method that intends to switch from the traditional acquisition of content in class and to the assignments’ resolution at home. In order to choose the content to be addressed, we based our efforts on a research that indicated "Genetics" as a subject of difficult comprehension. With the use of digital platforms, some flashcards, quizzes, mind maps, video and a website were produced to create the materials and promote the flipped classroom values. It is intended to show that the flipped classroom is an applicable approach, placing students at the center of the learning process.El presente artículo muestra el proceso de investigación y producción de materiales didácticos para el enfoque del aula invertida, un método de enseñanza activo que pretende invertir la tradicional adquisición de contenido en clase y la resolución de ejercicios en casa. Para la elección del contenido a ser abordado, recurrimos a una investigación que indicó la “Genética” como asunto de difícil comprensión. Con el uso de plataformas digitales, fueron producidos: flashcards, quizes, mapa mental, video y un sitio con el propósito de divulgar los materiales y diseminar el aula invertida. Se pretende mostrar que el aula invertida es un enfoque aplicable, colocando al estudiante en el centro del proceso de enseñanza-aprendizaje.O presente artigo mostra o processo de pesquisa e produção de materiais didáticos para a metodologia da sala de aula invertida, uma metodologia de ensino ativa que pretende inverter o que normalmente é desenvolvido em sala de aula, verticalizando a relação professor-aluno. Para a escolha do conteúdo a ser abordado, recorremos a uma pesquisa que indicou a Genética como matéria de difícil compreensão. Os materiais didáticos foram produzidos com o objetivo de facilitar a aplicação desta metodologia. Com a utilização de plataformas digitais, foram produzidos: flashcards, quiz, mapa metal, vídeo e um site com intuito de divulgar os materiais e disseminar a sala de aula invertida. Pretendemos com este trabalho mostrar que a sala de aula invertida é uma metodologia aplicável, desde que o professor esteja disposto a superar as dificuldades.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2018-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1144010.21723/riaee.nesp1.v13.2018.11440Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v.13, n. esp. 1, maio (2018); 468-478Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v.13, n. esp. 1, maio (2018); 468-4781982-55872446-860610.21723/riaee.nesp1.v13.2018reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPengporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11440/7305https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11440/7306Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBissoli, Anna Carolinne FerreiraSantos, Gustavo Antunes dosConde, Sandro José2020-12-30T21:18:17Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11440Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2020-12-30T21:18:17Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Learning material design for teaching genetics while implementing flipped classroom Producción de material didácticos para la enseñanza de genética en la implementación de la clase invertida Produção de materiais didáticos para o ensino de genética na implementação da sala de aula invertida |
title |
Learning material design for teaching genetics while implementing flipped classroom |
spellingShingle |
Learning material design for teaching genetics while implementing flipped classroom Bissoli, Anna Carolinne Ferreira Flipped classroom Active learning Design of learning material Genetics High school. Sala de clase invertida Aprendizaje activo Producción de material didáctico Genética Escuela secundaria. Sala de aula invertida Aprendizagem ativa Produção de material didático Genética Ensino médio. |
title_short |
Learning material design for teaching genetics while implementing flipped classroom |
title_full |
Learning material design for teaching genetics while implementing flipped classroom |
title_fullStr |
Learning material design for teaching genetics while implementing flipped classroom |
title_full_unstemmed |
Learning material design for teaching genetics while implementing flipped classroom |
title_sort |
Learning material design for teaching genetics while implementing flipped classroom |
author |
Bissoli, Anna Carolinne Ferreira |
author_facet |
Bissoli, Anna Carolinne Ferreira Santos, Gustavo Antunes dos Conde, Sandro José |
author_role |
author |
author2 |
Santos, Gustavo Antunes dos Conde, Sandro José |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bissoli, Anna Carolinne Ferreira Santos, Gustavo Antunes dos Conde, Sandro José |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Flipped classroom Active learning Design of learning material Genetics High school. Sala de clase invertida Aprendizaje activo Producción de material didáctico Genética Escuela secundaria. Sala de aula invertida Aprendizagem ativa Produção de material didático Genética Ensino médio. |
topic |
Flipped classroom Active learning Design of learning material Genetics High school. Sala de clase invertida Aprendizaje activo Producción de material didáctico Genética Escuela secundaria. Sala de aula invertida Aprendizagem ativa Produção de material didático Genética Ensino médio. |
description |
This paper shows the process of research and design of learning materials for flipped classrooms, an active teaching method that intends to switch from the traditional acquisition of content in class and to the assignments’ resolution at home. In order to choose the content to be addressed, we based our efforts on a research that indicated "Genetics" as a subject of difficult comprehension. With the use of digital platforms, some flashcards, quizzes, mind maps, video and a website were produced to create the materials and promote the flipped classroom values. It is intended to show that the flipped classroom is an applicable approach, placing students at the center of the learning process. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-04-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11440 10.21723/riaee.nesp1.v13.2018.11440 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11440 |
identifier_str_mv |
10.21723/riaee.nesp1.v13.2018.11440 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng por |
language |
eng por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11440/7305 https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11440/7306 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v.13, n. esp. 1, maio (2018); 468-478 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v.13, n. esp. 1, maio (2018); 468-478 1982-5587 2446-8606 10.21723/riaee.nesp1.v13.2018 reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
collection |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com |
_version_ |
1800215856589832192 |