Changes in social interactions and mobility in education with mediation of digital media

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Giacometti-Rocha, Erika
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Mill, Daniel
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9074
Resumo: The digital media allow a certain way of functioning of social interactions, providing diversity of environments or social situations. In these terms, what are the displacements for access to information? In addition, what resources and possible forms of grouping occur as study strategies? In communicative interactions, the constitution of the spaces is linked to the access to the mutual information allowed between two people. A "place" here is not just a physical space bounded by a border or border, but an information system that allows subjects to define social situations. Therefore, thinking about educational institutions, public libraries and other places acquires complexity in cyberculture. These were the physical spaces that previously determined what the flow of information would be like for students. Research has addressed the issue through qualitative-quantitative research. The results suggest possibilities of access to information by adolescents, were it not for the institutional structure today. There is a challenge in the sense that the greater mobility provided by the current digital media is, for the time being, limited.
id UNESP-15_f22a83ba6352e86158dd58287ee77bcd
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/9074
network_acronym_str UNESP-15
network_name_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository_id_str
spelling Changes in social interactions and mobility in education with mediation of digital mediaCambios en la interacción social y la movilidad en educación con mediación de tecnologías digitales de información y comunicaciónMudanças nas interações sociais e mobilidade na educação com a mediação das tecnologias digitais de informação e comunicaçãoDigital media. Social interactions. Mobility.Las tecnologías digitales de información y comunicación (TDIC). Las interacciones sociales. La movilidad.Tecnologias digitais de informação e comunicação (TDIC). Interações sociais. Mobilidade.The digital media allow a certain way of functioning of social interactions, providing diversity of environments or social situations. In these terms, what are the displacements for access to information? In addition, what resources and possible forms of grouping occur as study strategies? In communicative interactions, the constitution of the spaces is linked to the access to the mutual information allowed between two people. A "place" here is not just a physical space bounded by a border or border, but an information system that allows subjects to define social situations. Therefore, thinking about educational institutions, public libraries and other places acquires complexity in cyberculture. These were the physical spaces that previously determined what the flow of information would be like for students. Research has addressed the issue through qualitative-quantitative research. The results suggest possibilities of access to information by adolescents, were it not for the institutional structure today. There is a challenge in the sense that the greater mobility provided by the current digital media is, for the time being, limited.El TDIC permite un modo de funcionamiento particular de las interacciones sociales, proporcionando diversidad de ambientes o situaciones sociales. En estos términos, al igual que los movimientos para el acceso a la información? Además, ¿qué recursos y las posibles formas de agrupación producen como estrategias de estudio? En las interacciones comunicativas, la creación de espacios está vinculada a acceder a la información recíproca permitido entre dos personas. Un "lugar" aquí no es sólo un espacio físico delimitado por un límite o borde, sino un sistema de información que permite a los individuos definen las situaciones sociales. Así que piensa en las instituciones educativas, bibliotecas públicas y otros lugares adquiere complejidad, particularmente en la cibercultura. Estos fueron los espacios físicos que determinaron previamente como sería el flujo de información a los estudiantes. La investigación se dirigió a la cuestión a través de la investigación cualitativa y cuantitativa. Los resultados sugieren posibilidades de acceso a la información por los adolescentes, no era la estructura institucional actual. Hay un desafío en el sentido de que el aumento de la movilidad ofrecida por la corriente TDIC es por ahora limitado.As TDIC permitem um determinado modo de funcionamento das interações sociais, proporcionando diversidade de ambientes ou situações sociais. Nesses termos, como são os deslocamentos para acesso à informação? Além disso, quais recursos e possíveis formas de agrupamento ocorrem como estratégias de estudo? Nas interações comunicativas, a constituição dos espaços se vincula ao acesso à informação mútua permitida entre duas pessoas. Um “lugar”, aqui, não é apenas um espaço físico delimitado por uma fronteira ou borda, mas um sistema de informações que permite aos sujeitos definirem as situações sociais. Portanto, pensar nas instituições de ensino, nas bibliotecas públicas e outros lugares adquire complexidade, particularmente na cibercultura. Esses eram os espaços físicos que antes determinavam como seria o fluxo da informação aos estudantes. A investigação abordou a questão por meio de pesquisa quali-quantitativa. Os resultados sugerem possibilidades de acesso à informação pelos adolescentes, não fosse a estrutura institucional hoje. Existe um desafio no sentido de que a maior mobilidade proporcionada pelas atuais TDIC está, por ora, limitada. Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2017-03-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/907410.21723/riaee.v12.n2.9074Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 12, n. 02, abr-jun (2017); 966-982Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 12, n. 02, abr-jun (2017); 966-9821982-55872446-860610.21723/riaee.v12.n2.2017reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9074/6577Copyright (c) 2017 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessGiacometti-Rocha, ErikaMill, Daniel2018-07-27T22:38:53Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/9074Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2018-07-27T22:38:53Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Changes in social interactions and mobility in education with mediation of digital media
Cambios en la interacción social y la movilidad en educación con mediación de tecnologías digitales de información y comunicación
Mudanças nas interações sociais e mobilidade na educação com a mediação das tecnologias digitais de informação e comunicação
title Changes in social interactions and mobility in education with mediation of digital media
spellingShingle Changes in social interactions and mobility in education with mediation of digital media
Giacometti-Rocha, Erika
Digital media. Social interactions. Mobility.
Las tecnologías digitales de información y comunicación (TDIC). Las interacciones sociales. La movilidad.
Tecnologias digitais de informação e comunicação (TDIC). Interações sociais. Mobilidade.
title_short Changes in social interactions and mobility in education with mediation of digital media
title_full Changes in social interactions and mobility in education with mediation of digital media
title_fullStr Changes in social interactions and mobility in education with mediation of digital media
title_full_unstemmed Changes in social interactions and mobility in education with mediation of digital media
title_sort Changes in social interactions and mobility in education with mediation of digital media
author Giacometti-Rocha, Erika
author_facet Giacometti-Rocha, Erika
Mill, Daniel
author_role author
author2 Mill, Daniel
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Giacometti-Rocha, Erika
Mill, Daniel
dc.subject.por.fl_str_mv Digital media. Social interactions. Mobility.
Las tecnologías digitales de información y comunicación (TDIC). Las interacciones sociales. La movilidad.
Tecnologias digitais de informação e comunicação (TDIC). Interações sociais. Mobilidade.
topic Digital media. Social interactions. Mobility.
Las tecnologías digitales de información y comunicación (TDIC). Las interacciones sociales. La movilidad.
Tecnologias digitais de informação e comunicação (TDIC). Interações sociais. Mobilidade.
description The digital media allow a certain way of functioning of social interactions, providing diversity of environments or social situations. In these terms, what are the displacements for access to information? In addition, what resources and possible forms of grouping occur as study strategies? In communicative interactions, the constitution of the spaces is linked to the access to the mutual information allowed between two people. A "place" here is not just a physical space bounded by a border or border, but an information system that allows subjects to define social situations. Therefore, thinking about educational institutions, public libraries and other places acquires complexity in cyberculture. These were the physical spaces that previously determined what the flow of information would be like for students. Research has addressed the issue through qualitative-quantitative research. The results suggest possibilities of access to information by adolescents, were it not for the institutional structure today. There is a challenge in the sense that the greater mobility provided by the current digital media is, for the time being, limited.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-03-04
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9074
10.21723/riaee.v12.n2.9074
url https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9074
identifier_str_mv 10.21723/riaee.v12.n2.9074
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9074/6577
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 12, n. 02, abr-jun (2017); 966-982
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 12, n. 02, abr-jun (2017); 966-982
1982-5587
2446-8606
10.21723/riaee.v12.n2.2017
reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
collection Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com
_version_ 1800215855404941312