Identifications and desires in the prescription practice in physical education: psychoanalytical contributions

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Borges Filho, Roberto
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Motriz (Online)
Texto Completo: https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1780
Resumo: Based mainly on the works of Sigmund Freud, Paul Schilder, Francoise Dolto, Wilhen Reich and Alex Lowen the present work address the initial construction of the body conception in the human being. Concepts of body image and initial postures implied in a psychoanalytical view offers a wider conception of the body-emotion dichotomy. Based on this conception one can spread the considerations about a deepening in the studies about the current mechanicist biomedical paradigms with the systemic ones.
id UNESP-17_4108dc19092592be439d89bf0a23316d
oai_identifier_str oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/1780
network_acronym_str UNESP-17
network_name_str Motriz (Online)
repository_id_str
spelling Identifications and desires in the prescription practice in physical education: psychoanalytical contributionsIdentificação na prescrição da prática em educação física: contribuição psicanalítica: IPCPFisioterapiaPsicologiaBased mainly on the works of Sigmund Freud, Paul Schilder, Francoise Dolto, Wilhen Reich and Alex Lowen the present work address the initial construction of the body conception in the human being. Concepts of body image and initial postures implied in a psychoanalytical view offers a wider conception of the body-emotion dichotomy. Based on this conception one can spread the considerations about a deepening in the studies about the current mechanicist biomedical paradigms with the systemic ones.Baseado principalmente nas obras de Sigmund Freud, Paul Schilder, Françoise Dolto, Willhen Reich e Alex Lowen o presente trabalho aborda a construção inicial da concepção de corpo no ser humano.Conceitos de imagem corporal e postura iniciais implicadas em uma visão psicanalítica proporciona uma concepção mais abrangente da dicotomia corpo-emoção. Baseado nesta concepção, podemos estender as considerações sobre um aprofundamento nos estudos sobre as concepções e paradigmas biomédicos vigentes mecanicista com os sistêmicos.Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro2009-05-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRevisão de literaturaapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/178010.5016/1780Motriz. Journal of Physical Education. UNESP; V. 15, N. 3 (2009); 696-699Motriz Revista de Educação Física; V. 15, N. 3 (2009); 696-6991980-6574reponame:Motriz (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1780/2538Borges Filho, Robertoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-04-05T18:55:59Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/1780Revistahttp://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motrizPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpmotriz@rc.unesp.br||mauerber@rc.unesp.br||azanesco@rc.unesp.br1980-65741415-9805opendoar:2013-04-05T18:55:59Motriz (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Identifications and desires in the prescription practice in physical education: psychoanalytical contributions
Identificação na prescrição da prática em educação física: contribuição psicanalítica: IPCP
title Identifications and desires in the prescription practice in physical education: psychoanalytical contributions
spellingShingle Identifications and desires in the prescription practice in physical education: psychoanalytical contributions
Borges Filho, Roberto
Fisioterapia
Psicologia
title_short Identifications and desires in the prescription practice in physical education: psychoanalytical contributions
title_full Identifications and desires in the prescription practice in physical education: psychoanalytical contributions
title_fullStr Identifications and desires in the prescription practice in physical education: psychoanalytical contributions
title_full_unstemmed Identifications and desires in the prescription practice in physical education: psychoanalytical contributions
title_sort Identifications and desires in the prescription practice in physical education: psychoanalytical contributions
author Borges Filho, Roberto
author_facet Borges Filho, Roberto
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Borges Filho, Roberto
dc.subject.por.fl_str_mv Fisioterapia
Psicologia
topic Fisioterapia
Psicologia
description Based mainly on the works of Sigmund Freud, Paul Schilder, Francoise Dolto, Wilhen Reich and Alex Lowen the present work address the initial construction of the body conception in the human being. Concepts of body image and initial postures implied in a psychoanalytical view offers a wider conception of the body-emotion dichotomy. Based on this conception one can spread the considerations about a deepening in the studies about the current mechanicist biomedical paradigms with the systemic ones.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-05-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Revisão de literatura
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1780
10.5016/1780
url https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1780
identifier_str_mv 10.5016/1780
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1780/2538
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro
dc.source.none.fl_str_mv Motriz. Journal of Physical Education. UNESP; V. 15, N. 3 (2009); 696-699
Motriz Revista de Educação Física; V. 15, N. 3 (2009); 696-699
1980-6574
reponame:Motriz (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Motriz (Online)
collection Motriz (Online)
repository.name.fl_str_mv Motriz (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv motriz@rc.unesp.br||mauerber@rc.unesp.br||azanesco@rc.unesp.br
_version_ 1800215769372426240