Sport pedagogy: current panorama and conceptual analysis of the main approaches
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Motriz (Online) |
Texto Completo: | https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/2478 |
Resumo: | Sports Pedagogy, while intervention field that investigate body and sports practice and all conditioners people of their existence, reveals a current scene open to great discussions, because is a new subject in Sports Science, and it is even has significant problems that coming of a gap between theory and pedagogical practice. In this manner, the objective of this study was to analyze some of main approaches present in Sports Pedagogy and its contributions. |
id |
UNESP-17_760b5377b644237a861a26c8823aef12 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/2478 |
network_acronym_str |
UNESP-17 |
network_name_str |
Motriz (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Sport pedagogy: current panorama and conceptual analysis of the main approachesPedagogía del deporte: panorama y análisis conceptual de los principales abordajesPedagogia do esporte: panorama e análise conceitual das principais abordagensPedagogia do EsporteEducação FísicaJogo.Sports Pedagogy, while intervention field that investigate body and sports practice and all conditioners people of their existence, reveals a current scene open to great discussions, because is a new subject in Sports Science, and it is even has significant problems that coming of a gap between theory and pedagogical practice. In this manner, the objective of this study was to analyze some of main approaches present in Sports Pedagogy and its contributions.La pedagogía del deporte, en área de intervención investiga las prácticas deportivo-corporales y los sujetos condicionantes de su existencia, revela un panorama actual propenso a grandes discusiones, por ser una disciplina nueva en la ciencia del deporte, que todavía detiene significativos problemas advenidos de la laguna existente entre la teoría y la práctica pedagógica. Así, el objetivo de este estudio fue analizar conceptualmente alguna de las principales abordajes presentadas en pedagogía del deporte y sus respectivas contribuciones.A pedagogia do esporte, enquanto área de intervenção investiga as práticas esportivas corporais e os sujeitos condicionantes de sua existencialidade, revela um panorama atual propenso a grandes discussões, por ser uma disciplina nova na ciência do esporte, que ainda detém significativos problemas advindos da lacuna existente entre a teoria e a prática pedagógica. Desse modo, o objetivo desse estudo foi analisar conceitualmente algumas das principais abordagens apresentadas em pedagogia do esporte e suas respectivas contribuições.Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro2009-07-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por ParesPesquisa bibliográfica; Reflexiva.application/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/247810.5016/2478Motriz. Journal of Physical Education. UNESP; V. 15, N. 3 (2009); 600-610Motriz Revista de Educação Física; V. 15, N. 3 (2009); 600-6101980-6574reponame:Motriz (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/2478/2477Reverdito, Riller SilvaScaglia, Alcides JoséPaes, Roberto Rodriguesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-04-05T18:55:59Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/2478Revistahttp://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motrizPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpmotriz@rc.unesp.br||mauerber@rc.unesp.br||azanesco@rc.unesp.br1980-65741415-9805opendoar:2013-04-05T18:55:59Motriz (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Sport pedagogy: current panorama and conceptual analysis of the main approaches Pedagogía del deporte: panorama y análisis conceptual de los principales abordajes Pedagogia do esporte: panorama e análise conceitual das principais abordagens |
title |
Sport pedagogy: current panorama and conceptual analysis of the main approaches |
spellingShingle |
Sport pedagogy: current panorama and conceptual analysis of the main approaches Reverdito, Riller Silva Pedagogia do Esporte Educação Física Jogo. |
title_short |
Sport pedagogy: current panorama and conceptual analysis of the main approaches |
title_full |
Sport pedagogy: current panorama and conceptual analysis of the main approaches |
title_fullStr |
Sport pedagogy: current panorama and conceptual analysis of the main approaches |
title_full_unstemmed |
Sport pedagogy: current panorama and conceptual analysis of the main approaches |
title_sort |
Sport pedagogy: current panorama and conceptual analysis of the main approaches |
author |
Reverdito, Riller Silva |
author_facet |
Reverdito, Riller Silva Scaglia, Alcides José Paes, Roberto Rodrigues |
author_role |
author |
author2 |
Scaglia, Alcides José Paes, Roberto Rodrigues |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Reverdito, Riller Silva Scaglia, Alcides José Paes, Roberto Rodrigues |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Pedagogia do Esporte Educação Física Jogo. |
topic |
Pedagogia do Esporte Educação Física Jogo. |
description |
Sports Pedagogy, while intervention field that investigate body and sports practice and all conditioners people of their existence, reveals a current scene open to great discussions, because is a new subject in Sports Science, and it is even has significant problems that coming of a gap between theory and pedagogical practice. In this manner, the objective of this study was to analyze some of main approaches present in Sports Pedagogy and its contributions. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-07-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Documento Avaliado por Pares Pesquisa bibliográfica; Reflexiva. |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/2478 10.5016/2478 |
url |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/2478 |
identifier_str_mv |
10.5016/2478 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/2478/2477 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Motriz. Journal of Physical Education. UNESP; V. 15, N. 3 (2009); 600-610 Motriz Revista de Educação Física; V. 15, N. 3 (2009); 600-610 1980-6574 reponame:Motriz (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Motriz (Online) |
collection |
Motriz (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Motriz (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
motriz@rc.unesp.br||mauerber@rc.unesp.br||azanesco@rc.unesp.br |
_version_ |
1800215769877839872 |