Sport pedagogy: current panorama and conceptual analysis of the main approaches

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Reverdito, Riller Silva
Data de Publicação: 2009
Outros Autores: Scaglia, Alcides José, Paes, Roberto Rodrigues
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Motriz (Online)
Texto Completo: https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/2478
Resumo: Sports Pedagogy, while intervention field that investigate body and sports practice and all conditioners people of their existence, reveals a current scene open to great discussions, because is a new subject in Sports Science, and it is even has significant problems that coming of a gap between theory and pedagogical practice. In this manner, the objective of this study was to analyze some of main approaches present in Sports Pedagogy and its contributions.
id UNESP-17_760b5377b644237a861a26c8823aef12
oai_identifier_str oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/2478
network_acronym_str UNESP-17
network_name_str Motriz (Online)
repository_id_str
spelling Sport pedagogy: current panorama and conceptual analysis of the main approachesPedagogía del deporte: panorama y análisis conceptual de los principales abordajesPedagogia do esporte: panorama e análise conceitual das principais abordagensPedagogia do EsporteEducação FísicaJogo.Sports Pedagogy, while intervention field that investigate body and sports practice and all conditioners people of their existence, reveals a current scene open to great discussions, because is a new subject in Sports Science, and it is even has significant problems that coming of a gap between theory and pedagogical practice. In this manner, the objective of this study was to analyze some of main approaches present in Sports Pedagogy and its contributions.La pedagogía del deporte, en área de intervención investiga las prácticas deportivo-corporales y los sujetos condicionantes de su existencia, revela un panorama actual propenso a grandes discusiones, por ser una disciplina nueva en la ciencia del deporte, que todavía detiene significativos problemas advenidos de la laguna existente entre la teoría y la práctica pedagógica. Así, el objetivo de este estudio fue analizar conceptualmente alguna de las principales abordajes presentadas en pedagogía del deporte y sus respectivas contribuciones.A pedagogia do esporte, enquanto área de intervenção investiga as práticas esportivas corporais e os sujeitos condicionantes de sua existencialidade, revela um panorama atual propenso a grandes discussões, por ser uma disciplina nova na ciência do esporte, que ainda detém significativos problemas advindos da lacuna existente entre a teoria e a prática pedagógica. Desse modo, o objetivo desse estudo foi analisar conceitualmente algumas das principais abordagens apresentadas em pedagogia do esporte e suas respectivas contribuições.Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro2009-07-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por ParesPesquisa bibliográfica; Reflexiva.application/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/247810.5016/2478Motriz. Journal of Physical Education. UNESP; V. 15, N. 3 (2009); 600-610Motriz Revista de Educação Física; V. 15, N. 3 (2009); 600-6101980-6574reponame:Motriz (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/2478/2477Reverdito, Riller SilvaScaglia, Alcides JoséPaes, Roberto Rodriguesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-04-05T18:55:59Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/2478Revistahttp://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motrizPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpmotriz@rc.unesp.br||mauerber@rc.unesp.br||azanesco@rc.unesp.br1980-65741415-9805opendoar:2013-04-05T18:55:59Motriz (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Sport pedagogy: current panorama and conceptual analysis of the main approaches
Pedagogía del deporte: panorama y análisis conceptual de los principales abordajes
Pedagogia do esporte: panorama e análise conceitual das principais abordagens
title Sport pedagogy: current panorama and conceptual analysis of the main approaches
spellingShingle Sport pedagogy: current panorama and conceptual analysis of the main approaches
Reverdito, Riller Silva
Pedagogia do Esporte
Educação Física
Jogo.
title_short Sport pedagogy: current panorama and conceptual analysis of the main approaches
title_full Sport pedagogy: current panorama and conceptual analysis of the main approaches
title_fullStr Sport pedagogy: current panorama and conceptual analysis of the main approaches
title_full_unstemmed Sport pedagogy: current panorama and conceptual analysis of the main approaches
title_sort Sport pedagogy: current panorama and conceptual analysis of the main approaches
author Reverdito, Riller Silva
author_facet Reverdito, Riller Silva
Scaglia, Alcides José
Paes, Roberto Rodrigues
author_role author
author2 Scaglia, Alcides José
Paes, Roberto Rodrigues
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Reverdito, Riller Silva
Scaglia, Alcides José
Paes, Roberto Rodrigues
dc.subject.por.fl_str_mv Pedagogia do Esporte
Educação Física
Jogo.
topic Pedagogia do Esporte
Educação Física
Jogo.
description Sports Pedagogy, while intervention field that investigate body and sports practice and all conditioners people of their existence, reveals a current scene open to great discussions, because is a new subject in Sports Science, and it is even has significant problems that coming of a gap between theory and pedagogical practice. In this manner, the objective of this study was to analyze some of main approaches present in Sports Pedagogy and its contributions.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-07-28
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Documento Avaliado por Pares
Pesquisa bibliográfica; Reflexiva.
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/2478
10.5016/2478
url https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/2478
identifier_str_mv 10.5016/2478
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/2478/2477
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro
dc.source.none.fl_str_mv Motriz. Journal of Physical Education. UNESP; V. 15, N. 3 (2009); 600-610
Motriz Revista de Educação Física; V. 15, N. 3 (2009); 600-610
1980-6574
reponame:Motriz (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Motriz (Online)
collection Motriz (Online)
repository.name.fl_str_mv Motriz (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv motriz@rc.unesp.br||mauerber@rc.unesp.br||azanesco@rc.unesp.br
_version_ 1800215769877839872