The awaken of corporal conscience: a challenge for the future professional of Physical Education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Motriz (Online) |
Texto Completo: | https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1469 |
Resumo: | This article tells a teaching experience at Physical Education graduation involving the Alternatives Corporal Practices. It was described the means from reach the objectives assumed at the education plan, what allowed us to launch questions about the educative intent. The opening to the corporal conscience happened through of the corporal allowance produced during the classes. It was this process what gave us the motive to make this report. |
id |
UNESP-17_b3b4cdf4607dba30ed1a5d6437030e13 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/1469 |
network_acronym_str |
UNESP-17 |
network_name_str |
Motriz (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The awaken of corporal conscience: a challenge for the future professional of Physical EducationEl despertar de la conciencia corporal: un desafío para el futuro profesional de la Educación FísicaO despertar da consciência corporal: um desafio para o futuro profissional de Educação Físicavivências corporaisPráticas Corporais Alternativasconsciência corporalprocesso pedagógicoThis article tells a teaching experience at Physical Education graduation involving the Alternatives Corporal Practices. It was described the means from reach the objectives assumed at the education plan, what allowed us to launch questions about the educative intent. The opening to the corporal conscience happened through of the corporal allowance produced during the classes. It was this process what gave us the motive to make this report.Este artículo narra una experiencia de enseñanza en la graduación en la Educación Física que implica las Prácticas Corporales Alternativas. Fueron descrito los medios del alcance que los objetivos asumieron en el plan de la educación, qué permitió que pusiéramos en marcha preguntas sobre el intento educativo. La abertura a la conciencia corporal sucedió a través del permiso corporal producido en las negociaciones entre los estudiantes y entre el profesor y los estudiantes durante las clases. Fue este proceso qué nos dio el motivo para hacer este trabajo.Este trabalho relata uma experiência de ensino na graduação em Educação Física envolvendo as Práticas Corporais Alternativas. Descrevemos os procedimentos através dos quais alcançamos os objetivos assumidos no plano de ensino, o que permitiu lançarmos questionamentos sobre a intencionalidade da ação educativa. A abertura à consciência corporal aconteceu através das permissões corporais operadas durante as vivências. Foi este processo que nos instigou às considerações aqui observadas.Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro2008-11-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por Parescartografia de um processo de ensino na graduação em Educação Físicaapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/146910.5016/1469Motriz. Journal of Physical Education. UNESP; V. 14, N. 3 (2008); 361-370Motriz Revista de Educação Física; V. 14, N. 3 (2008); 361-3701980-6574reponame:Motriz (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1469/1857Alves, Flávio Soaresinfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-04-18T19:25:21Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/1469Revistahttp://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motrizPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpmotriz@rc.unesp.br||mauerber@rc.unesp.br||azanesco@rc.unesp.br1980-65741415-9805opendoar:2013-04-18T19:25:21Motriz (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The awaken of corporal conscience: a challenge for the future professional of Physical Education El despertar de la conciencia corporal: un desafío para el futuro profesional de la Educación Física O despertar da consciência corporal: um desafio para o futuro profissional de Educação Física |
title |
The awaken of corporal conscience: a challenge for the future professional of Physical Education |
spellingShingle |
The awaken of corporal conscience: a challenge for the future professional of Physical Education Alves, Flávio Soares vivências corporais Práticas Corporais Alternativas consciência corporal processo pedagógico |
title_short |
The awaken of corporal conscience: a challenge for the future professional of Physical Education |
title_full |
The awaken of corporal conscience: a challenge for the future professional of Physical Education |
title_fullStr |
The awaken of corporal conscience: a challenge for the future professional of Physical Education |
title_full_unstemmed |
The awaken of corporal conscience: a challenge for the future professional of Physical Education |
title_sort |
The awaken of corporal conscience: a challenge for the future professional of Physical Education |
author |
Alves, Flávio Soares |
author_facet |
Alves, Flávio Soares |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Alves, Flávio Soares |
dc.subject.por.fl_str_mv |
vivências corporais Práticas Corporais Alternativas consciência corporal processo pedagógico |
topic |
vivências corporais Práticas Corporais Alternativas consciência corporal processo pedagógico |
description |
This article tells a teaching experience at Physical Education graduation involving the Alternatives Corporal Practices. It was described the means from reach the objectives assumed at the education plan, what allowed us to launch questions about the educative intent. The opening to the corporal conscience happened through of the corporal allowance produced during the classes. It was this process what gave us the motive to make this report. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-11-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Documento Avaliado por Pares cartografia de um processo de ensino na graduação em Educação Física |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1469 10.5016/1469 |
url |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1469 |
identifier_str_mv |
10.5016/1469 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1469/1857 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Motriz. Journal of Physical Education. UNESP; V. 14, N. 3 (2008); 361-370 Motriz Revista de Educação Física; V. 14, N. 3 (2008); 361-370 1980-6574 reponame:Motriz (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Motriz (Online) |
collection |
Motriz (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Motriz (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
motriz@rc.unesp.br||mauerber@rc.unesp.br||azanesco@rc.unesp.br |
_version_ |
1800215769356697600 |