The new high school and the physical educacion
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Motriz (Online) |
DOI: | 10.5016/753 |
Texto Completo: | https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/753 |
Resumo: | The purpose of this study were: to verify if the proposed changes in high school reform really caused changes to the pedagogic action of the PE teacher acting in Jundiaí-SP; to know who is this teacher; and to map the main difficulties teachers have at this level of high school. The analisys of the results showed that the changes proposed by federal goverment didn’t cause changes in the pedagogic action of the PE teacher graduated in Jundiaí. The PE classes are given at the same period that others one, and their main content is sport. The main difficulties teachers have to face are lack of courses and qualifications tailored to high school. Teachers main needs are: a great support from the goverment related to courses and qualifications and the increasing of classes for high school. |
id |
UNESP-17_c9e835e6889627a3f89ee5691f2cd757 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/753 |
network_acronym_str |
UNESP-17 |
network_name_str |
Motriz (Online) |
spelling |
The new high school and the physical educacionO novo ensino médio e a Educação FísicaEducação Física. Ensino médio. Ações governamentaisThe purpose of this study were: to verify if the proposed changes in high school reform really caused changes to the pedagogic action of the PE teacher acting in Jundiaí-SP; to know who is this teacher; and to map the main difficulties teachers have at this level of high school. The analisys of the results showed that the changes proposed by federal goverment didn’t cause changes in the pedagogic action of the PE teacher graduated in Jundiaí. The PE classes are given at the same period that others one, and their main content is sport. The main difficulties teachers have to face are lack of courses and qualifications tailored to high school. Teachers main needs are: a great support from the goverment related to courses and qualifications and the increasing of classes for high school.O propósito deste estudo foi: verificar se as mudanças propostas na reforma do ensino médio propiciaram alterações na ação pedagógica do professor de Educação Física atuante na cidade de Jundiaí - SP; conhecer quem é esse professor; e mapear as principais dificuldades dos professores nesta etapa da escolarização básica. A análise dos resultados mostrou que as reformas propostas pelo governo federal não propiciaram alterações na ação pedagógica do professor de Educação Física. As aulas de Educação Física são ministradas no mesmo período que as demais e o principal conteúdo das mesmas é o esporte coletivo. As maiores dificuldades dos professores são a inexistência de bons trabalhos no ensino fundamental e a falta de cursos e capacitações orientados para o ensino médio. Suas maiores necessidades são um maior apoio do Governo no que concerne a cursos e capacitações e aumento do número de aulas para o ensino médioUniversidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro2007-10-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por Paresapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/75310.5016/753Motriz. Journal of Physical Education. UNESP; V. 13, N. 2 (2007); 86-96Motriz Revista de Educação Física; V. 13, N. 2 (2007); 86-961980-6574reponame:Motriz (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/753/756Zaim de Melo, RogérioFerraz, Osvaldo Luizinfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-04-19T15:11:02Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/753Revistahttp://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motrizPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpmotriz@rc.unesp.br||mauerber@rc.unesp.br||azanesco@rc.unesp.br1980-65741415-9805opendoar:2013-04-19T15:11:02Motriz (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The new high school and the physical educacion O novo ensino médio e a Educação Física |
title |
The new high school and the physical educacion |
spellingShingle |
The new high school and the physical educacion The new high school and the physical educacion Zaim de Melo, Rogério Educação Física. Ensino médio. Ações governamentais Zaim de Melo, Rogério Educação Física. Ensino médio. Ações governamentais |
title_short |
The new high school and the physical educacion |
title_full |
The new high school and the physical educacion |
title_fullStr |
The new high school and the physical educacion The new high school and the physical educacion |
title_full_unstemmed |
The new high school and the physical educacion The new high school and the physical educacion |
title_sort |
The new high school and the physical educacion |
author |
Zaim de Melo, Rogério |
author_facet |
Zaim de Melo, Rogério Zaim de Melo, Rogério Ferraz, Osvaldo Luiz Ferraz, Osvaldo Luiz |
author_role |
author |
author2 |
Ferraz, Osvaldo Luiz |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Zaim de Melo, Rogério Ferraz, Osvaldo Luiz |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Física. Ensino médio. Ações governamentais |
topic |
Educação Física. Ensino médio. Ações governamentais |
description |
The purpose of this study were: to verify if the proposed changes in high school reform really caused changes to the pedagogic action of the PE teacher acting in Jundiaí-SP; to know who is this teacher; and to map the main difficulties teachers have at this level of high school. The analisys of the results showed that the changes proposed by federal goverment didn’t cause changes in the pedagogic action of the PE teacher graduated in Jundiaí. The PE classes are given at the same period that others one, and their main content is sport. The main difficulties teachers have to face are lack of courses and qualifications tailored to high school. Teachers main needs are: a great support from the goverment related to courses and qualifications and the increasing of classes for high school. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-10-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Documento Avaliado por Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/753 10.5016/753 |
url |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/753 |
identifier_str_mv |
10.5016/753 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/753/756 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Motriz. Journal of Physical Education. UNESP; V. 13, N. 2 (2007); 86-96 Motriz Revista de Educação Física; V. 13, N. 2 (2007); 86-96 1980-6574 reponame:Motriz (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Motriz (Online) |
collection |
Motriz (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Motriz (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
motriz@rc.unesp.br||mauerber@rc.unesp.br||azanesco@rc.unesp.br |
_version_ |
1822179232738967552 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.5016/753 |