The new high school and the physical educacion

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Zaim de Melo, Rogério
Data de Publicação: 2007
Outros Autores: Ferraz, Osvaldo Luiz
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Motriz (Online)
Texto Completo: https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/753
Resumo: The purpose of this study were: to verify if the proposed changes in high school reform really caused changes to the pedagogic action of the PE teacher acting in Jundiaí-SP; to know who is this teacher; and to map the main difficulties teachers have at this level of high school. The analisys of the results showed that the changes proposed by federal goverment didn’t cause changes in the pedagogic action of the PE teacher graduated in Jundiaí. The PE classes are given at the same period that others one, and their main content is sport. The main difficulties teachers have to face are lack of courses and qualifications tailored to high school. Teachers main needs are: a great support from the goverment related to courses and qualifications and the increasing of classes for high school.
id UNESP-17_c9e835e6889627a3f89ee5691f2cd757
oai_identifier_str oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/753
network_acronym_str UNESP-17
network_name_str Motriz (Online)
repository_id_str
spelling The new high school and the physical educacionO novo ensino médio e a Educação FísicaEducação Física. Ensino médio. Ações governamentaisThe purpose of this study were: to verify if the proposed changes in high school reform really caused changes to the pedagogic action of the PE teacher acting in Jundiaí-SP; to know who is this teacher; and to map the main difficulties teachers have at this level of high school. The analisys of the results showed that the changes proposed by federal goverment didn’t cause changes in the pedagogic action of the PE teacher graduated in Jundiaí. The PE classes are given at the same period that others one, and their main content is sport. The main difficulties teachers have to face are lack of courses and qualifications tailored to high school. Teachers main needs are: a great support from the goverment related to courses and qualifications and the increasing of classes for high school.O propósito deste estudo foi: verificar se as mudanças propostas na reforma do ensino médio propiciaram alterações na ação pedagógica do professor de Educação Física atuante na cidade de Jundiaí - SP; conhecer quem é esse professor; e mapear as principais dificuldades dos professores nesta etapa da escolarização básica. A análise dos resultados mostrou que as reformas propostas pelo governo federal não propiciaram alterações na ação pedagógica do professor de Educação Física. As aulas de Educação Física são ministradas no mesmo período que as demais e o principal conteúdo das mesmas é o esporte coletivo. As maiores dificuldades dos professores são a inexistência de bons trabalhos no ensino fundamental e a falta de cursos e capacitações orientados para o ensino médio. Suas maiores necessidades são um maior apoio do Governo no que concerne a cursos e capacitações e aumento do número de aulas para o ensino médioUniversidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro2007-10-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por Paresapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/75310.5016/753Motriz. Journal of Physical Education. UNESP; V. 13, N. 2 (2007); 86-96Motriz Revista de Educação Física; V. 13, N. 2 (2007); 86-961980-6574reponame:Motriz (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/753/756Zaim de Melo, RogérioFerraz, Osvaldo Luizinfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-04-19T15:11:02Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/753Revistahttp://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motrizPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpmotriz@rc.unesp.br||mauerber@rc.unesp.br||azanesco@rc.unesp.br1980-65741415-9805opendoar:2013-04-19T15:11:02Motriz (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv The new high school and the physical educacion
O novo ensino médio e a Educação Física
title The new high school and the physical educacion
spellingShingle The new high school and the physical educacion
Zaim de Melo, Rogério
Educação Física. Ensino médio. Ações governamentais
title_short The new high school and the physical educacion
title_full The new high school and the physical educacion
title_fullStr The new high school and the physical educacion
title_full_unstemmed The new high school and the physical educacion
title_sort The new high school and the physical educacion
author Zaim de Melo, Rogério
author_facet Zaim de Melo, Rogério
Ferraz, Osvaldo Luiz
author_role author
author2 Ferraz, Osvaldo Luiz
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Zaim de Melo, Rogério
Ferraz, Osvaldo Luiz
dc.subject.por.fl_str_mv Educação Física. Ensino médio. Ações governamentais
topic Educação Física. Ensino médio. Ações governamentais
description The purpose of this study were: to verify if the proposed changes in high school reform really caused changes to the pedagogic action of the PE teacher acting in Jundiaí-SP; to know who is this teacher; and to map the main difficulties teachers have at this level of high school. The analisys of the results showed that the changes proposed by federal goverment didn’t cause changes in the pedagogic action of the PE teacher graduated in Jundiaí. The PE classes are given at the same period that others one, and their main content is sport. The main difficulties teachers have to face are lack of courses and qualifications tailored to high school. Teachers main needs are: a great support from the goverment related to courses and qualifications and the increasing of classes for high school.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-10-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Documento Avaliado por Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/753
10.5016/753
url https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/753
identifier_str_mv 10.5016/753
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/753/756
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro
dc.source.none.fl_str_mv Motriz. Journal of Physical Education. UNESP; V. 13, N. 2 (2007); 86-96
Motriz Revista de Educação Física; V. 13, N. 2 (2007); 86-96
1980-6574
reponame:Motriz (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Motriz (Online)
collection Motriz (Online)
repository.name.fl_str_mv Motriz (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv motriz@rc.unesp.br||mauerber@rc.unesp.br||azanesco@rc.unesp.br
_version_ 1800215768832409600