Textbook on Physical Education school: initial considerations
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Motriz (Online) |
Texto Completo: | https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1980-6574.2010v16n2p450 |
Resumo: | On Physical Education, little has been discussed about the function of textbook and its development into the school. So, the purpose of this study was to establish the biggest criticisms made about didactic books and reflect about the production of this materials for this discipline. It is discussed that the textbook, like one of the possible materials, can help the teachers at school practice, as it will be working as a reference to be transformed by teachers, according to the reality they are insert, and considering the students needs, in a new perspective of Physical education. |
id |
UNESP-17_ca325438abb6f196ef43e2000cb8f865 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/3602 |
network_acronym_str |
UNESP-17 |
network_name_str |
Motriz (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Textbook on Physical Education school: initial considerationsLivro didático na Educação Física escolar: considerações iniciais. doi: http://dx.doi.org/10.5016/1980-6574.2010v16n2p450Livro didático. Educação Física escolar. Prática Pedagógica.On Physical Education, little has been discussed about the function of textbook and its development into the school. So, the purpose of this study was to establish the biggest criticisms made about didactic books and reflect about the production of this materials for this discipline. It is discussed that the textbook, like one of the possible materials, can help the teachers at school practice, as it will be working as a reference to be transformed by teachers, according to the reality they are insert, and considering the students needs, in a new perspective of Physical education.Na Educação Física, pouco tem sido discutido a respeito do papel do livro didático e os seus desdobramentos no interior da escola. Assim, o objetivo desse estudo foi traçar as principais críticas tecidas aos livros didáticos e refletir sobre as possibilidades da produção desses materiais para a disciplina. Discute-se que o livro didático, como um dos materiais curriculares possíveis, pode auxiliar os professores na prática pedagógica, pois servirá como referencial a ser transformado pelo docente de acordo com a realidade na qual atua e as necessidades dos alunos, dentro de uma proposta renovadora de Educação Física.Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro2017-01-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por ParesRevisão de literaturaapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1980-6574.2010v16n2p45010.5016/1980-6574.2010v16n2p450Motriz. Journal of Physical Education. UNESP; V. 16, N. 2 (2010); 450-457Motriz Revista de Educação Física; V. 16, N. 2 (2010); 450-4571980-6574reponame:Motriz (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1980-6574.2010v16n2p450/3001Darido, Suraya CristinaImpolcetto, Fernanda MoretoBarroso, André Luis RuggieroRodrigues, Heitor de Andradeinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-01-20T13:23:07Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/3602Revistahttp://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motrizPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpmotriz@rc.unesp.br||mauerber@rc.unesp.br||azanesco@rc.unesp.br1980-65741415-9805opendoar:2017-01-20T13:23:07Motriz (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Textbook on Physical Education school: initial considerations Livro didático na Educação Física escolar: considerações iniciais. doi: http://dx.doi.org/10.5016/1980-6574.2010v16n2p450 |
title |
Textbook on Physical Education school: initial considerations |
spellingShingle |
Textbook on Physical Education school: initial considerations Darido, Suraya Cristina Livro didático. Educação Física escolar. Prática Pedagógica. |
title_short |
Textbook on Physical Education school: initial considerations |
title_full |
Textbook on Physical Education school: initial considerations |
title_fullStr |
Textbook on Physical Education school: initial considerations |
title_full_unstemmed |
Textbook on Physical Education school: initial considerations |
title_sort |
Textbook on Physical Education school: initial considerations |
author |
Darido, Suraya Cristina |
author_facet |
Darido, Suraya Cristina Impolcetto, Fernanda Moreto Barroso, André Luis Ruggiero Rodrigues, Heitor de Andrade |
author_role |
author |
author2 |
Impolcetto, Fernanda Moreto Barroso, André Luis Ruggiero Rodrigues, Heitor de Andrade |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Darido, Suraya Cristina Impolcetto, Fernanda Moreto Barroso, André Luis Ruggiero Rodrigues, Heitor de Andrade |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Livro didático. Educação Física escolar. Prática Pedagógica. |
topic |
Livro didático. Educação Física escolar. Prática Pedagógica. |
description |
On Physical Education, little has been discussed about the function of textbook and its development into the school. So, the purpose of this study was to establish the biggest criticisms made about didactic books and reflect about the production of this materials for this discipline. It is discussed that the textbook, like one of the possible materials, can help the teachers at school practice, as it will be working as a reference to be transformed by teachers, according to the reality they are insert, and considering the students needs, in a new perspective of Physical education. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-01-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Documento Avaliado por Pares Revisão de literatura |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1980-6574.2010v16n2p450 10.5016/1980-6574.2010v16n2p450 |
url |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1980-6574.2010v16n2p450 |
identifier_str_mv |
10.5016/1980-6574.2010v16n2p450 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1980-6574.2010v16n2p450/3001 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Motriz. Journal of Physical Education. UNESP; V. 16, N. 2 (2010); 450-457 Motriz Revista de Educação Física; V. 16, N. 2 (2010); 450-457 1980-6574 reponame:Motriz (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Motriz (Online) |
collection |
Motriz (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Motriz (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
motriz@rc.unesp.br||mauerber@rc.unesp.br||azanesco@rc.unesp.br |
_version_ |
1800215770461896704 |