The augmentative and alternative communication in children with communication disorders: five myths
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/8329 |
Resumo: | The ability to communicate allows for opportunities for interaction, influencing the behavior of others and thereby exercising control over the person's environment. To provide an augmentative or alternative way of communicating promotes the autonomy and a better quality of life of children with communication disorders. This requires professionals to have a set of skills to intervene with these children. The implementation of Augmentative and Alternative Communication (AAC) can be hampered by prejudices about the need to use, a more appropriate period to start learning and the precise skills to develop communication through these resources. In this sense, this text aims to contribute to an understanding of the myths and realities in relation to the use of the AAC. National and international scientific productions about the use of AAC in populations with severe communication problems were analyzed. To do this, a search was carried out in databases of articles, theses and dissertations, using the combination of the descriptors "Alternative Communication", "Augmentative Communication" and "Communication Disorders". The five myths presented, if not adequately clarified, may lead to problems in adherence to the AAC by families and professionals. Thus, there is a need to demystify these issues in order to promote adequate support for children who can benefit from AAC. |
id |
UNESP-28_130b6c8a914ae59f1e856d1b1ec1cbba |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www2.marilia.unesp.br:article/8329 |
network_acronym_str |
UNESP-28 |
network_name_str |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The augmentative and alternative communication in children with communication disorders: five mythsA comunicação aumentativa e alternativa em crianças com perturbações graves da comunicação: cinco mitosComunicação Alternativa e Aumentativa; Perturbações Graves da Comunicação, Necessidades Educativas Especiais, MitosAlternative and Augmentative Communication; Severe Communication Disorders, Special Educational Needs, MythsThe ability to communicate allows for opportunities for interaction, influencing the behavior of others and thereby exercising control over the person's environment. To provide an augmentative or alternative way of communicating promotes the autonomy and a better quality of life of children with communication disorders. This requires professionals to have a set of skills to intervene with these children. The implementation of Augmentative and Alternative Communication (AAC) can be hampered by prejudices about the need to use, a more appropriate period to start learning and the precise skills to develop communication through these resources. In this sense, this text aims to contribute to an understanding of the myths and realities in relation to the use of the AAC. National and international scientific productions about the use of AAC in populations with severe communication problems were analyzed. To do this, a search was carried out in databases of articles, theses and dissertations, using the combination of the descriptors "Alternative Communication", "Augmentative Communication" and "Communication Disorders". The five myths presented, if not adequately clarified, may lead to problems in adherence to the AAC by families and professionals. Thus, there is a need to demystify these issues in order to promote adequate support for children who can benefit from AAC.A capacidade de comunicar permite criar oportunidades de interação, influenciar o comportamento de outros e através disso exercer controlo sobre o meio ambiente da pessoa. Proporcionar uma forma aumentativa ou alternativa de comunicar potencia a autonomia e uma melhor qualidade de vida das crianças com perturbações da comunicação. Este facto, requere da parte dos profissionais um conjunto de competências para intervir junto destas crianças. A implementação da Comunicação Aumentativa e Alternativa (CAA) pode ser dificultada por preconceitos sobre a necessidade de uso, período mais adequado para iniciar a aprendizagem e competências precisas para o desenvolvimento da comunicação através destes recursos. Nesse sentido, este texto tem como finalidade contribuir para uma compreensão acerca dos mitos e realidades em relação ao uso da CAA. Foram analisadas as produções científicas nacionais e internacionais acerca do uso da CAA em populações com problemas graves na comunicação. Para isso, foi realizada uma busca em bases de dados de artigos, teses e dissertações, utilizando a combinação dos descritores “Comunicação Alternativa”, “Comunicação Aumentativa” e “Perturbações da Comunicação”. Os cinco mitos apresentados, caso não sejam adequadamente esclarecidos, podem levar a problemas na adesão à CAA por parte das famílias e de alguns profissionais. Assim, surge a necessidade de desmistificar estas questões de forma a promover o apoio adequado a crianças que podem beneficiar de CAA.Faculdade de Filosofia e Ciências2018-12-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/832910.36311/2358-8845.2018.v5n2.17.p229Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; v. 5 n. 2 (2018); 229-240Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 5 No. 2 (2018); 229-240Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 5 Núm. 2 (2018); 229-2402764-64402358-8845reponame:Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online)instname:Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP)instacron:UNESPporhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/8329/5676Copyright (c) 2018 REVISTA DIÁLOGOS E PERSPECTIVAS EM EDUCAÇÃO ESPECIALinfo:eu-repo/semantics/openAccessSAPAGE, SaraCRUZ-SANTOS, AnabelaFERNANDES, Hugo2020-03-24T13:31:02Zoai:ojs.www2.marilia.unesp.br:article/8329Revistahttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivasPUBhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/oaidialogoseperspectivas.marilia@unesp.br2764-64402358-8845opendoar:2020-03-24T13:31:02Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) - Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The augmentative and alternative communication in children with communication disorders: five myths A comunicação aumentativa e alternativa em crianças com perturbações graves da comunicação: cinco mitos |
title |
The augmentative and alternative communication in children with communication disorders: five myths |
spellingShingle |
The augmentative and alternative communication in children with communication disorders: five myths SAPAGE, Sara Comunicação Alternativa e Aumentativa; Perturbações Graves da Comunicação, Necessidades Educativas Especiais, Mitos Alternative and Augmentative Communication; Severe Communication Disorders, Special Educational Needs, Myths |
title_short |
The augmentative and alternative communication in children with communication disorders: five myths |
title_full |
The augmentative and alternative communication in children with communication disorders: five myths |
title_fullStr |
The augmentative and alternative communication in children with communication disorders: five myths |
title_full_unstemmed |
The augmentative and alternative communication in children with communication disorders: five myths |
title_sort |
The augmentative and alternative communication in children with communication disorders: five myths |
author |
SAPAGE, Sara |
author_facet |
SAPAGE, Sara CRUZ-SANTOS, Anabela FERNANDES, Hugo |
author_role |
author |
author2 |
CRUZ-SANTOS, Anabela FERNANDES, Hugo |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
SAPAGE, Sara CRUZ-SANTOS, Anabela FERNANDES, Hugo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Comunicação Alternativa e Aumentativa; Perturbações Graves da Comunicação, Necessidades Educativas Especiais, Mitos Alternative and Augmentative Communication; Severe Communication Disorders, Special Educational Needs, Myths |
topic |
Comunicação Alternativa e Aumentativa; Perturbações Graves da Comunicação, Necessidades Educativas Especiais, Mitos Alternative and Augmentative Communication; Severe Communication Disorders, Special Educational Needs, Myths |
description |
The ability to communicate allows for opportunities for interaction, influencing the behavior of others and thereby exercising control over the person's environment. To provide an augmentative or alternative way of communicating promotes the autonomy and a better quality of life of children with communication disorders. This requires professionals to have a set of skills to intervene with these children. The implementation of Augmentative and Alternative Communication (AAC) can be hampered by prejudices about the need to use, a more appropriate period to start learning and the precise skills to develop communication through these resources. In this sense, this text aims to contribute to an understanding of the myths and realities in relation to the use of the AAC. National and international scientific productions about the use of AAC in populations with severe communication problems were analyzed. To do this, a search was carried out in databases of articles, theses and dissertations, using the combination of the descriptors "Alternative Communication", "Augmentative Communication" and "Communication Disorders". The five myths presented, if not adequately clarified, may lead to problems in adherence to the AAC by families and professionals. Thus, there is a need to demystify these issues in order to promote adequate support for children who can benefit from AAC. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/8329 10.36311/2358-8845.2018.v5n2.17.p229 |
url |
https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/8329 |
identifier_str_mv |
10.36311/2358-8845.2018.v5n2.17.p229 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/8329/5676 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 REVISTA DIÁLOGOS E PERSPECTIVAS EM EDUCAÇÃO ESPECIAL info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 REVISTA DIÁLOGOS E PERSPECTIVAS EM EDUCAÇÃO ESPECIAL |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Filosofia e Ciências |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Filosofia e Ciências |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; v. 5 n. 2 (2018); 229-240 Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 5 No. 2 (2018); 229-240 Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 5 Núm. 2 (2018); 229-240 2764-6440 2358-8845 reponame:Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) instname:Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
collection |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) - Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
dialogoseperspectivas.marilia@unesp.br |
_version_ |
1797041697175109632 |