Youth and adults with disabilities and the educational legislation of Lusophone Countries
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/7463 |
Resumo: | This study analyzed the educational policy, with emphasis on the educational legislation, of the Portuguese speaking countries and the schooling of young people and adults. A documentary study was carried out in guidelines and educational bases of the countries, through a Protocol of Documentary Analysis. The results pointed out that Special Education has been constituted in the Portuguese-speaking countries as a school service for the most different publics. For this, it becomes necessary that the educational policies are configured as necessary elements for the universalization of the school attendance to students with disabilities and other public that integrate the clientele of the Special Education in the different countries that integrate lusophony. |
id |
UNESP-28_60e315e7f990ea67b96d896d0bf81370 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www2.marilia.unesp.br:article/7463 |
network_acronym_str |
UNESP-28 |
network_name_str |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Youth and adults with disabilities and the educational legislation of Lusophone CountriesJovens e adultos com deficiência e a legislação educacional dos Países LusófonosPolítica educacionalDeficiênciaJovens e AdultosPaíses LusófonosEducational policyDeficiencyYouth and AdultsLusophone countriesThis study analyzed the educational policy, with emphasis on the educational legislation, of the Portuguese speaking countries and the schooling of young people and adults. A documentary study was carried out in guidelines and educational bases of the countries, through a Protocol of Documentary Analysis. The results pointed out that Special Education has been constituted in the Portuguese-speaking countries as a school service for the most different publics. For this, it becomes necessary that the educational policies are configured as necessary elements for the universalization of the school attendance to students with disabilities and other public that integrate the clientele of the Special Education in the different countries that integrate lusophony.O trabalho analisou a política educacional, com ênfase na legislação educacional, dos países lusófonos e a escolarização de jovens e adultos. Foi realizado um estudo documental em diretrizes e bases educacionais dos países, por meio de um Protocolo de Análise Documental. Os resultados apontaram que a Educação Especial vem se constituindo nos países lusófonos enquanto serviço de escolarização dos mais diferentes públicos. Para isso, torna-se necessário que as políticas educacionais se configurem enquanto elementos necessários para a universalização do atendimento escolar aos estudantes com deficiência e demais públicos que integram a clientela da Educação Especial nos diferentes países que integram a lusofonia. Palavras-Chave: Política educacional. Deficiência. Jovens e Adultos. Países Lusófonos.Faculdade de Filosofia e Ciências2018-12-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/746310.36311/2358-8845.2018.v5n2.14.p185Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; v. 5 n. 2 (2018); 185-198Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 5 No. 2 (2018); 185-198Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 5 Núm. 2 (2018); 185-1982764-64402358-8845reponame:Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online)instname:Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP)instacron:UNESPporhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/7463/5673Copyright (c) 2018 REVISTA DIÁLOGOS E PERSPECTIVAS EM EDUCAÇÃO ESPECIALinfo:eu-repo/semantics/openAccessVINENTE, SamuelCOSTA, Maria da Piedade Resende daGALVANI, Márcia Duarte2020-03-24T13:31:13Zoai:ojs.www2.marilia.unesp.br:article/7463Revistahttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivasPUBhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/oaidialogoseperspectivas.marilia@unesp.br2764-64402358-8845opendoar:2020-03-24T13:31:13Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) - Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Youth and adults with disabilities and the educational legislation of Lusophone Countries Jovens e adultos com deficiência e a legislação educacional dos Países Lusófonos |
title |
Youth and adults with disabilities and the educational legislation of Lusophone Countries |
spellingShingle |
Youth and adults with disabilities and the educational legislation of Lusophone Countries VINENTE, Samuel Política educacional Deficiência Jovens e Adultos Países Lusófonos Educational policy Deficiency Youth and Adults Lusophone countries |
title_short |
Youth and adults with disabilities and the educational legislation of Lusophone Countries |
title_full |
Youth and adults with disabilities and the educational legislation of Lusophone Countries |
title_fullStr |
Youth and adults with disabilities and the educational legislation of Lusophone Countries |
title_full_unstemmed |
Youth and adults with disabilities and the educational legislation of Lusophone Countries |
title_sort |
Youth and adults with disabilities and the educational legislation of Lusophone Countries |
author |
VINENTE, Samuel |
author_facet |
VINENTE, Samuel COSTA, Maria da Piedade Resende da GALVANI, Márcia Duarte |
author_role |
author |
author2 |
COSTA, Maria da Piedade Resende da GALVANI, Márcia Duarte |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
VINENTE, Samuel COSTA, Maria da Piedade Resende da GALVANI, Márcia Duarte |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Política educacional Deficiência Jovens e Adultos Países Lusófonos Educational policy Deficiency Youth and Adults Lusophone countries |
topic |
Política educacional Deficiência Jovens e Adultos Países Lusófonos Educational policy Deficiency Youth and Adults Lusophone countries |
description |
This study analyzed the educational policy, with emphasis on the educational legislation, of the Portuguese speaking countries and the schooling of young people and adults. A documentary study was carried out in guidelines and educational bases of the countries, through a Protocol of Documentary Analysis. The results pointed out that Special Education has been constituted in the Portuguese-speaking countries as a school service for the most different publics. For this, it becomes necessary that the educational policies are configured as necessary elements for the universalization of the school attendance to students with disabilities and other public that integrate the clientele of the Special Education in the different countries that integrate lusophony. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/7463 10.36311/2358-8845.2018.v5n2.14.p185 |
url |
https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/7463 |
identifier_str_mv |
10.36311/2358-8845.2018.v5n2.14.p185 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/7463/5673 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 REVISTA DIÁLOGOS E PERSPECTIVAS EM EDUCAÇÃO ESPECIAL info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 REVISTA DIÁLOGOS E PERSPECTIVAS EM EDUCAÇÃO ESPECIAL |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Filosofia e Ciências |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Filosofia e Ciências |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; v. 5 n. 2 (2018); 185-198 Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 5 No. 2 (2018); 185-198 Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 5 Núm. 2 (2018); 185-198 2764-6440 2358-8845 reponame:Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) instname:Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
collection |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) - Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
dialogoseperspectivas.marilia@unesp.br |
_version_ |
1797041697098563584 |