SCIENCE WITHOUT BORDERS PROGRAM: CASE STUDY WITH FATEC/TQ EXCHANGE STUDENTS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
Texto Completo: | https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13030 |
Resumo: | This article presents, analyzes and discusses the data of the case study carried out with exchange students of the Science Without Borders Program (CSF), of the Faculty of Technology (FATEC), Campus of Taquaritinga/SP. For that end, a qualitative research was carried out and, as a data collection tool, an online questionnaire was applied, developed in Google Docs. The results of the survey indicate that the majority of exchange students had their expectations met, given that they obtained significant personal, professional, student and cultural growth and therefore do not agree with the closure of CSF. Keywords: Science without Borders Program. Public policy. Exchange. |
id |
UNESP-7_341f12e2c1acb01ca83941e1050e069e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/13030 |
network_acronym_str |
UNESP-7 |
network_name_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository_id_str |
|
spelling |
SCIENCE WITHOUT BORDERS PROGRAM: CASE STUDY WITH FATEC/TQ EXCHANGE STUDENTSPROGRAMA CIENCIAS SIN FRONTERAS: ESTUDIO DE CASO CON ESTUDIANTES INTERCAMBIARIOS DE FATEC/TQPROGRAMA CIÊNCIAS SEM FRONTEIRAS: ESTUDO DE CASO COM ESTUDANTES INTERCAMBIÁRIOS DA FATEC/TQPrograma Ciências sem FronteirasPolíticas PúblicasIntercâmbioCiências sem FronteirasThis article presents, analyzes and discusses the data of the case study carried out with exchange students of the Science Without Borders Program (CSF), of the Faculty of Technology (FATEC), Campus of Taquaritinga/SP. For that end, a qualitative research was carried out and, as a data collection tool, an online questionnaire was applied, developed in Google Docs. The results of the survey indicate that the majority of exchange students had their expectations met, given that they obtained significant personal, professional, student and cultural growth and therefore do not agree with the closure of CSF. Keywords: Science without Borders Program. Public policy. Exchange.Este artículo presenta, analiza y discute los datos del caso de estudio realizado con los alumnos de intercambio del programa Ciencia sin Fronteras (CSF), Facultad de tecnología (FATEC), Campus de Taquaritinga/SP. Para ello se realizó una investigación de carácter cualitativa y como herramienta de recopilación de datos se aplicó un cuestionario en línea, desarrollado en Google Docs. Los resultados de la encuesta indican que la mayoría de los estudiantes de intercambio tuvieron satisfechas sus expectativas, porque obtuvieron un beneficio significativo personal, profesional, estudiantil y cultural y, por lo tanto, no están de acuerdo con el cierre del CSF. Palabras clave: Programa de Ciencias sin Fronteras. Políticas públicas. Exchange.Este artigo apresenta, analisa e discute os dados do estudo de caso, realizado com estudantes intercambiários do Programa Ciências sem Fronteiras (CSF), da Faculdade de Tecnologia (FATEC), Câmpus de Taquaritinga/SP. Para isso, realizou-se uma pesquisa de caráter qualitativo, e como instrumento de coleta de dados aplicou-se um questionário online, desenvolvido no Google docs. Os resultados da pesquisa indicam que a maioria dos estudantes intercambiários teve as expectativas atendidas, pois obtiveram significativa ascensão pessoal, profissional, estudantil e cultural e, por isso, não concordam com o fechamento do CSF. Palavras-chave: Programa Ciências sem Fronteiras. Políticas Públicas. Intercâmbio.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2019-04-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por ParesBibliográfica;documental;Empírica de campo;application/pdfapplication/pdfapplication/pdfapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.documentapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.documenthttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/1303010.18675/1981-8106.vol29.n60.p216-236Educação: Teoria e Prática; Vol. 29 No. 60 (2019): Janeiro-Abril de 2019; 216-236Educação: Teoria e Prática; Vol. 29 Núm. 60 (2019): Janeiro-Abril de 2019; 216-236Educação: Teoria e Prática; v. 29 n. 60 (2019): Janeiro-Abril de 2019; 216-2361981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13030/8854https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13030/8859https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13030/8832https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13030/11116https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13030/11117Copyright (c) 2019 Educação: Teoria e Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessBovério, Maria AparecidaAdam, Joyce Mary2019-10-23T13:15:45Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/13030Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2019-10-23T13:15:45EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
SCIENCE WITHOUT BORDERS PROGRAM: CASE STUDY WITH FATEC/TQ EXCHANGE STUDENTS PROGRAMA CIENCIAS SIN FRONTERAS: ESTUDIO DE CASO CON ESTUDIANTES INTERCAMBIARIOS DE FATEC/TQ PROGRAMA CIÊNCIAS SEM FRONTEIRAS: ESTUDO DE CASO COM ESTUDANTES INTERCAMBIÁRIOS DA FATEC/TQ |
title |
SCIENCE WITHOUT BORDERS PROGRAM: CASE STUDY WITH FATEC/TQ EXCHANGE STUDENTS |
spellingShingle |
SCIENCE WITHOUT BORDERS PROGRAM: CASE STUDY WITH FATEC/TQ EXCHANGE STUDENTS Bovério, Maria Aparecida Programa Ciências sem Fronteiras Políticas Públicas Intercâmbio Ciências sem Fronteiras |
title_short |
SCIENCE WITHOUT BORDERS PROGRAM: CASE STUDY WITH FATEC/TQ EXCHANGE STUDENTS |
title_full |
SCIENCE WITHOUT BORDERS PROGRAM: CASE STUDY WITH FATEC/TQ EXCHANGE STUDENTS |
title_fullStr |
SCIENCE WITHOUT BORDERS PROGRAM: CASE STUDY WITH FATEC/TQ EXCHANGE STUDENTS |
title_full_unstemmed |
SCIENCE WITHOUT BORDERS PROGRAM: CASE STUDY WITH FATEC/TQ EXCHANGE STUDENTS |
title_sort |
SCIENCE WITHOUT BORDERS PROGRAM: CASE STUDY WITH FATEC/TQ EXCHANGE STUDENTS |
author |
Bovério, Maria Aparecida |
author_facet |
Bovério, Maria Aparecida Adam, Joyce Mary |
author_role |
author |
author2 |
Adam, Joyce Mary |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bovério, Maria Aparecida Adam, Joyce Mary |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Programa Ciências sem Fronteiras Políticas Públicas Intercâmbio Ciências sem Fronteiras |
topic |
Programa Ciências sem Fronteiras Políticas Públicas Intercâmbio Ciências sem Fronteiras |
description |
This article presents, analyzes and discusses the data of the case study carried out with exchange students of the Science Without Borders Program (CSF), of the Faculty of Technology (FATEC), Campus of Taquaritinga/SP. For that end, a qualitative research was carried out and, as a data collection tool, an online questionnaire was applied, developed in Google Docs. The results of the survey indicate that the majority of exchange students had their expectations met, given that they obtained significant personal, professional, student and cultural growth and therefore do not agree with the closure of CSF. Keywords: Science without Borders Program. Public policy. Exchange. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-04-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Documento Avaliado por Pares Bibliográfica;documental;Empírica de campo; |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13030 10.18675/1981-8106.vol29.n60.p216-236 |
url |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13030 |
identifier_str_mv |
10.18675/1981-8106.vol29.n60.p216-236 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13030/8854 https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13030/8859 https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13030/8832 https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13030/11116 https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13030/11117 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Educação: Teoria e Prática info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Educação: Teoria e Prática |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/pdf application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação: Teoria e Prática; Vol. 29 No. 60 (2019): Janeiro-Abril de 2019; 216-236 Educação: Teoria e Prática; Vol. 29 Núm. 60 (2019): Janeiro-Abril de 2019; 216-236 Educação: Teoria e Prática; v. 29 n. 60 (2019): Janeiro-Abril de 2019; 216-236 1981-8106 reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
collection |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository.name.fl_str_mv |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br |
_version_ |
1800215812999479296 |