Cycles, Continuous Progress, Automatic Promotion: contributions for the discuss

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bertagna, Regiane Helena
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
Texto Completo: https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2203
Resumo: The present article aims to contribute for the discussion on the process of school organization starting from the concepts of cycles, continuous progress and automatic promotion. For that it was used the historical recover, the analysis of the official documents as well as of the literature that is pertinent to the subject, seeking the contextualization of the origin of those proposals and of the assessment conceptions that are underlying to them. The text tries to explain the subject of the cycles, of the continuous progress and automatic promotion/approval, analyzing how those ideas carry, potentially, the possibility of the professionals of the education possibility rediscuss the school organization and, implicitly, the marks of the education politics which propose them.
id UNESP-7_4eddf707e766eef5a18384860b396574
oai_identifier_str oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/2203
network_acronym_str UNESP-7
network_name_str EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
repository_id_str
spelling Cycles, Continuous Progress, Automatic Promotion: contributions for the discussCiclos, Progressão Continuada e Aprovação Automática: contribuições para a discussãociclosprogressão continuadaaprovação automáticaavaliaçãopolítica educacional.The present article aims to contribute for the discussion on the process of school organization starting from the concepts of cycles, continuous progress and automatic promotion. For that it was used the historical recover, the analysis of the official documents as well as of the literature that is pertinent to the subject, seeking the contextualization of the origin of those proposals and of the assessment conceptions that are underlying to them. The text tries to explain the subject of the cycles, of the continuous progress and automatic promotion/approval, analyzing how those ideas carry, potentially, the possibility of the professionals of the education possibility rediscuss the school organization and, implicitly, the marks of the education politics which propose them.O presente artigo pretende contribuir para a discussão sobre o processo de organização escolar a partir dos conceitos de ciclos, progressão continuada e aprovação automática. Para tanto, utilizou-se o resgate histórico, a análise dos documentos oficiais, bem como da literatura pertinente à temática para contextualização da origem dessas propostas e das concepções de avaliação subjacentes a elas. O texto procura esclarecer a questão dos ciclos, da progressão continuada e promoção/aprovação automática, buscando analisar de que modo essas idéias carregam, potencialmente, a possibilidade de os profissionais da educação rediscutirem a organização escolar e, implicitamente, as marcas das políticas educacionais que as propõe.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2009-02-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por Paresapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2203Educação: Teoria e Prática; Vol. 18 No. 31 (2008); 73Educação: Teoria e Prática; Vol. 18 Núm. 31 (2008); 73Educação: Teoria e Prática; v. 18 n. 31 (2008); 731981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2203/1928Bertagna, Regiane Helenainfo:eu-repo/semantics/openAccess2009-02-04T09:48:44Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/2203Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2009-02-04T09:48:44EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Cycles, Continuous Progress, Automatic Promotion: contributions for the discuss
Ciclos, Progressão Continuada e Aprovação Automática: contribuições para a discussão
title Cycles, Continuous Progress, Automatic Promotion: contributions for the discuss
spellingShingle Cycles, Continuous Progress, Automatic Promotion: contributions for the discuss
Bertagna, Regiane Helena
ciclos
progressão continuada
aprovação automática
avaliação
política educacional.
title_short Cycles, Continuous Progress, Automatic Promotion: contributions for the discuss
title_full Cycles, Continuous Progress, Automatic Promotion: contributions for the discuss
title_fullStr Cycles, Continuous Progress, Automatic Promotion: contributions for the discuss
title_full_unstemmed Cycles, Continuous Progress, Automatic Promotion: contributions for the discuss
title_sort Cycles, Continuous Progress, Automatic Promotion: contributions for the discuss
author Bertagna, Regiane Helena
author_facet Bertagna, Regiane Helena
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bertagna, Regiane Helena
dc.subject.por.fl_str_mv ciclos
progressão continuada
aprovação automática
avaliação
política educacional.
topic ciclos
progressão continuada
aprovação automática
avaliação
política educacional.
description The present article aims to contribute for the discussion on the process of school organization starting from the concepts of cycles, continuous progress and automatic promotion. For that it was used the historical recover, the analysis of the official documents as well as of the literature that is pertinent to the subject, seeking the contextualization of the origin of those proposals and of the assessment conceptions that are underlying to them. The text tries to explain the subject of the cycles, of the continuous progress and automatic promotion/approval, analyzing how those ideas carry, potentially, the possibility of the professionals of the education possibility rediscuss the school organization and, implicitly, the marks of the education politics which propose them.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-02-04
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Documento Avaliado por Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2203
url https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2203
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2203/1928
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Educação: Teoria e Prática; Vol. 18 No. 31 (2008); 73
Educação: Teoria e Prática; Vol. 18 Núm. 31 (2008); 73
Educação: Teoria e Prática; v. 18 n. 31 (2008); 73
1981-8106
reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
collection EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
repository.name.fl_str_mv EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br
_version_ 1800215810637037568