Cycles, Continuous Progress, Automatic Promotion: contributions for the discuss
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
Texto Completo: | https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2203 |
Resumo: | The present article aims to contribute for the discussion on the process of school organization starting from the concepts of cycles, continuous progress and automatic promotion. For that it was used the historical recover, the analysis of the official documents as well as of the literature that is pertinent to the subject, seeking the contextualization of the origin of those proposals and of the assessment conceptions that are underlying to them. The text tries to explain the subject of the cycles, of the continuous progress and automatic promotion/approval, analyzing how those ideas carry, potentially, the possibility of the professionals of the education possibility rediscuss the school organization and, implicitly, the marks of the education politics which propose them. |
id |
UNESP-7_4eddf707e766eef5a18384860b396574 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/2203 |
network_acronym_str |
UNESP-7 |
network_name_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository_id_str |
|
spelling |
Cycles, Continuous Progress, Automatic Promotion: contributions for the discussCiclos, Progressão Continuada e Aprovação Automática: contribuições para a discussãociclosprogressão continuadaaprovação automáticaavaliaçãopolítica educacional.The present article aims to contribute for the discussion on the process of school organization starting from the concepts of cycles, continuous progress and automatic promotion. For that it was used the historical recover, the analysis of the official documents as well as of the literature that is pertinent to the subject, seeking the contextualization of the origin of those proposals and of the assessment conceptions that are underlying to them. The text tries to explain the subject of the cycles, of the continuous progress and automatic promotion/approval, analyzing how those ideas carry, potentially, the possibility of the professionals of the education possibility rediscuss the school organization and, implicitly, the marks of the education politics which propose them.O presente artigo pretende contribuir para a discussão sobre o processo de organização escolar a partir dos conceitos de ciclos, progressão continuada e aprovação automática. Para tanto, utilizou-se o resgate histórico, a análise dos documentos oficiais, bem como da literatura pertinente à temática para contextualização da origem dessas propostas e das concepções de avaliação subjacentes a elas. O texto procura esclarecer a questão dos ciclos, da progressão continuada e promoção/aprovação automática, buscando analisar de que modo essas idéias carregam, potencialmente, a possibilidade de os profissionais da educação rediscutirem a organização escolar e, implicitamente, as marcas das políticas educacionais que as propõe.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2009-02-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por Paresapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2203Educação: Teoria e Prática; Vol. 18 No. 31 (2008); 73Educação: Teoria e Prática; Vol. 18 Núm. 31 (2008); 73Educação: Teoria e Prática; v. 18 n. 31 (2008); 731981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2203/1928Bertagna, Regiane Helenainfo:eu-repo/semantics/openAccess2009-02-04T09:48:44Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/2203Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2009-02-04T09:48:44EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Cycles, Continuous Progress, Automatic Promotion: contributions for the discuss Ciclos, Progressão Continuada e Aprovação Automática: contribuições para a discussão |
title |
Cycles, Continuous Progress, Automatic Promotion: contributions for the discuss |
spellingShingle |
Cycles, Continuous Progress, Automatic Promotion: contributions for the discuss Bertagna, Regiane Helena ciclos progressão continuada aprovação automática avaliação política educacional. |
title_short |
Cycles, Continuous Progress, Automatic Promotion: contributions for the discuss |
title_full |
Cycles, Continuous Progress, Automatic Promotion: contributions for the discuss |
title_fullStr |
Cycles, Continuous Progress, Automatic Promotion: contributions for the discuss |
title_full_unstemmed |
Cycles, Continuous Progress, Automatic Promotion: contributions for the discuss |
title_sort |
Cycles, Continuous Progress, Automatic Promotion: contributions for the discuss |
author |
Bertagna, Regiane Helena |
author_facet |
Bertagna, Regiane Helena |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bertagna, Regiane Helena |
dc.subject.por.fl_str_mv |
ciclos progressão continuada aprovação automática avaliação política educacional. |
topic |
ciclos progressão continuada aprovação automática avaliação política educacional. |
description |
The present article aims to contribute for the discussion on the process of school organization starting from the concepts of cycles, continuous progress and automatic promotion. For that it was used the historical recover, the analysis of the official documents as well as of the literature that is pertinent to the subject, seeking the contextualization of the origin of those proposals and of the assessment conceptions that are underlying to them. The text tries to explain the subject of the cycles, of the continuous progress and automatic promotion/approval, analyzing how those ideas carry, potentially, the possibility of the professionals of the education possibility rediscuss the school organization and, implicitly, the marks of the education politics which propose them. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-02-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Documento Avaliado por Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2203 |
url |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2203 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2203/1928 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação: Teoria e Prática; Vol. 18 No. 31 (2008); 73 Educação: Teoria e Prática; Vol. 18 Núm. 31 (2008); 73 Educação: Teoria e Prática; v. 18 n. 31 (2008); 73 1981-8106 reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
collection |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository.name.fl_str_mv |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br |
_version_ |
1800215810637037568 |