Thoughts about Higher Education Evaluation: An experience analysis
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
Texto Completo: | https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2795 |
Resumo: | The present article aims to contribute to the discussion of institutional evaluation processes. Through a brief rescue about recent experiences of Brazilian Higher education evaluation, we seek to analyze the evaluation and its underlying conceptions and, from a specific experience, we endeavor to ponder about the impact of a certain institutional option, in a context in which the rules are not clearly defined, and we also seek to consider the use of this type of evaluation. |
id |
UNESP-7_cc01d043438255c71df8f1c7bc88ca5d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/2795 |
network_acronym_str |
UNESP-7 |
network_name_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository_id_str |
|
spelling |
Thoughts about Higher Education Evaluation: An experience analysisReflexão sobre a Avaliação do Ensino Superior: análise de uma experiênciaAvaliação InstitucionalEnsino SuperiorPolítica Educacional.The present article aims to contribute to the discussion of institutional evaluation processes. Through a brief rescue about recent experiences of Brazilian Higher education evaluation, we seek to analyze the evaluation and its underlying conceptions and, from a specific experience, we endeavor to ponder about the impact of a certain institutional option, in a context in which the rules are not clearly defined, and we also seek to consider the use of this type of evaluation.O presente artigo pretende contribuir para a discussão de processos de avaliação institucional. Por meio de breve resgate sobre as experiências recentes de construção do sistema nacional de avaliação do ensino superior, procuramos analisar as concepções de avaliação a elas subjacentes e, a partir de uma experiência específica, procuramos refletir sobre o impacto de determinada opção institucional, num contexto em que não se encontram claramente definidas as regras e a utilização dos resultados desta avaliação.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2009-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por Paresapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2795Educação: Teoria e Prática; Vol. 19 No. 32 (2009); 191Educação: Teoria e Prática; Vol. 19 Núm. 32 (2009); 191Educação: Teoria e Prática; v. 19 n. 32 (2009); 1911981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2795/2367Tuppy, Maria Isabel NogueiraBertagna, Regiane Helenainfo:eu-repo/semantics/openAccess2009-10-23T14:03:30Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/2795Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2009-10-23T14:03:30EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Thoughts about Higher Education Evaluation: An experience analysis Reflexão sobre a Avaliação do Ensino Superior: análise de uma experiência |
title |
Thoughts about Higher Education Evaluation: An experience analysis |
spellingShingle |
Thoughts about Higher Education Evaluation: An experience analysis Tuppy, Maria Isabel Nogueira Avaliação Institucional Ensino Superior Política Educacional. |
title_short |
Thoughts about Higher Education Evaluation: An experience analysis |
title_full |
Thoughts about Higher Education Evaluation: An experience analysis |
title_fullStr |
Thoughts about Higher Education Evaluation: An experience analysis |
title_full_unstemmed |
Thoughts about Higher Education Evaluation: An experience analysis |
title_sort |
Thoughts about Higher Education Evaluation: An experience analysis |
author |
Tuppy, Maria Isabel Nogueira |
author_facet |
Tuppy, Maria Isabel Nogueira Bertagna, Regiane Helena |
author_role |
author |
author2 |
Bertagna, Regiane Helena |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Tuppy, Maria Isabel Nogueira Bertagna, Regiane Helena |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Avaliação Institucional Ensino Superior Política Educacional. |
topic |
Avaliação Institucional Ensino Superior Política Educacional. |
description |
The present article aims to contribute to the discussion of institutional evaluation processes. Through a brief rescue about recent experiences of Brazilian Higher education evaluation, we seek to analyze the evaluation and its underlying conceptions and, from a specific experience, we endeavor to ponder about the impact of a certain institutional option, in a context in which the rules are not clearly defined, and we also seek to consider the use of this type of evaluation. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-06-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Documento Avaliado por Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2795 |
url |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2795 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2795/2367 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação: Teoria e Prática; Vol. 19 No. 32 (2009); 191 Educação: Teoria e Prática; Vol. 19 Núm. 32 (2009); 191 Educação: Teoria e Prática; v. 19 n. 32 (2009); 191 1981-8106 reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
collection |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository.name.fl_str_mv |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br |
_version_ |
1800215811004039168 |