HUMAN RIGHTS UNDER THREAT: PATHOGENIC ORGANIZATIONS, WORK AND SUBJECTIVITY
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Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
Texto Completo: | https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/9320 |
Resumo: | The aim of this paper is to discuss the present Human Rights in the civilizing process and detect to what extent this practice was being undermined at work, characterized by quantophrenia and disqualification of those who resist or do not reach inhuman productivity goals. We believe the universalization of Human Rights while a clear sign of civilizing process and condition for democracy and ethics based on tolerance and dialogical practice. However, if we analyze the relations between human rights, ethics and work in the organizations, publics and educational includes, and your influence in the subjectivity, we point that barbarism pertains to the civilizing process which, paradoxically, produces situations of workplace bullying and morbid forms of solidarity, based on humiliation and stigmatization. Keywords: Human Rights. Bullying. Work. Ssubjectivity. Managerialism. |
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HUMAN RIGHTS UNDER THREAT: PATHOGENIC ORGANIZATIONS, WORK AND SUBJECTIVITYDERECHOS HUMANOS EN PELIGRO: ORGANIZACIONES PATOGÉNICAS, TRABAJO Y SUBJETIVIDADDIREITOS HUMANOS SOB AMEAÇA: ORGANIZAÇÕES PATOGÊNICAS, TRABALHO E SUBJETIVIDADEHuman Rights. Bullying. Work. Ssubjectivity. Managerialism.Derechos Humanos. Acoso. Trabajo. Subjetividad. Gerencialismo.Direitos Humanos. Assédio moral. Ttrabalho. Ssubjetividade. Gerencialismo.Direitos Humanos no TrabalhoThe aim of this paper is to discuss the present Human Rights in the civilizing process and detect to what extent this practice was being undermined at work, characterized by quantophrenia and disqualification of those who resist or do not reach inhuman productivity goals. We believe the universalization of Human Rights while a clear sign of civilizing process and condition for democracy and ethics based on tolerance and dialogical practice. However, if we analyze the relations between human rights, ethics and work in the organizations, publics and educational includes, and your influence in the subjectivity, we point that barbarism pertains to the civilizing process which, paradoxically, produces situations of workplace bullying and morbid forms of solidarity, based on humiliation and stigmatization. Keywords: Human Rights. Bullying. Work. Ssubjectivity. Managerialism.El propósito de este artículo es discutir los Derechos Humanos en el proceso civilizador actual y en qué medida estaría debilitado en el trabajo, caracterizado por cuantofrenia e inhabilitación de los que resisten o no alcanzan metas deshumanas de productividad. Consideramos la universalización de los Derechos Humanos una señal evidente del proceso de civilización y condición para la democracia y la implementación de una ética marcada por la tolerancia y la práctica dialógica. Sin embargo, al analizar las relaciones entre los derechos humanos, ética y trabajo en las organizaciones, públicas y educacionales incluidas, y su influencia en la subjetividad, apuntamos que la barbarie se inscribe en el proceso civilizador. De forma contradictoria a los principios éticos y democráticos, se producen situaciones de acoso laboral y formas de solidaridad mórbida, fundamentadas en la humillación y en la estigmatización. Palabras clave: Derechos Humanos. Acoso. Trabajo. Subjetividad. Gerencialismo.Objetiva-se, neste artigo, discutir os Direitos Humanos no processo civilizatório atual, e em que medida ele estaria fragilizado, no campo do trabalho, e caracterizado por quantofrenia e desqualificação dos que resistem ou não alcançam metas desumanas de produtividade. Consideramos a universalização dos Direitos Humanos um sinal evidente do processo civilizatório e condição para a democracia e concretização de uma ética balizada na tolerância e prática dialógica. No entanto, ao analisarmos as relações entre direitos humanos, ética e trabalho, nas organizações públicas e educacionais inclusas, e suas influências sobre a subjetividade, apontamos que a barbárie se inscreve no processo civilizatório. De forma contraditória aos princípios éticos e democráticos, são produzidas situações de assédio moral e formas de solidariedade mórbidas no trabalho, calcadas na humilhação e estigmatização. Palavras-chave: Direitos Humanos. Assédio moral. Ttrabalho. Ssubjetividade. Gerencialismo.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2017-04-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por ParesRevisão de Literaturaapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfapplication/ziphttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/932010.18675/1981-8106.vol27.n54.p113-132Educação: Teoria e Prática; Vol. 27 No. 54 (2017); 113 - 132Educação: Teoria e Prática; Vol. 27 Núm. 54 (2017); 113 - 132Educação: Teoria e Prática; v. 27 n. 54 (2017); 113 - 1321981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/9320/8136https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/9320/8137https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/9320/8138https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/9320/10340Copyright (c) 2017 Educação: Teoria e Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Eduardo Pinto eHeloani, RobertoPiolli, Evaldo2019-10-25T13:19:25Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/9320Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2019-10-25T13:19:25EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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