Efeito retroativo da avaliação no ensino/aprendizagem de línguas: o estado da arte

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Scaramucci,Matilde V. R.
Data de Publicação: 2004
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online)
Texto Completo: http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-18132004000200002
Resumo: This article presents a state of the art review of the literature on the concept of washback in the context of language teaching. The concept, despite been frequently used in the international educational literature and in Applied Linguistics, is not well understood, as it does not seem to have been part of the research agenda for many years. After terminological and conceptual considerations, the article discusses recent empirical contributions, controversial aspects as well as those deserving more careful treatment in future research.
id UNICAMP-12_30308e278bd066973d428ae198daf8d9
oai_identifier_str oai:scielo:S0103-18132004000200002
network_acronym_str UNICAMP-12
network_name_str Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online)
repository_id_str
spelling Efeito retroativo da avaliação no ensino/aprendizagem de línguas: o estado da artewashbacklanguage testing/assessmentlanguage teaching and learningThis article presents a state of the art review of the literature on the concept of washback in the context of language teaching. The concept, despite been frequently used in the international educational literature and in Applied Linguistics, is not well understood, as it does not seem to have been part of the research agenda for many years. After terminological and conceptual considerations, the article discusses recent empirical contributions, controversial aspects as well as those deserving more careful treatment in future research.UNICAMP. Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada do Instituto de Estudos da Linguagem (IEL)2004-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-18132004000200002Trabalhos em Linguística Aplicada v.43 n.2 2004reponame:Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMP10.1590/S0103-18132004000200002info:eu-repo/semantics/openAccessScaramucci,Matilde V. R.por2014-01-16T00:00:00Zoai:scielo:S0103-18132004000200002Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tlaPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tla/oaispublic@iel.unicamp.br2175-764X0103-1813opendoar:2022-11-08T14:23:19.586439Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv Efeito retroativo da avaliação no ensino/aprendizagem de línguas: o estado da arte
title Efeito retroativo da avaliação no ensino/aprendizagem de línguas: o estado da arte
spellingShingle Efeito retroativo da avaliação no ensino/aprendizagem de línguas: o estado da arte
Scaramucci,Matilde V. R.
washback
language testing/assessment
language teaching and learning
title_short Efeito retroativo da avaliação no ensino/aprendizagem de línguas: o estado da arte
title_full Efeito retroativo da avaliação no ensino/aprendizagem de línguas: o estado da arte
title_fullStr Efeito retroativo da avaliação no ensino/aprendizagem de línguas: o estado da arte
title_full_unstemmed Efeito retroativo da avaliação no ensino/aprendizagem de línguas: o estado da arte
title_sort Efeito retroativo da avaliação no ensino/aprendizagem de línguas: o estado da arte
author Scaramucci,Matilde V. R.
author_facet Scaramucci,Matilde V. R.
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Scaramucci,Matilde V. R.
dc.subject.por.fl_str_mv washback
language testing/assessment
language teaching and learning
topic washback
language testing/assessment
language teaching and learning
description This article presents a state of the art review of the literature on the concept of washback in the context of language teaching. The concept, despite been frequently used in the international educational literature and in Applied Linguistics, is not well understood, as it does not seem to have been part of the research agenda for many years. After terminological and conceptual considerations, the article discusses recent empirical contributions, controversial aspects as well as those deserving more careful treatment in future research.
publishDate 2004
dc.date.none.fl_str_mv 2004-12-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-18132004000200002
url http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-18132004000200002
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 10.1590/S0103-18132004000200002
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv UNICAMP. Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada do Instituto de Estudos da Linguagem (IEL)
publisher.none.fl_str_mv UNICAMP. Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada do Instituto de Estudos da Linguagem (IEL)
dc.source.none.fl_str_mv Trabalhos em Linguística Aplicada v.43 n.2 2004
reponame:Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online)
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online)
collection Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online)
repository.name.fl_str_mv Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv spublic@iel.unicamp.br
_version_ 1800216523540791296