Efeito retroativo da avaliação no ensino/aprendizagem de línguas: o estado da arte
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2004 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) |
Texto Completo: | http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-18132004000200002 |
Resumo: | This article presents a state of the art review of the literature on the concept of washback in the context of language teaching. The concept, despite been frequently used in the international educational literature and in Applied Linguistics, is not well understood, as it does not seem to have been part of the research agenda for many years. After terminological and conceptual considerations, the article discusses recent empirical contributions, controversial aspects as well as those deserving more careful treatment in future research. |
id |
UNICAMP-12_30308e278bd066973d428ae198daf8d9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:scielo:S0103-18132004000200002 |
network_acronym_str |
UNICAMP-12 |
network_name_str |
Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Efeito retroativo da avaliação no ensino/aprendizagem de línguas: o estado da artewashbacklanguage testing/assessmentlanguage teaching and learningThis article presents a state of the art review of the literature on the concept of washback in the context of language teaching. The concept, despite been frequently used in the international educational literature and in Applied Linguistics, is not well understood, as it does not seem to have been part of the research agenda for many years. After terminological and conceptual considerations, the article discusses recent empirical contributions, controversial aspects as well as those deserving more careful treatment in future research.UNICAMP. Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada do Instituto de Estudos da Linguagem (IEL)2004-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-18132004000200002Trabalhos em Linguística Aplicada v.43 n.2 2004reponame:Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMP10.1590/S0103-18132004000200002info:eu-repo/semantics/openAccessScaramucci,Matilde V. R.por2014-01-16T00:00:00Zoai:scielo:S0103-18132004000200002Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tlaPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tla/oaispublic@iel.unicamp.br2175-764X0103-1813opendoar:2022-11-08T14:23:19.586439Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Efeito retroativo da avaliação no ensino/aprendizagem de línguas: o estado da arte |
title |
Efeito retroativo da avaliação no ensino/aprendizagem de línguas: o estado da arte |
spellingShingle |
Efeito retroativo da avaliação no ensino/aprendizagem de línguas: o estado da arte Scaramucci,Matilde V. R. washback language testing/assessment language teaching and learning |
title_short |
Efeito retroativo da avaliação no ensino/aprendizagem de línguas: o estado da arte |
title_full |
Efeito retroativo da avaliação no ensino/aprendizagem de línguas: o estado da arte |
title_fullStr |
Efeito retroativo da avaliação no ensino/aprendizagem de línguas: o estado da arte |
title_full_unstemmed |
Efeito retroativo da avaliação no ensino/aprendizagem de línguas: o estado da arte |
title_sort |
Efeito retroativo da avaliação no ensino/aprendizagem de línguas: o estado da arte |
author |
Scaramucci,Matilde V. R. |
author_facet |
Scaramucci,Matilde V. R. |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Scaramucci,Matilde V. R. |
dc.subject.por.fl_str_mv |
washback language testing/assessment language teaching and learning |
topic |
washback language testing/assessment language teaching and learning |
description |
This article presents a state of the art review of the literature on the concept of washback in the context of language teaching. The concept, despite been frequently used in the international educational literature and in Applied Linguistics, is not well understood, as it does not seem to have been part of the research agenda for many years. After terminological and conceptual considerations, the article discusses recent empirical contributions, controversial aspects as well as those deserving more careful treatment in future research. |
publishDate |
2004 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2004-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-18132004000200002 |
url |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-18132004000200002 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
10.1590/S0103-18132004000200002 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UNICAMP. Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada do Instituto de Estudos da Linguagem (IEL) |
publisher.none.fl_str_mv |
UNICAMP. Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada do Instituto de Estudos da Linguagem (IEL) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Trabalhos em Linguística Aplicada v.43 n.2 2004 reponame:Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) |
collection |
Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
spublic@iel.unicamp.br |
_version_ |
1800216523540791296 |