Epistemology of comparative education emphasizing educational reforms: a view from the Decolonial theory
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Pro-Posições (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8670511 |
Resumo: | From the beginning, Comparative Education has a reformist vocation and was permeated by several Epistemologies, which influences the approach on the tensions between the local and the global. Decolonial Theory discusses this tension. This article deals with the Epistemology of Comparative Education emphasizing the educational reforms from a Decolonial perspective. We conducted bibliographic and documental research. Comparative Education has a pragmatic use and the way the Reforms were and still are being implemented does not consider the local specificities of each region. The main conclusion is that the Decolonial Theory gives subsidies for an epistemological turn in the field of Comparative Education with an emphasis on educational reforms in order to (re)think the articulation between the tension of the local and the global. |
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Epistemology of comparative education emphasizing educational reforms: a view from the Decolonial theoryEpistemologia da educação comparada com ênfase em reformas educacionais: um olhar a partir da teoria decolonialEpistemologia da educação comparada com ênfase em reformas educacionais: um olhar a partir da teoria decolonialComparative educationDecolonial theoryEducational reformsEpistemologyEducação comparadaEpistemologiaReformas educacionaisTeoria decolonialEducação comparadaEpistemologiaReformas educacionaisTeoria decolonialFrom the beginning, Comparative Education has a reformist vocation and was permeated by several Epistemologies, which influences the approach on the tensions between the local and the global. Decolonial Theory discusses this tension. This article deals with the Epistemology of Comparative Education emphasizing the educational reforms from a Decolonial perspective. We conducted bibliographic and documental research. Comparative Education has a pragmatic use and the way the Reforms were and still are being implemented does not consider the local specificities of each region. The main conclusion is that the Decolonial Theory gives subsidies for an epistemological turn in the field of Comparative Education with an emphasis on educational reforms in order to (re)think the articulation between the tension of the local and the global.A Educação Comparada, desde o início, possui uma vocação reformista e foi permeada por diversas epistemologias, o que influi na abordagem da tensão entre o local e o global, discutida pela Teoria Decolonial. Este artigo aborda a Epistemologia da Educação Comparada com ênfase em reformas educacionais, partindo da teoria Decolonial. Realizou-se uma pesquisa bibliográfica e documental. A Educação Comparada apresenta um uso pragmático e o modo como as reformas foram e ainda são implementadas não levam em consideração as especificidades locais de cada região. Concluiu-se que a teoria Decolonial apresenta subsídios para um giro epistemológico no campo da Educação Comparada com ênfase em reformas educacionais de modo a (re)pensar a articulação entre a tensão do local e o global.A Educação Comparada, desde o início, possui uma vocação reformista e foi permeada por diversas epistemologias, o que influi na abordagem da tensão entre o local e o global, discutida pela Teoria Decolonial. Este artigo aborda a Epistemologia da Educação Comparada com ênfase em reformas educacionais, partindo da teoria Decolonial. Realizou-se uma pesquisa bibliográfica e documental. A Educação Comparada apresenta um uso pragmático e o modo como as reformas foram e ainda são implementadas não levam em consideração as especificidades locais de cada região. Concluiu-se que a teoria Decolonial apresenta subsídios para um giro epistemológico no campo da Educação Comparada com ênfase em reformas educacionais de modo a (re)pensar a articulação entre a tensão do local e o global.Universidade Estadual de Campinas2022-06-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8670511Pro-Posições; Vol. 33 (2022): Publicação Contínua; e20200067Pro-Posições; Vol. 33 (2022): Publicação Contínua; e20200067Pro-Posições; v. 33 (2022): Publicação Contínua; e202000671980-6248reponame:Pro-Posições (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporenghttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8670511/29634https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8670511/29635Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporáneoBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2022 Pro-Posiçõeshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessVicentini, Taiani Lamar, Adolfo Ramos 2022-12-07T13:44:19Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8670511Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposicPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/oai||proposic@unicamp.br1980-62480103-7307opendoar:2022-12-07T13:44:19Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
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From the beginning, Comparative Education has a reformist vocation and was permeated by several Epistemologies, which influences the approach on the tensions between the local and the global. Decolonial Theory discusses this tension. This article deals with the Epistemology of Comparative Education emphasizing the educational reforms from a Decolonial perspective. We conducted bibliographic and documental research. Comparative Education has a pragmatic use and the way the Reforms were and still are being implemented does not consider the local specificities of each region. The main conclusion is that the Decolonial Theory gives subsidies for an epistemological turn in the field of Comparative Education with an emphasis on educational reforms in order to (re)think the articulation between the tension of the local and the global. |
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