Gender in brazilian basic education: the unconstitutionality of prohibitive projects
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | ETD - Educação Temática Digital |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8654669 |
Resumo: | Starting from the concept of genre, by Joan Scott; of Chantal Mouffe's understanding of politics; and Donna Haraway's feminist critique of the production of knowledge, the text analyzes allegedly prohibitive bills on dialogue on gender relations in school. These projects put into dispute models of society, through public policies and educational practices, regarding autonomy and equality of rights. |
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Gender in brazilian basic education: the unconstitutionality of prohibitive projectsGénero en la educación básica brasileña: la inconstitucionalidad de proyectos proibitivosGênero na educação básica brasileira: a inconstitucionalidade de projetos proibitivosRelaciones de géneroEducación básicaEducación democráticaMovimientos socialesDerecho a la educación.Relações de gêneroEducação básicaEducação democráticaMovimentos sociaisDireito à educação.Gender relationsBasic educationDemocratic educationSocial movementsRight to education.Starting from the concept of genre, by Joan Scott; of Chantal Mouffe's understanding of politics; and Donna Haraway's feminist critique of the production of knowledge, the text analyzes allegedly prohibitive bills on dialogue on gender relations in school. These projects put into dispute models of society, through public policies and educational practices, regarding autonomy and equality of rights. A partir del concepto de género, de Joan Scott; de la comprensión política, de Chantal Mouffe; y de la crítica feminista a la producción del conocimiento, de Donna Haraway, el texto analiza proyectos de ley supuestamente prohibitivos en cuanto al diálogo sobre relaciones de género en la escuela. Estos proyectos plantean en disputa modelos de sociedad, por medio de políticas públicas y prácticas educativas, en lo que se refiere a la autonomía e igualdad de derechos. O texto analisa projetos de lei pretensamente proibitivos quanto ao diálogo sobre relações de gênero na escola, os quais colocam em disputa modelos de sociedade, via políticas públicas e práticas educacionais, no que se refere à autonomia e igualdade de direitos. Universidade Estadual de Campinas2019-07-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresAnálise documentalDocument analysisAnálisis de documentosapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/865466910.20396/etd.v21i3.8654669ETD - Educação Temática Digital; v. 21 n. 3 (2019): Luto é Verbo. Educação e Democracia; 568-586ETD - Educação Temática Digital; Vol. 21 No. 3 (2019): Grief is Verb. Education and Democracy; 568-586ETD - Educação Temática Digital; Vol. 21 Núm. 3 (2019): Luto es Verbo. Educación y Democracia; 568-5861676-2592reponame:ETD - Educação Temática Digitalinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8654669/20990Brazil; 2019Brasil; 2019Brasil; 2019Copyright (c) 2019 ETD - Educação Temática Digitalinfo:eu-repo/semantics/openAccessAuad, DanielaSilva, Janaína Guimarães da Fonseca e Roseno, Camila dos Passos2019-12-17T17:50:20Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8654669Revistahttp://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etdPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/oaippec@unicamp.br||acdiasjr@gmail.com||etd@unicamp.br|| gilbfe@unicamp.br1676-25921676-2592opendoar:2022-11-08T14:25:30.738837ETD - Educação Temática Digital - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
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