Teachers’ qualification and or education for informatics in education: reflections of an experience
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | ETD - Educação Temática Digital |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/1167 |
Resumo: | This paper presents a teacher’s training experience in higher education, in the context of a continuing training and or education for e-learning courses. Besides, this work is part of an ongoing research project concerning teachers’ acquisition of competencies for distance learning, as well as aims at presenting some reflections due to data analysis. We used the action research strategy and testimonials from teacher/student to get this data. |
id |
UNICAMP-19_ee5d463f7f762fb629a08bf9e3839089 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/1167 |
network_acronym_str |
UNICAMP-19 |
network_name_str |
ETD - Educação Temática Digital |
repository_id_str |
|
spelling |
Teachers’ qualification and or education for informatics in education: reflections of an experienceO la formación y capacitación de los docentes para trabajar en tecnología de la información en la educación: reflexiones sobre una prática1Formação e ou capacitação de professores para atuação em informática na educação: reflexões sobre uma práticaDistance learning. Teachers' continuing training and or education. Educational practices.Educación a Distancia. O la formación y la formación continua de los docentes. La educación superior. Las prácticas educativas.Educação a distância. Formação e ou capacitação continuada de professores. Ensino superior. Práticas educativas.Educação a Distância This paper presents a teacher’s training experience in higher education, in the context of a continuing training and or education for e-learning courses. Besides, this work is part of an ongoing research project concerning teachers’ acquisition of competencies for distance learning, as well as aims at presenting some reflections due to data analysis. We used the action research strategy and testimonials from teacher/student to get this data. O presente artigo busca problematizar uma experiência de capacitação, dentro de um programa de formação e ou capacitação continuada, de professores para atuar na Educação a Distância (EAD) vivida em uma instituição de ensino superior. Além disso, o trabalho tem por base uma pesquisa que se está realizando na área de capacitação professor para atuar na modalidade a distância, bem como busca apresentar algumas reflexões decorrentes da análise de dados coletados. Para obter esses dados, se fez uso da pesquisa-ação e de depoimento dos próprios professores/alunos.Universidade Estadual de Campinas2011-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa Empírica - Pesquis-açãoPesquisa Empírica - Pesquis-açãoPesquisa Empírica de campo;application/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/116710.20396/etd.v13i1.1167ETD - Educação Temática Digital; Vol. 13 No. 1 (2011): Número Temático: "Produção do conhecimento e transdisciplinaridade na Educação"; 77-98ETD - Educação Temática Digital; Vol. 13 Núm. 1 (2011): Número Temático: "Produção do conhecimento e transdisciplinaridade na Educação"; 77-98ETD - Educação Temática Digital; v. 13 n. 1 (2011): Número Temático: "Produção do conhecimento e transdisciplinaridade na Educação"; 77-981676-2592reponame:ETD - Educação Temática Digitalinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/1167/pdfCopyright (c) 2018 ETD - Educação Temática Digitalinfo:eu-repo/semantics/openAccessOrth, Miguel AlfredoMangan, Patrícia Kayser VargasSarmento, Dirleia Fanfa2017-09-25T14:30:41Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/1167Revistahttp://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etdPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/oaippec@unicamp.br||acdiasjr@gmail.com||etd@unicamp.br|| gilbfe@unicamp.br1676-25921676-2592opendoar:2017-09-25T14:30:41ETD - Educação Temática Digital - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teachers’ qualification and or education for informatics in education: reflections of an experience O la formación y capacitación de los docentes para trabajar en tecnología de la información en la educación: reflexiones sobre una prática1 Formação e ou capacitação de professores para atuação em informática na educação: reflexões sobre uma prática |
title |
Teachers’ qualification and or education for informatics in education: reflections of an experience |
spellingShingle |
Teachers’ qualification and or education for informatics in education: reflections of an experience Orth, Miguel Alfredo Distance learning. Teachers' continuing training and or education. Educational practices. Educación a Distancia. O la formación y la formación continua de los docentes. La educación superior. Las prácticas educativas. Educação a distância. Formação e ou capacitação continuada de professores. Ensino superior. Práticas educativas. Educação a Distância |
title_short |
Teachers’ qualification and or education for informatics in education: reflections of an experience |
title_full |
Teachers’ qualification and or education for informatics in education: reflections of an experience |
title_fullStr |
Teachers’ qualification and or education for informatics in education: reflections of an experience |
title_full_unstemmed |
Teachers’ qualification and or education for informatics in education: reflections of an experience |
title_sort |
Teachers’ qualification and or education for informatics in education: reflections of an experience |
author |
Orth, Miguel Alfredo |
author_facet |
Orth, Miguel Alfredo Mangan, Patrícia Kayser Vargas Sarmento, Dirleia Fanfa |
author_role |
author |
author2 |
Mangan, Patrícia Kayser Vargas Sarmento, Dirleia Fanfa |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Orth, Miguel Alfredo Mangan, Patrícia Kayser Vargas Sarmento, Dirleia Fanfa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Distance learning. Teachers' continuing training and or education. Educational practices. Educación a Distancia. O la formación y la formación continua de los docentes. La educación superior. Las prácticas educativas. Educação a distância. Formação e ou capacitação continuada de professores. Ensino superior. Práticas educativas. Educação a Distância |
topic |
Distance learning. Teachers' continuing training and or education. Educational practices. Educación a Distancia. O la formación y la formación continua de los docentes. La educación superior. Las prácticas educativas. Educação a distância. Formação e ou capacitação continuada de professores. Ensino superior. Práticas educativas. Educação a Distância |
description |
This paper presents a teacher’s training experience in higher education, in the context of a continuing training and or education for e-learning courses. Besides, this work is part of an ongoing research project concerning teachers’ acquisition of competencies for distance learning, as well as aims at presenting some reflections due to data analysis. We used the action research strategy and testimonials from teacher/student to get this data. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-08-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Pesquisa Empírica - Pesquis-ação Pesquisa Empírica - Pesquis-ação Pesquisa Empírica de campo; |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/1167 10.20396/etd.v13i1.1167 |
url |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/1167 |
identifier_str_mv |
10.20396/etd.v13i1.1167 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/1167/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 ETD - Educação Temática Digital info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 ETD - Educação Temática Digital |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
ETD - Educação Temática Digital; Vol. 13 No. 1 (2011): Número Temático: "Produção do conhecimento e transdisciplinaridade na Educação"; 77-98 ETD - Educação Temática Digital; Vol. 13 Núm. 1 (2011): Número Temático: "Produção do conhecimento e transdisciplinaridade na Educação"; 77-98 ETD - Educação Temática Digital; v. 13 n. 1 (2011): Número Temático: "Produção do conhecimento e transdisciplinaridade na Educação"; 77-98 1676-2592 reponame:ETD - Educação Temática Digital instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
ETD - Educação Temática Digital |
collection |
ETD - Educação Temática Digital |
repository.name.fl_str_mv |
ETD - Educação Temática Digital - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
ppec@unicamp.br||acdiasjr@gmail.com||etd@unicamp.br|| gilbfe@unicamp.br |
_version_ |
1819873159777615872 |