The informal, the formal and the technical in the culture of computing in education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Tecnologias, Sociedade e Conhecimento |
Texto Completo: | https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14723 |
Resumo: | This edition results from the open and regular flow of submissions, evaluations and reviews of scientific articles, and extended abstracts of theses and dissertations. The section “report of experiences”, inaugurated in the last issue of the magazine to naturally accommodate works that have a narrative structure of this genre, was also maintained in this issue. In this volume, the journal includes three scientific articles, three experience reports, and an extended summary of a doctoral thesis. The contributions of this volume were written by authors active in the Brazilian community of informatics in education, originating from five different states of the federation (CE, DF, MG, SE, SP). |
id |
UNICAMP-33_d60c12a3943ba3507b12fdaaa592c3f0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14723 |
network_acronym_str |
UNICAMP-33 |
network_name_str |
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento |
repository_id_str |
|
spelling |
The informal, the formal and the technical in the culture of computing in education O informal, o formal e o técnico na cultura da informática na educaçãoAmbiente virtual de aprendizagemPráticas pedagógicasPensamento computacionalScratchMetodologias ativasFormação de professoresMetodologias de avaliaçãoVirtual learning environmentPedagogical practicesComputational thinkingScratchActive methodologiesTeacher trainingEvaluation methodologiesThis edition results from the open and regular flow of submissions, evaluations and reviews of scientific articles, and extended abstracts of theses and dissertations. The section “report of experiences”, inaugurated in the last issue of the magazine to naturally accommodate works that have a narrative structure of this genre, was also maintained in this issue. In this volume, the journal includes three scientific articles, three experience reports, and an extended summary of a doctoral thesis. The contributions of this volume were written by authors active in the Brazilian community of informatics in education, originating from five different states of the federation (CE, DF, MG, SE, SP).Esta edição resulta do fluxo aberto e regular de submissões, avaliações e revisões de artigos científicos, e resumos estendidos de teses e dissertações. A seção “relato de experiências”, inaugurada no último número da revista para acomodar naturalmente trabalhos que têm uma estrutura narrativa desse gênero, foi mantida também neste número. Neste volume, a revista inclui três artigos científicos, três relatos de experiência, e um resumo estendido de tese de doutorado. As contribuições deste volume foram escritas por autores atuantes na comunidade brasileira de informática na educação, originários de cinco diferentes estados da federação (CE, DF, MG, SE, SP).Universidade Estadual de Campinas2018-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo não avaliado pelos paresArtigo não avaliado pelos paresTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/1472310.20396/tsc.v5i1.14723Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 5 No. 1 (2018); 1-7Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 5 Núm. 1 (2018); 1-7Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 5 No 1 (2018); 1-7Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; v. 5 n. 1 (2018); 1-72318-8839reponame:Tecnologias, Sociedade e Conhecimentoinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14723/9707Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2018 Tecnologias, Sociedade e Conhecimentohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessBaranauskas, Maria Cecília CalaniValente, José Armando2022-02-03T08:45:56Zoai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14723Revistahttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tscPUBhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/oaitscnied@unicamp.br2318-88392318-8839opendoar:2022-02-03T08:45:56Tecnologias, Sociedade e Conhecimento - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The informal, the formal and the technical in the culture of computing in education O informal, o formal e o técnico na cultura da informática na educação |
title |
The informal, the formal and the technical in the culture of computing in education |
spellingShingle |
The informal, the formal and the technical in the culture of computing in education Baranauskas, Maria Cecília Calani Ambiente virtual de aprendizagem Práticas pedagógicas Pensamento computacional Scratch Metodologias ativas Formação de professores Metodologias de avaliação Virtual learning environment Pedagogical practices Computational thinking Scratch Active methodologies Teacher training Evaluation methodologies |
title_short |
The informal, the formal and the technical in the culture of computing in education |
title_full |
The informal, the formal and the technical in the culture of computing in education |
title_fullStr |
The informal, the formal and the technical in the culture of computing in education |
title_full_unstemmed |
The informal, the formal and the technical in the culture of computing in education |
title_sort |
The informal, the formal and the technical in the culture of computing in education |
author |
Baranauskas, Maria Cecília Calani |
author_facet |
Baranauskas, Maria Cecília Calani Valente, José Armando |
author_role |
author |
author2 |
Valente, José Armando |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Baranauskas, Maria Cecília Calani Valente, José Armando |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ambiente virtual de aprendizagem Práticas pedagógicas Pensamento computacional Scratch Metodologias ativas Formação de professores Metodologias de avaliação Virtual learning environment Pedagogical practices Computational thinking Scratch Active methodologies Teacher training Evaluation methodologies |
topic |
Ambiente virtual de aprendizagem Práticas pedagógicas Pensamento computacional Scratch Metodologias ativas Formação de professores Metodologias de avaliação Virtual learning environment Pedagogical practices Computational thinking Scratch Active methodologies Teacher training Evaluation methodologies |
description |
This edition results from the open and regular flow of submissions, evaluations and reviews of scientific articles, and extended abstracts of theses and dissertations. The section “report of experiences”, inaugurated in the last issue of the magazine to naturally accommodate works that have a narrative structure of this genre, was also maintained in this issue. In this volume, the journal includes three scientific articles, three experience reports, and an extended summary of a doctoral thesis. The contributions of this volume were written by authors active in the Brazilian community of informatics in education, originating from five different states of the federation (CE, DF, MG, SE, SP). |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo não avaliado pelos pares Artigo não avaliado pelos pares Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14723 10.20396/tsc.v5i1.14723 |
url |
https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14723 |
identifier_str_mv |
10.20396/tsc.v5i1.14723 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14723/9707 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brazil; Contemporary Brasil; Contemporâneo |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 5 No. 1 (2018); 1-7 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 5 Núm. 1 (2018); 1-7 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 5 No 1 (2018); 1-7 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; v. 5 n. 1 (2018); 1-7 2318-8839 reponame:Tecnologias, Sociedade e Conhecimento instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento |
collection |
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento |
repository.name.fl_str_mv |
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
tscnied@unicamp.br |
_version_ |
1801207166976131072 |