A proteção do consumidor nas relações de consumo no meio digital

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: OLIVEIRA, Hugo Henrique de
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Digital Unicesumar
Texto Completo: http://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/6788
Resumo: The present work deals with consumer protection in virtual consumption, emphasizing the prescriptions established by the Consumer Protection Code (CDC) about forms of contracting, vulnerability and consumer rights. During the work, the difficulties encountered in electronic contracting as well as the conjuncture of the development of consumer relations and their legal obligations are also analyzed, for the collection and analysis of information the hypothetical deductive method was used. The consumer who purchases products via the Internet does not have the same rights compared to the usual forms of consumption, and there must be more precautions because it is a digital environment, where the supplier has the responsibility
id UNICESU-1_0d8109098048a8166ff946073fc235ab
oai_identifier_str oai:rdu.unicesumar.edu.br:123456789/6788
network_acronym_str UNICESU-1
network_name_str Repositório Digital Unicesumar
repository_id_str
spelling A proteção do consumidor nas relações de consumo no meio digitalProteção do consumidorRelações de ConsumoComércioCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DIREITOThe present work deals with consumer protection in virtual consumption, emphasizing the prescriptions established by the Consumer Protection Code (CDC) about forms of contracting, vulnerability and consumer rights. During the work, the difficulties encountered in electronic contracting as well as the conjuncture of the development of consumer relations and their legal obligations are also analyzed, for the collection and analysis of information the hypothetical deductive method was used. The consumer who purchases products via the Internet does not have the same rights compared to the usual forms of consumption, and there must be more precautions because it is a digital environment, where the supplier has the responsibilityO presente trabalho aborda a proteção do consumidor no consumo virtual, enfatizando as prescrições estabelecidas pelo Código de Defesa do Consumidor (CDC) acerca das formas de contratação, à vulnerabilidade e os direitos do consumidor. No decorrer do trabalho analisam-se também, as dificuldades encontradas na contratação eletrônica bem como a conjuntura do desenvolvimento das relações de consumo e suas obrigatoriedades legais, para a coleta e análise de informações utilizou-se do método hipotético dedutivo. O consumidor que adquire produtos via internet não possui os mesmos direitos se comparado às formas de consumo habituais, devendo haver mais precauções por ser um ambiente digital, onde o fornecedor possui a responsabilidade de entregar o produto e ou serviço nas mesmas condições e características.UNIVERSIDADE CESUMARBrasilUNICESUMAR2021-01-26T19:34:05Z2021-01-262021-01-26T19:34:05Z2021-01-26info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfOLIVEIRA, Hugo Henrique de. A proteção do consumidor nas relações de consumo no meio digital. 23f. 2020. Unicesumar - Universidade Cesumar: Maringá, 2020.http://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/6788porOLIVEIRA, Hugo Henrique deinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Digital Unicesumarinstname:Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)instacron:UniCesumar2021-01-27T06:02:02Zoai:rdu.unicesumar.edu.br:123456789/6788Repositório InstitucionalPRIhttp://rdu.unicesumar.edu.br/oai/requestopendoar:2021-01-27T06:02:02Repositório Digital Unicesumar - Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)false
dc.title.none.fl_str_mv A proteção do consumidor nas relações de consumo no meio digital
title A proteção do consumidor nas relações de consumo no meio digital
spellingShingle A proteção do consumidor nas relações de consumo no meio digital
OLIVEIRA, Hugo Henrique de
Proteção do consumidor
Relações de Consumo
Comércio
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DIREITO
title_short A proteção do consumidor nas relações de consumo no meio digital
title_full A proteção do consumidor nas relações de consumo no meio digital
title_fullStr A proteção do consumidor nas relações de consumo no meio digital
title_full_unstemmed A proteção do consumidor nas relações de consumo no meio digital
title_sort A proteção do consumidor nas relações de consumo no meio digital
author OLIVEIRA, Hugo Henrique de
author_facet OLIVEIRA, Hugo Henrique de
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv OLIVEIRA, Hugo Henrique de
dc.subject.por.fl_str_mv Proteção do consumidor
Relações de Consumo
Comércio
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DIREITO
topic Proteção do consumidor
Relações de Consumo
Comércio
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DIREITO
description The present work deals with consumer protection in virtual consumption, emphasizing the prescriptions established by the Consumer Protection Code (CDC) about forms of contracting, vulnerability and consumer rights. During the work, the difficulties encountered in electronic contracting as well as the conjuncture of the development of consumer relations and their legal obligations are also analyzed, for the collection and analysis of information the hypothetical deductive method was used. The consumer who purchases products via the Internet does not have the same rights compared to the usual forms of consumption, and there must be more precautions because it is a digital environment, where the supplier has the responsibility
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-01-26T19:34:05Z
2021-01-26
2021-01-26T19:34:05Z
2021-01-26
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv OLIVEIRA, Hugo Henrique de. A proteção do consumidor nas relações de consumo no meio digital. 23f. 2020. Unicesumar - Universidade Cesumar: Maringá, 2020.
http://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/6788
identifier_str_mv OLIVEIRA, Hugo Henrique de. A proteção do consumidor nas relações de consumo no meio digital. 23f. 2020. Unicesumar - Universidade Cesumar: Maringá, 2020.
url http://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/6788
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UNIVERSIDADE CESUMAR
Brasil
UNICESUMAR
publisher.none.fl_str_mv UNIVERSIDADE CESUMAR
Brasil
UNICESUMAR
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Digital Unicesumar
instname:Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)
instacron:UniCesumar
instname_str Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)
instacron_str UniCesumar
institution UniCesumar
reponame_str Repositório Digital Unicesumar
collection Repositório Digital Unicesumar
repository.name.fl_str_mv Repositório Digital Unicesumar - Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1813098706479611904