A proteção do consumidor nas relações de consumo no meio digital
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Digital Unicesumar |
Texto Completo: | http://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/6788 |
Resumo: | The present work deals with consumer protection in virtual consumption, emphasizing the prescriptions established by the Consumer Protection Code (CDC) about forms of contracting, vulnerability and consumer rights. During the work, the difficulties encountered in electronic contracting as well as the conjuncture of the development of consumer relations and their legal obligations are also analyzed, for the collection and analysis of information the hypothetical deductive method was used. The consumer who purchases products via the Internet does not have the same rights compared to the usual forms of consumption, and there must be more precautions because it is a digital environment, where the supplier has the responsibility |
id |
UNICESU-1_0d8109098048a8166ff946073fc235ab |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:rdu.unicesumar.edu.br:123456789/6788 |
network_acronym_str |
UNICESU-1 |
network_name_str |
Repositório Digital Unicesumar |
repository_id_str |
|
spelling |
A proteção do consumidor nas relações de consumo no meio digitalProteção do consumidorRelações de ConsumoComércioCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DIREITOThe present work deals with consumer protection in virtual consumption, emphasizing the prescriptions established by the Consumer Protection Code (CDC) about forms of contracting, vulnerability and consumer rights. During the work, the difficulties encountered in electronic contracting as well as the conjuncture of the development of consumer relations and their legal obligations are also analyzed, for the collection and analysis of information the hypothetical deductive method was used. The consumer who purchases products via the Internet does not have the same rights compared to the usual forms of consumption, and there must be more precautions because it is a digital environment, where the supplier has the responsibilityO presente trabalho aborda a proteção do consumidor no consumo virtual, enfatizando as prescrições estabelecidas pelo Código de Defesa do Consumidor (CDC) acerca das formas de contratação, à vulnerabilidade e os direitos do consumidor. No decorrer do trabalho analisam-se também, as dificuldades encontradas na contratação eletrônica bem como a conjuntura do desenvolvimento das relações de consumo e suas obrigatoriedades legais, para a coleta e análise de informações utilizou-se do método hipotético dedutivo. O consumidor que adquire produtos via internet não possui os mesmos direitos se comparado às formas de consumo habituais, devendo haver mais precauções por ser um ambiente digital, onde o fornecedor possui a responsabilidade de entregar o produto e ou serviço nas mesmas condições e características.UNIVERSIDADE CESUMARBrasilUNICESUMAR2021-01-26T19:34:05Z2021-01-262021-01-26T19:34:05Z2021-01-26info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfOLIVEIRA, Hugo Henrique de. A proteção do consumidor nas relações de consumo no meio digital. 23f. 2020. Unicesumar - Universidade Cesumar: Maringá, 2020.http://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/6788porOLIVEIRA, Hugo Henrique deinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Digital Unicesumarinstname:Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)instacron:UniCesumar2021-01-27T06:02:02Zoai:rdu.unicesumar.edu.br:123456789/6788Repositório InstitucionalPRIhttp://rdu.unicesumar.edu.br/oai/requestopendoar:2021-01-27T06:02:02Repositório Digital Unicesumar - Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A proteção do consumidor nas relações de consumo no meio digital |
title |
A proteção do consumidor nas relações de consumo no meio digital |
spellingShingle |
A proteção do consumidor nas relações de consumo no meio digital OLIVEIRA, Hugo Henrique de Proteção do consumidor Relações de Consumo Comércio CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DIREITO |
title_short |
A proteção do consumidor nas relações de consumo no meio digital |
title_full |
A proteção do consumidor nas relações de consumo no meio digital |
title_fullStr |
A proteção do consumidor nas relações de consumo no meio digital |
title_full_unstemmed |
A proteção do consumidor nas relações de consumo no meio digital |
title_sort |
A proteção do consumidor nas relações de consumo no meio digital |
author |
OLIVEIRA, Hugo Henrique de |
author_facet |
OLIVEIRA, Hugo Henrique de |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
OLIVEIRA, Hugo Henrique de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Proteção do consumidor Relações de Consumo Comércio CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DIREITO |
topic |
Proteção do consumidor Relações de Consumo Comércio CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DIREITO |
description |
The present work deals with consumer protection in virtual consumption, emphasizing the prescriptions established by the Consumer Protection Code (CDC) about forms of contracting, vulnerability and consumer rights. During the work, the difficulties encountered in electronic contracting as well as the conjuncture of the development of consumer relations and their legal obligations are also analyzed, for the collection and analysis of information the hypothetical deductive method was used. The consumer who purchases products via the Internet does not have the same rights compared to the usual forms of consumption, and there must be more precautions because it is a digital environment, where the supplier has the responsibility |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-01-26T19:34:05Z 2021-01-26 2021-01-26T19:34:05Z 2021-01-26 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
OLIVEIRA, Hugo Henrique de. A proteção do consumidor nas relações de consumo no meio digital. 23f. 2020. Unicesumar - Universidade Cesumar: Maringá, 2020. http://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/6788 |
identifier_str_mv |
OLIVEIRA, Hugo Henrique de. A proteção do consumidor nas relações de consumo no meio digital. 23f. 2020. Unicesumar - Universidade Cesumar: Maringá, 2020. |
url |
http://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/6788 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UNIVERSIDADE CESUMAR Brasil UNICESUMAR |
publisher.none.fl_str_mv |
UNIVERSIDADE CESUMAR Brasil UNICESUMAR |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Digital Unicesumar instname:Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR) instacron:UniCesumar |
instname_str |
Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR) |
instacron_str |
UniCesumar |
institution |
UniCesumar |
reponame_str |
Repositório Digital Unicesumar |
collection |
Repositório Digital Unicesumar |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Digital Unicesumar - Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1813098706479611904 |