The use of screens, virtual autism and games: An overview from Free Fire

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Prioste, Cláudia
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Rogério, Maria Sylvia Celli, Firmino, Mariana Bragança, Palaro, Simone Martins de Caires
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Revista @mbienteeducação
Texto Completo: https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1265
Resumo: This article aims to discuss some recent research on the excessive use of screens in the psychosocial development of children and adolescents, with a particular emphasis on violent games, using the game "Free Fire" as an example. Furthermore, it seeks to analyze the controversies related to the term "virtual autism." The analysis has identified evidence that excessive screen time among children is correlated with increased language, sociability, and cognitive problems. As for violent games, the risks associated with increased aggressive expressions, adverse effects, decreased empathy, and pro-social behavior are noteworthy. However, concerning the causal correlation between excessive screen time and Autism Spectrum Disorder (ASD), there is no evidence to support or refute such a correlation. Therefore, using the term "virtual autism" may lead to misconceptions. In this context, these reflections are expected to contribute to raising awareness about the importance of public policies and critical media education.
id UNICID_df21d6c3ca0249a4a41adf118cf318c9
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1265
network_acronym_str UNICID
network_name_str Revista @mbienteeducação
repository_id_str
spelling The use of screens, virtual autism and games: An overview from Free FireEl uso de pantallas, el autismo virtual y los juegos: Una visión desde Free FireO uso de telas, o autismo virtual e os jogos: Um panorama a partir do Free FireDigital TechnologyVirtual autismMedia and childhoodDigital gamesTecnología DigitalAutismo virtualMedio y infânciaVideojuegos digitalesTecnologia DigitalAutismo virtualMídia e infânciaJogos digitaisThis article aims to discuss some recent research on the excessive use of screens in the psychosocial development of children and adolescents, with a particular emphasis on violent games, using the game "Free Fire" as an example. Furthermore, it seeks to analyze the controversies related to the term "virtual autism." The analysis has identified evidence that excessive screen time among children is correlated with increased language, sociability, and cognitive problems. As for violent games, the risks associated with increased aggressive expressions, adverse effects, decreased empathy, and pro-social behavior are noteworthy. However, concerning the causal correlation between excessive screen time and Autism Spectrum Disorder (ASD), there is no evidence to support or refute such a correlation. Therefore, using the term "virtual autism" may lead to misconceptions. In this context, these reflections are expected to contribute to raising awareness about the importance of public policies and critical media education.Este artículo tiene como objetivo discutir algunas investigaciones recientes sobre el uso excesivo de pantallas en el desarrollo psicosocial de niños y jóvenes, especialmente en lo que se refieren a los juegos violentos, tomando como ejemplo el juego Free Fire. Además, buscamos analizar las controversias en torno al término "autismo virtual". El análisis realizado identificó evidencias de que el uso excesivo de pantallas por parte de los niños se correlaciona con mayores problemas en el lenguaje, la sociabilidad y la cognición. En lo que se refieren a los juegos violentos, se enfatiza los riesgos para el aumento de las expresiones, afectividad agresiva, disminución de la empatía y comportamiento prosocial. Sin embargo, con respecto a la correlación causal entre el uso excesivo de pantallas y el Trastorno del Espectro Autista (TEA), no existe evidencia que apoye o rechace dicha correlación. En este sentido, el término autismo virtual puede inducir a suposiciones erróneas. De esta manera, se espera que tales reflexiones puedan promover la conciencia sobre la relevancia de las políticas públicas y la educación crítica para los medios.Este artigo visa discutir algumas pesquisas recentes sobre o uso excessivo de telas no desenvolvimento psicossocial de crianças e jovens, com ênfase especial nos jogos violentos, utilizando o jogo “Free Fire” como exemplo. Além disso, busca-se analisar as polêmicas relacionadas ao termo “autismo virtual”. A análise realizada identificou evidências de que o uso excessivo de telas por crianças está correlacionado ao aumento de problemas na linguagem, sociabilidade e cognição. No que diz respeito aos jogos violentos, destacam-se os riscos associados ao aumento de expressões agressivas, afetos negativos, diminuição da empatia e comportamentos pró-sociais. No entanto, em relação à correlação causal entre o uso excessivo de telas e o Transtorno do Espectro Autista (TEA), não existem evidências que sustentem ou refutem tal correlação. Portanto, o uso do termo “autismo virtual” pode induzir a interpretações equivocadas. Nesse contexto, espera-se que estas reflexões contribuam para aumentar a conscientização sobre a importância de políticas públicas e de uma educação crítica em relação às mídias.Universidade Cidade de São Paulo2023-09-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/126510.26843/ae.v16i00.1265Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023008Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023008Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e0230081982-863210.26843/ae.v16i00reponame:Revista @mbienteeducaçãoinstname:Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)instacron:UNICIDporenghttps://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1265/1055https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1265/1056Copyright (c) 2023 Cláudia Prioste, Maria Sylvia Celli Rogério, Mariana Bragança Firmino, Simone Martins de Caires Palaroinfo:eu-repo/semantics/openAccessPrioste, CláudiaRogério, Maria Sylvia CelliFirmino, Mariana BragançaPalaro, Simone Martins de Caires2024-01-11T20:36:23Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1265Revistahttp://publicacoes.unicid.edu.br/index.php/ambienteeducacao/oai1982-86321982-8632opendoar:2024-01-11T20:36:23Revista @mbienteeducação - Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)false
dc.title.none.fl_str_mv The use of screens, virtual autism and games: An overview from Free Fire
El uso de pantallas, el autismo virtual y los juegos: Una visión desde Free Fire
O uso de telas, o autismo virtual e os jogos: Um panorama a partir do Free Fire
title The use of screens, virtual autism and games: An overview from Free Fire
spellingShingle The use of screens, virtual autism and games: An overview from Free Fire
Prioste, Cláudia
Digital Technology
Virtual autism
Media and childhood
Digital games
Tecnología Digital
Autismo virtual
Medio y infância
Videojuegos digitales
Tecnologia Digital
Autismo virtual
Mídia e infância
Jogos digitais
title_short The use of screens, virtual autism and games: An overview from Free Fire
title_full The use of screens, virtual autism and games: An overview from Free Fire
title_fullStr The use of screens, virtual autism and games: An overview from Free Fire
title_full_unstemmed The use of screens, virtual autism and games: An overview from Free Fire
title_sort The use of screens, virtual autism and games: An overview from Free Fire
author Prioste, Cláudia
author_facet Prioste, Cláudia
Rogério, Maria Sylvia Celli
Firmino, Mariana Bragança
Palaro, Simone Martins de Caires
author_role author
author2 Rogério, Maria Sylvia Celli
Firmino, Mariana Bragança
Palaro, Simone Martins de Caires
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Prioste, Cláudia
Rogério, Maria Sylvia Celli
Firmino, Mariana Bragança
Palaro, Simone Martins de Caires
dc.subject.por.fl_str_mv Digital Technology
Virtual autism
Media and childhood
Digital games
Tecnología Digital
Autismo virtual
Medio y infância
Videojuegos digitales
Tecnologia Digital
Autismo virtual
Mídia e infância
Jogos digitais
topic Digital Technology
Virtual autism
Media and childhood
Digital games
Tecnología Digital
Autismo virtual
Medio y infância
Videojuegos digitales
Tecnologia Digital
Autismo virtual
Mídia e infância
Jogos digitais
description This article aims to discuss some recent research on the excessive use of screens in the psychosocial development of children and adolescents, with a particular emphasis on violent games, using the game "Free Fire" as an example. Furthermore, it seeks to analyze the controversies related to the term "virtual autism." The analysis has identified evidence that excessive screen time among children is correlated with increased language, sociability, and cognitive problems. As for violent games, the risks associated with increased aggressive expressions, adverse effects, decreased empathy, and pro-social behavior are noteworthy. However, concerning the causal correlation between excessive screen time and Autism Spectrum Disorder (ASD), there is no evidence to support or refute such a correlation. Therefore, using the term "virtual autism" may lead to misconceptions. In this context, these reflections are expected to contribute to raising awareness about the importance of public policies and critical media education.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-09-14
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1265
10.26843/ae.v16i00.1265
url https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1265
identifier_str_mv 10.26843/ae.v16i00.1265
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1265/1055
https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1265/1056
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Cidade de São Paulo
publisher.none.fl_str_mv Universidade Cidade de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023008
Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023008
Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023008
1982-8632
10.26843/ae.v16i00
reponame:Revista @mbienteeducação
instname:Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)
instacron:UNICID
instname_str Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)
instacron_str UNICID
institution UNICID
reponame_str Revista @mbienteeducação
collection Revista @mbienteeducação
repository.name.fl_str_mv Revista @mbienteeducação - Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1798315140943183872