The use of screens, virtual autism and games: An overview from Free Fire
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista @mbienteeducação |
Texto Completo: | https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1265 |
Resumo: | This article aims to discuss some recent research on the excessive use of screens in the psychosocial development of children and adolescents, with a particular emphasis on violent games, using the game "Free Fire" as an example. Furthermore, it seeks to analyze the controversies related to the term "virtual autism." The analysis has identified evidence that excessive screen time among children is correlated with increased language, sociability, and cognitive problems. As for violent games, the risks associated with increased aggressive expressions, adverse effects, decreased empathy, and pro-social behavior are noteworthy. However, concerning the causal correlation between excessive screen time and Autism Spectrum Disorder (ASD), there is no evidence to support or refute such a correlation. Therefore, using the term "virtual autism" may lead to misconceptions. In this context, these reflections are expected to contribute to raising awareness about the importance of public policies and critical media education. |
id |
UNICID_df21d6c3ca0249a4a41adf118cf318c9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1265 |
network_acronym_str |
UNICID |
network_name_str |
Revista @mbienteeducação |
repository_id_str |
|
spelling |
The use of screens, virtual autism and games: An overview from Free FireEl uso de pantallas, el autismo virtual y los juegos: Una visión desde Free FireO uso de telas, o autismo virtual e os jogos: Um panorama a partir do Free FireDigital TechnologyVirtual autismMedia and childhoodDigital gamesTecnología DigitalAutismo virtualMedio y infânciaVideojuegos digitalesTecnologia DigitalAutismo virtualMídia e infânciaJogos digitaisThis article aims to discuss some recent research on the excessive use of screens in the psychosocial development of children and adolescents, with a particular emphasis on violent games, using the game "Free Fire" as an example. Furthermore, it seeks to analyze the controversies related to the term "virtual autism." The analysis has identified evidence that excessive screen time among children is correlated with increased language, sociability, and cognitive problems. As for violent games, the risks associated with increased aggressive expressions, adverse effects, decreased empathy, and pro-social behavior are noteworthy. However, concerning the causal correlation between excessive screen time and Autism Spectrum Disorder (ASD), there is no evidence to support or refute such a correlation. Therefore, using the term "virtual autism" may lead to misconceptions. In this context, these reflections are expected to contribute to raising awareness about the importance of public policies and critical media education.Este artículo tiene como objetivo discutir algunas investigaciones recientes sobre el uso excesivo de pantallas en el desarrollo psicosocial de niños y jóvenes, especialmente en lo que se refieren a los juegos violentos, tomando como ejemplo el juego Free Fire. Además, buscamos analizar las controversias en torno al término "autismo virtual". El análisis realizado identificó evidencias de que el uso excesivo de pantallas por parte de los niños se correlaciona con mayores problemas en el lenguaje, la sociabilidad y la cognición. En lo que se refieren a los juegos violentos, se enfatiza los riesgos para el aumento de las expresiones, afectividad agresiva, disminución de la empatía y comportamiento prosocial. Sin embargo, con respecto a la correlación causal entre el uso excesivo de pantallas y el Trastorno del Espectro Autista (TEA), no existe evidencia que apoye o rechace dicha correlación. En este sentido, el término autismo virtual puede inducir a suposiciones erróneas. De esta manera, se espera que tales reflexiones puedan promover la conciencia sobre la relevancia de las políticas públicas y la educación crítica para los medios.Este artigo visa discutir algumas pesquisas recentes sobre o uso excessivo de telas no desenvolvimento psicossocial de crianças e jovens, com ênfase especial nos jogos violentos, utilizando o jogo “Free Fire” como exemplo. Além disso, busca-se analisar as polêmicas relacionadas ao termo “autismo virtual”. A análise realizada identificou evidências de que o uso excessivo de telas por crianças está correlacionado ao aumento de problemas na linguagem, sociabilidade e cognição. No que diz respeito aos jogos violentos, destacam-se os riscos associados ao aumento de expressões agressivas, afetos negativos, diminuição da empatia e comportamentos pró-sociais. No entanto, em relação à correlação causal entre o uso excessivo de telas e o Transtorno do Espectro Autista (TEA), não existem evidências que sustentem ou refutem tal correlação. Portanto, o uso do termo “autismo virtual” pode induzir a interpretações equivocadas. Nesse contexto, espera-se que estas reflexões contribuam para aumentar a conscientização sobre a importância de políticas públicas e de uma educação crítica em relação às mídias.Universidade Cidade de São Paulo2023-09-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/126510.26843/ae.v16i00.1265Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023008Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023008Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e0230081982-863210.26843/ae.v16i00reponame:Revista @mbienteeducaçãoinstname:Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)instacron:UNICIDporenghttps://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1265/1055https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1265/1056Copyright (c) 2023 Cláudia Prioste, Maria Sylvia Celli Rogério, Mariana Bragança Firmino, Simone Martins de Caires Palaroinfo:eu-repo/semantics/openAccessPrioste, CláudiaRogério, Maria Sylvia CelliFirmino, Mariana BragançaPalaro, Simone Martins de Caires2024-01-11T20:36:23Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1265Revistahttp://publicacoes.unicid.edu.br/index.php/ambienteeducacao/oai1982-86321982-8632opendoar:2024-01-11T20:36:23Revista @mbienteeducação - Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The use of screens, virtual autism and games: An overview from Free Fire El uso de pantallas, el autismo virtual y los juegos: Una visión desde Free Fire O uso de telas, o autismo virtual e os jogos: Um panorama a partir do Free Fire |
title |
The use of screens, virtual autism and games: An overview from Free Fire |
spellingShingle |
The use of screens, virtual autism and games: An overview from Free Fire Prioste, Cláudia Digital Technology Virtual autism Media and childhood Digital games Tecnología Digital Autismo virtual Medio y infância Videojuegos digitales Tecnologia Digital Autismo virtual Mídia e infância Jogos digitais |
title_short |
The use of screens, virtual autism and games: An overview from Free Fire |
title_full |
The use of screens, virtual autism and games: An overview from Free Fire |
title_fullStr |
The use of screens, virtual autism and games: An overview from Free Fire |
title_full_unstemmed |
The use of screens, virtual autism and games: An overview from Free Fire |
title_sort |
The use of screens, virtual autism and games: An overview from Free Fire |
author |
Prioste, Cláudia |
author_facet |
Prioste, Cláudia Rogério, Maria Sylvia Celli Firmino, Mariana Bragança Palaro, Simone Martins de Caires |
author_role |
author |
author2 |
Rogério, Maria Sylvia Celli Firmino, Mariana Bragança Palaro, Simone Martins de Caires |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Prioste, Cláudia Rogério, Maria Sylvia Celli Firmino, Mariana Bragança Palaro, Simone Martins de Caires |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Digital Technology Virtual autism Media and childhood Digital games Tecnología Digital Autismo virtual Medio y infância Videojuegos digitales Tecnologia Digital Autismo virtual Mídia e infância Jogos digitais |
topic |
Digital Technology Virtual autism Media and childhood Digital games Tecnología Digital Autismo virtual Medio y infância Videojuegos digitales Tecnologia Digital Autismo virtual Mídia e infância Jogos digitais |
description |
This article aims to discuss some recent research on the excessive use of screens in the psychosocial development of children and adolescents, with a particular emphasis on violent games, using the game "Free Fire" as an example. Furthermore, it seeks to analyze the controversies related to the term "virtual autism." The analysis has identified evidence that excessive screen time among children is correlated with increased language, sociability, and cognitive problems. As for violent games, the risks associated with increased aggressive expressions, adverse effects, decreased empathy, and pro-social behavior are noteworthy. However, concerning the causal correlation between excessive screen time and Autism Spectrum Disorder (ASD), there is no evidence to support or refute such a correlation. Therefore, using the term "virtual autism" may lead to misconceptions. In this context, these reflections are expected to contribute to raising awareness about the importance of public policies and critical media education. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-09-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1265 10.26843/ae.v16i00.1265 |
url |
https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1265 |
identifier_str_mv |
10.26843/ae.v16i00.1265 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1265/1055 https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1265/1056 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Cidade de São Paulo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Cidade de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023008 Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023008 Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023008 1982-8632 10.26843/ae.v16i00 reponame:Revista @mbienteeducação instname:Universidade Cidade de São Paulo (UNICID) instacron:UNICID |
instname_str |
Universidade Cidade de São Paulo (UNICID) |
instacron_str |
UNICID |
institution |
UNICID |
reponame_str |
Revista @mbienteeducação |
collection |
Revista @mbienteeducação |
repository.name.fl_str_mv |
Revista @mbienteeducação - Universidade Cidade de São Paulo (UNICID) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1798315140943183872 |