School quarantine and automation of teaching work
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Olh@res (Universidade Federal de São Paulo) |
Texto Completo: | https://periodicos.unifesp.br/index.php/olhares/article/view/10809 |
Resumo: | The abrupt imposition of school quarantine around the world due to the pandemic situation has once again raised the debate on the digitization of education. Based on a first diagnosis on the situation on the eve of quarantine from different pieces of statistical research and on propposals and analysis from international organizations, a series of considerations are raised about the functions of the school apparatus and about the current possibilities of teachers’ labor process automation. |
id |
UNIFESP-3_1767ee0290b491e14f287ab42a6f3809 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/10809 |
network_acronym_str |
UNIFESP-3 |
network_name_str |
Olh@res (Universidade Federal de São Paulo) |
repository_id_str |
|
spelling |
School quarantine and automation of teaching work Cuarentena escolar y automatización del trabajo docenteQuarentena escolar e automatização do trabalho docente Trabalho docenteAutomatizaçãoQuarentena escolarTeaching workAutomationSchool quarantineTrabajo docenteAutomatizaciónCuarentena escolarThe abrupt imposition of school quarantine around the world due to the pandemic situation has once again raised the debate on the digitization of education. Based on a first diagnosis on the situation on the eve of quarantine from different pieces of statistical research and on propposals and analysis from international organizations, a series of considerations are raised about the functions of the school apparatus and about the current possibilities of teachers’ labor process automation.La imposición abrupta de la cuarentena escolar alrededor del mundo debido al contexto de pandemia ha planteado de nuevo el debate sobre la digitalización de la enseñanza. A partir de un primer diagnóstico sobre la situación en las vísperas de la cuarentena basadas en diferentes investigaciones estadísticas y en las propuestas y análisis de organismos internacionales, se plantean una serie de reflexiones sobre las funciones del aparato escolar y sobre las posibilidades actuales de automatización del proceso de trabajo de los docentesA imposição abrupta da quarentena escolar em todo o mundo devido à situação de pandemia levantou novamente o debate sobre a digitalização do ensino. A partir de um primeiro diagnóstico sobre a situação às vésperas da quarentena com base em diferentes investigações estatísticas e nas propostas e análises de organizações internacionais,o artigo propõe uma série de reflexões sobre as funções do aparelho escolar e sobre as atuais possibilidades de automatização do processo de trabalho dos docentesUniversidade Federal de São Paulo2020-08-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unifesp.br/index.php/olhares/article/view/1080910.34024/olhares.2020.v8.10809Olhares: Revista do Departamento de Educação da Unifesp; v. 8 n. 2 (2020): NÚMERO TEMÁTICO "EDUCAÇÃO EM DIREITOS HUMANOS" ; 147-1572317-7853reponame:Olh@res (Universidade Federal de São Paulo)instname:Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)instacron:UNIFESPporhttps://periodicos.unifesp.br/index.php/olhares/article/view/10809/7899Copyright (c) 2020 Ricardo Donaireinfo:eu-repo/semantics/openAccessDonaire, Ricardo2020-08-10T21:19:19Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/10809Revistahttp://www.olhares.unifesp.br/index.php/olhares/indexPUBhttp://www.olhares.unifesp.br/index.php/olhares/oai||revistaeducacaounifesp@gmail.com|| remarcilio@gmail.com2317-78532317-7853opendoar:2020-08-10T21:19:19Olh@res (Universidade Federal de São Paulo) - Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
School quarantine and automation of teaching work Cuarentena escolar y automatización del trabajo docente Quarentena escolar e automatização do trabalho docente |
title |
School quarantine and automation of teaching work |
spellingShingle |
School quarantine and automation of teaching work Donaire, Ricardo Trabalho docente Automatização Quarentena escolar Teaching work Automation School quarantine Trabajo docente Automatización Cuarentena escolar |
title_short |
School quarantine and automation of teaching work |
title_full |
School quarantine and automation of teaching work |
title_fullStr |
School quarantine and automation of teaching work |
title_full_unstemmed |
School quarantine and automation of teaching work |
title_sort |
School quarantine and automation of teaching work |
author |
Donaire, Ricardo |
author_facet |
Donaire, Ricardo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Donaire, Ricardo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Trabalho docente Automatização Quarentena escolar Teaching work Automation School quarantine Trabajo docente Automatización Cuarentena escolar |
topic |
Trabalho docente Automatização Quarentena escolar Teaching work Automation School quarantine Trabajo docente Automatización Cuarentena escolar |
description |
The abrupt imposition of school quarantine around the world due to the pandemic situation has once again raised the debate on the digitization of education. Based on a first diagnosis on the situation on the eve of quarantine from different pieces of statistical research and on propposals and analysis from international organizations, a series of considerations are raised about the functions of the school apparatus and about the current possibilities of teachers’ labor process automation. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-08-09 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unifesp.br/index.php/olhares/article/view/10809 10.34024/olhares.2020.v8.10809 |
url |
https://periodicos.unifesp.br/index.php/olhares/article/view/10809 |
identifier_str_mv |
10.34024/olhares.2020.v8.10809 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unifesp.br/index.php/olhares/article/view/10809/7899 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Ricardo Donaire info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Ricardo Donaire |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de São Paulo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
Olhares: Revista do Departamento de Educação da Unifesp; v. 8 n. 2 (2020): NÚMERO TEMÁTICO "EDUCAÇÃO EM DIREITOS HUMANOS" ; 147-157 2317-7853 reponame:Olh@res (Universidade Federal de São Paulo) instname:Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP) instacron:UNIFESP |
instname_str |
Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP) |
instacron_str |
UNIFESP |
institution |
UNIFESP |
reponame_str |
Olh@res (Universidade Federal de São Paulo) |
collection |
Olh@res (Universidade Federal de São Paulo) |
repository.name.fl_str_mv |
Olh@res (Universidade Federal de São Paulo) - Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistaeducacaounifesp@gmail.com|| remarcilio@gmail.com |
_version_ |
1809463234523037696 |