School quarantine and automation of teaching work

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Donaire, Ricardo
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Olh@res (Universidade Federal de São Paulo)
Texto Completo: https://periodicos.unifesp.br/index.php/olhares/article/view/10809
Resumo: The abrupt imposition of school quarantine around the world due to the pandemic situation has once again raised the debate on the digitization of education. Based on a first diagnosis on the situation on the eve of quarantine from different pieces of statistical research and on propposals and analysis from international organizations, a series of considerations are raised about the functions of the school apparatus and about the current possibilities of teachers’ labor process automation.
id UNIFESP-3_1767ee0290b491e14f287ab42a6f3809
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/10809
network_acronym_str UNIFESP-3
network_name_str Olh@res (Universidade Federal de São Paulo)
repository_id_str
spelling School quarantine and automation of teaching work Cuarentena escolar y automatización del trabajo docenteQuarentena escolar e automatização do trabalho docente Trabalho docenteAutomatizaçãoQuarentena escolarTeaching workAutomationSchool quarantineTrabajo docenteAutomatizaciónCuarentena escolarThe abrupt imposition of school quarantine around the world due to the pandemic situation has once again raised the debate on the digitization of education. Based on a first diagnosis on the situation on the eve of quarantine from different pieces of statistical research and on propposals and analysis from international organizations, a series of considerations are raised about the functions of the school apparatus and about the current possibilities of teachers’ labor process automation.La imposición abrupta de la cuarentena escolar alrededor del mundo debido al contexto de pandemia ha planteado de nuevo el debate sobre la digitalización de la enseñanza. A partir de un primer diagnóstico sobre la situación en las vísperas de la cuarentena basadas en diferentes investigaciones estadísticas y en las propuestas y análisis de organismos internacionales, se plantean una serie de reflexiones sobre las funciones del aparato escolar y sobre las posibilidades actuales de automatización del proceso de trabajo de los docentesA imposição abrupta da quarentena escolar em todo o mundo devido à situação de pandemia levantou novamente o debate sobre a digitalização do ensino. A partir de um primeiro diagnóstico sobre a situação às vésperas da quarentena com base em diferentes investigações estatísticas e nas propostas e análises de organizações internacionais,o artigo propõe uma série de reflexões sobre as funções do aparelho escolar e sobre as atuais possibilidades de automatização do processo de trabalho dos docentesUniversidade Federal de São Paulo2020-08-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unifesp.br/index.php/olhares/article/view/1080910.34024/olhares.2020.v8.10809Olhares: Revista do Departamento de Educação da Unifesp; v. 8 n. 2 (2020): NÚMERO TEMÁTICO "EDUCAÇÃO EM DIREITOS HUMANOS" ; 147-1572317-7853reponame:Olh@res (Universidade Federal de São Paulo)instname:Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)instacron:UNIFESPporhttps://periodicos.unifesp.br/index.php/olhares/article/view/10809/7899Copyright (c) 2020 Ricardo Donaireinfo:eu-repo/semantics/openAccessDonaire, Ricardo2020-08-10T21:19:19Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/10809Revistahttp://www.olhares.unifesp.br/index.php/olhares/indexPUBhttp://www.olhares.unifesp.br/index.php/olhares/oai||revistaeducacaounifesp@gmail.com|| remarcilio@gmail.com2317-78532317-7853opendoar:2020-08-10T21:19:19Olh@res (Universidade Federal de São Paulo) - Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)false
dc.title.none.fl_str_mv School quarantine and automation of teaching work
Cuarentena escolar y automatización del trabajo docente
Quarentena escolar e automatização do trabalho docente
title School quarantine and automation of teaching work
spellingShingle School quarantine and automation of teaching work
Donaire, Ricardo
Trabalho docente
Automatização
Quarentena escolar
Teaching work
Automation
School quarantine
Trabajo docente
Automatización
Cuarentena escolar
title_short School quarantine and automation of teaching work
title_full School quarantine and automation of teaching work
title_fullStr School quarantine and automation of teaching work
title_full_unstemmed School quarantine and automation of teaching work
title_sort School quarantine and automation of teaching work
author Donaire, Ricardo
author_facet Donaire, Ricardo
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Donaire, Ricardo
dc.subject.por.fl_str_mv Trabalho docente
Automatização
Quarentena escolar
Teaching work
Automation
School quarantine
Trabajo docente
Automatización
Cuarentena escolar
topic Trabalho docente
Automatização
Quarentena escolar
Teaching work
Automation
School quarantine
Trabajo docente
Automatización
Cuarentena escolar
description The abrupt imposition of school quarantine around the world due to the pandemic situation has once again raised the debate on the digitization of education. Based on a first diagnosis on the situation on the eve of quarantine from different pieces of statistical research and on propposals and analysis from international organizations, a series of considerations are raised about the functions of the school apparatus and about the current possibilities of teachers’ labor process automation.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-08-09
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unifesp.br/index.php/olhares/article/view/10809
10.34024/olhares.2020.v8.10809
url https://periodicos.unifesp.br/index.php/olhares/article/view/10809
identifier_str_mv 10.34024/olhares.2020.v8.10809
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unifesp.br/index.php/olhares/article/view/10809/7899
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Ricardo Donaire
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Ricardo Donaire
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de São Paulo
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv Olhares: Revista do Departamento de Educação da Unifesp; v. 8 n. 2 (2020): NÚMERO TEMÁTICO "EDUCAÇÃO EM DIREITOS HUMANOS" ; 147-157
2317-7853
reponame:Olh@res (Universidade Federal de São Paulo)
instname:Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
instacron:UNIFESP
instname_str Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
instacron_str UNIFESP
institution UNIFESP
reponame_str Olh@res (Universidade Federal de São Paulo)
collection Olh@res (Universidade Federal de São Paulo)
repository.name.fl_str_mv Olh@res (Universidade Federal de São Paulo) - Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
repository.mail.fl_str_mv ||revistaeducacaounifesp@gmail.com|| remarcilio@gmail.com
_version_ 1809463234523037696