Action without Reaction: The Case of Beta Equipamentos' Failure in the Colombian and Peruvian Markets

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Círico, Maíra
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Floriani, Dinorá Eliete, Rossato, Gabrielle Damo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Ciências Administrativas (Fortaleza. Online)
Texto Completo: https://ojs.unifor.br/rca/article/view/12379
Resumo: The purpose of this teaching case is to provide students with an analysis of strategies to enter international markets and stimulate discussion on International Marketing and cultural barriers. The case tells the story of a Brazilian company specialized in the development and manufacture of textile machinery, Beta Equipamentos, which experiences barriers to entry into international markets, specifically in its expansion to Colombia and Peru, countries of the American continent. The company's partners are in a dilemma and need to rethink the entry into the Colombian and Peruvian markets. The use of the case is indicated for undergraduate courses that address themes related to the internationalization of companies, such as modes of entry into international markets, International Marketing and international culture.
id UNIFOR-2_8164f41d44ab5c36a45a4a185d6033c0
oai_identifier_str oai:ojs.ojs.unifor.br:article/12379
network_acronym_str UNIFOR-2
network_name_str Revista Ciências Administrativas (Fortaleza. Online)
repository_id_str
spelling Action without Reaction: The Case of Beta Equipamentos' Failure in the Colombian and Peruvian Markets Acción sin Reacción: El Caso de la Falla del Beta Equipamentos en los Mercados Colombiano y PeruanoAção sem Reação: O Caso de Insucesso da Beta Equipamentos nos Mercados Colombiano e Peruanocaso para ensinointernacionalizaçãomodos de entradamarketing internacionalbarreiras culturaisteaching caseinternationalizationentry modesinternational marketingcultural barrierscaso para la enseñanzainternacionalizaciónmodos de entradamarketing internacionalbarreras culturalesThe purpose of this teaching case is to provide students with an analysis of strategies to enter international markets and stimulate discussion on International Marketing and cultural barriers. The case tells the story of a Brazilian company specialized in the development and manufacture of textile machinery, Beta Equipamentos, which experiences barriers to entry into international markets, specifically in its expansion to Colombia and Peru, countries of the American continent. The company's partners are in a dilemma and need to rethink the entry into the Colombian and Peruvian markets. The use of the case is indicated for undergraduate courses that address themes related to the internationalization of companies, such as modes of entry into international markets, International Marketing and international culture.El propósito de este caso docente es proporcionar a los estudiantes un análisis de estrategias para ingresar a los mercados internacionales y estimular la discusión sobre el Marketing Internacional y las barreras culturales. El caso cuenta la historia de una empresa brasileña especializada en el desarrollo y fabricación de maquinaria textil, Beta Equipamentos, que experimenta barreras de entrada a los mercados internacionales, específicamente en su expansión a Colombia y Perú, países del continente americano. Los socios de la empresa se encuentran en un dilema y necesitan repensar el ingreso a los mercados colombiano y peruano. El uso del estuche está indicado para cursos de pregrado que aborden temas relacionados con la internacionalización de empresas, como modos de entrada en los mercados internacionales, Marketing Internacional y cultura internacional.O objetivo do presente caso para ensino é proporcionar aos alunos a análise sobre as estratégias de entrada em mercados internacionais e estimular a discussão sobre Marketing Internacional e barreiras culturais. O caso relata a história de uma empresa brasileira especializada no desenvolvimento e fabricação de máquinas têxteis, a Beta Equipamentos, que vivencia barreiras na entrada em mercados internacionais, especificamente em sua expansão para a Colômbia e para o Peru, países do continente americano. Os sócios da empresa encontram-se em um dilema e precisam repensar a entrada nos mercados colombiano e peruano. A utilização do caso é indicada para disciplinas da graduação que abordam temas relacionados à internacionalização de empresas, como modos de entrada em mercados internacionais, Marketing Internacional e cultura internacional.Universidade de Fortaleza2023-03-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.unifor.br/rca/article/view/1237910.5020/2318-0722.2023.29.e12379Journal of Administrative Sciences; Vol. 29 (2023); 1-12 Revista de Ciencias Administrativas; Vol. 29 (2023); 1-12Revista Ciências Administrativas; v. 29 (2023); 1-122318-0722reponame:Revista Ciências Administrativas (Fortaleza. Online)instname:Universidade de Fortaleza (UNIFOR)instacron:UNIFORporhttps://ojs.unifor.br/rca/article/view/12379/7228Copyright (c) 2023 Revista Ciências Administrativashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCírico, MaíraFloriani, Dinorá ElieteRossato, Gabrielle Damo2024-04-10T10:49:02Zoai:ojs.ojs.unifor.br:article/12379Revistahttps://periodicos.unifor.br/rcahttp://ojs.unifor.br/index.php/rca/oai||revcca@unifor.br|| sergioforte@unifor.br2318-07221414-0896opendoar:2024-04-10T10:49:02Revista Ciências Administrativas (Fortaleza. Online) - Universidade de Fortaleza (UNIFOR)false
dc.title.none.fl_str_mv Action without Reaction: The Case of Beta Equipamentos' Failure in the Colombian and Peruvian Markets
Acción sin Reacción: El Caso de la Falla del Beta Equipamentos en los Mercados Colombiano y Peruano
Ação sem Reação: O Caso de Insucesso da Beta Equipamentos nos Mercados Colombiano e Peruano
title Action without Reaction: The Case of Beta Equipamentos' Failure in the Colombian and Peruvian Markets
spellingShingle Action without Reaction: The Case of Beta Equipamentos' Failure in the Colombian and Peruvian Markets
Círico, Maíra
caso para ensino
internacionalização
modos de entrada
marketing internacional
barreiras culturais
teaching case
internationalization
entry modes
international marketing
cultural barriers
caso para la enseñanza
internacionalización
modos de entrada
marketing internacional
barreras culturales
title_short Action without Reaction: The Case of Beta Equipamentos' Failure in the Colombian and Peruvian Markets
title_full Action without Reaction: The Case of Beta Equipamentos' Failure in the Colombian and Peruvian Markets
title_fullStr Action without Reaction: The Case of Beta Equipamentos' Failure in the Colombian and Peruvian Markets
title_full_unstemmed Action without Reaction: The Case of Beta Equipamentos' Failure in the Colombian and Peruvian Markets
title_sort Action without Reaction: The Case of Beta Equipamentos' Failure in the Colombian and Peruvian Markets
author Círico, Maíra
author_facet Círico, Maíra
Floriani, Dinorá Eliete
Rossato, Gabrielle Damo
author_role author
author2 Floriani, Dinorá Eliete
Rossato, Gabrielle Damo
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Círico, Maíra
Floriani, Dinorá Eliete
Rossato, Gabrielle Damo
dc.subject.por.fl_str_mv caso para ensino
internacionalização
modos de entrada
marketing internacional
barreiras culturais
teaching case
internationalization
entry modes
international marketing
cultural barriers
caso para la enseñanza
internacionalización
modos de entrada
marketing internacional
barreras culturales
topic caso para ensino
internacionalização
modos de entrada
marketing internacional
barreiras culturais
teaching case
internationalization
entry modes
international marketing
cultural barriers
caso para la enseñanza
internacionalización
modos de entrada
marketing internacional
barreras culturales
description The purpose of this teaching case is to provide students with an analysis of strategies to enter international markets and stimulate discussion on International Marketing and cultural barriers. The case tells the story of a Brazilian company specialized in the development and manufacture of textile machinery, Beta Equipamentos, which experiences barriers to entry into international markets, specifically in its expansion to Colombia and Peru, countries of the American continent. The company's partners are in a dilemma and need to rethink the entry into the Colombian and Peruvian markets. The use of the case is indicated for undergraduate courses that address themes related to the internationalization of companies, such as modes of entry into international markets, International Marketing and international culture.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-03-07
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.unifor.br/rca/article/view/12379
10.5020/2318-0722.2023.29.e12379
url https://ojs.unifor.br/rca/article/view/12379
identifier_str_mv 10.5020/2318-0722.2023.29.e12379
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.unifor.br/rca/article/view/12379/7228
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Revista Ciências Administrativas
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Revista Ciências Administrativas
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de Fortaleza
publisher.none.fl_str_mv Universidade de Fortaleza
dc.source.none.fl_str_mv Journal of Administrative Sciences; Vol. 29 (2023); 1-12
Revista de Ciencias Administrativas; Vol. 29 (2023); 1-12
Revista Ciências Administrativas; v. 29 (2023); 1-12
2318-0722
reponame:Revista Ciências Administrativas (Fortaleza. Online)
instname:Universidade de Fortaleza (UNIFOR)
instacron:UNIFOR
instname_str Universidade de Fortaleza (UNIFOR)
instacron_str UNIFOR
institution UNIFOR
reponame_str Revista Ciências Administrativas (Fortaleza. Online)
collection Revista Ciências Administrativas (Fortaleza. Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Ciências Administrativas (Fortaleza. Online) - Universidade de Fortaleza (UNIFOR)
repository.mail.fl_str_mv ||revcca@unifor.br|| sergioforte@unifor.br
_version_ 1800217278185209856