Distance education in portuguese-speaking countries: The case of Brazil, Mozambique and Cape Verde

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Maria Aparecida da
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Dmingos, Marilia de Franceschi Neto, Bizarria, Fabiana Pinto de Almeida, Almeida, Ylane de Araújo, Gomes, Maria Luzilane Silva
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação Ciência e Cultura
Texto Completo: https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1457
Resumo: This article aims to identify and catalog documentation relating to Distance Education in Bra­zil, Mozambique and Cape Verde, through literature and documents. In the case of Brazil, we identified a large production. Mozambique and Cape Verde ex­pressing scant literature production, with emphasis on historical facts and legal frameworks. Be checked that the search for conceptual understanding and tra­jectory of DE is presented as relevant for those seek­ing careers in this field element because it explains the different types of approaches and different edu­cational contexts.
id UNILASALLE-2_b86f559b0f8ec4e6e12a25fdefea2c5f
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/1457
network_acronym_str UNILASALLE-2
network_name_str Revista Educação Ciência e Cultura
repository_id_str
spelling Distance education in portuguese-speaking countries: The case of Brazil, Mozambique and Cape VerdeEducação à distância em países lusófonos: o caso do Brasil, de Moçambique e de Cabo VerdeDistance Education; Brazil; Mozambique; Cabo VerdeEducação a DistânciaEducação a Distancia; Brasil; Moçambique; Cabo VerdeThis article aims to identify and catalog documentation relating to Distance Education in Bra­zil, Mozambique and Cape Verde, through literature and documents. In the case of Brazil, we identified a large production. Mozambique and Cape Verde ex­pressing scant literature production, with emphasis on historical facts and legal frameworks. Be checked that the search for conceptual understanding and tra­jectory of DE is presented as relevant for those seek­ing careers in this field element because it explains the different types of approaches and different edu­cational contexts.Este artigo objetiva identificar e catalogar docu­mentação relativa à Educação a Distância no Brasil, Mo­çambique e Cabo Verde, por meio de pesquisa bibliográ­fica e documental. No caso do Brasil, foi identificada uma vasta produção. Moçambique e Cabo Verde expressam produções bibliográficas escassas, com ênfase em fatos históricos e marcos normativos. Conferiu-se que a busca do entendimento conceitual e da trajetória da EaD apre­senta-se como um elemento relevante para quem desejam atuar nesse campo, pois permite entender as diferentes formas de abordagens e os diferentes contextos educacio­nais.Universidade LaSalle - Unilasalle CanoasSilva, Maria Aparecida daDmingos, Marilia de Franceschi NetoBizarria, Fabiana Pinto de AlmeidaAlmeida, Ylane de AraújoGomes, Maria Luzilane Silva2014-07-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/145710.18316/1457Educação, Ciência e Cultura; v. 19, n. 1 (2014); p. 35-492236-6377reponame:Revista Educação Ciência e Culturainstname:Universidade La Salle (UNILASALLE)instacron:UNILASALLEporhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1457/1122info:eu-repo/semantics/openAccess2017-08-04T19:26:57Zoai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/1457Revistahttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/indexONGhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/oairevistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br2236-63772238-7293opendoar:2017-08-04T19:26:57Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)false
dc.title.none.fl_str_mv Distance education in portuguese-speaking countries: The case of Brazil, Mozambique and Cape Verde
Educação à distância em países lusófonos: o caso do Brasil, de Moçambique e de Cabo Verde
title Distance education in portuguese-speaking countries: The case of Brazil, Mozambique and Cape Verde
spellingShingle Distance education in portuguese-speaking countries: The case of Brazil, Mozambique and Cape Verde
Silva, Maria Aparecida da
Distance Education; Brazil; Mozambique; Cabo Verde
Educação a Distância
Educação a Distancia; Brasil; Moçambique; Cabo Verde
title_short Distance education in portuguese-speaking countries: The case of Brazil, Mozambique and Cape Verde
title_full Distance education in portuguese-speaking countries: The case of Brazil, Mozambique and Cape Verde
title_fullStr Distance education in portuguese-speaking countries: The case of Brazil, Mozambique and Cape Verde
title_full_unstemmed Distance education in portuguese-speaking countries: The case of Brazil, Mozambique and Cape Verde
title_sort Distance education in portuguese-speaking countries: The case of Brazil, Mozambique and Cape Verde
author Silva, Maria Aparecida da
author_facet Silva, Maria Aparecida da
Dmingos, Marilia de Franceschi Neto
Bizarria, Fabiana Pinto de Almeida
Almeida, Ylane de Araújo
Gomes, Maria Luzilane Silva
author_role author
author2 Dmingos, Marilia de Franceschi Neto
Bizarria, Fabiana Pinto de Almeida
Almeida, Ylane de Araújo
Gomes, Maria Luzilane Silva
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv

dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Maria Aparecida da
Dmingos, Marilia de Franceschi Neto
Bizarria, Fabiana Pinto de Almeida
Almeida, Ylane de Araújo
Gomes, Maria Luzilane Silva
dc.subject.none.fl_str_mv
dc.subject.por.fl_str_mv Distance Education; Brazil; Mozambique; Cabo Verde
Educação a Distância
Educação a Distancia; Brasil; Moçambique; Cabo Verde
topic Distance Education; Brazil; Mozambique; Cabo Verde
Educação a Distância
Educação a Distancia; Brasil; Moçambique; Cabo Verde
description This article aims to identify and catalog documentation relating to Distance Education in Bra­zil, Mozambique and Cape Verde, through literature and documents. In the case of Brazil, we identified a large production. Mozambique and Cape Verde ex­pressing scant literature production, with emphasis on historical facts and legal frameworks. Be checked that the search for conceptual understanding and tra­jectory of DE is presented as relevant for those seek­ing careers in this field element because it explains the different types of approaches and different edu­cational contexts.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-07-08
dc.type.none.fl_str_mv

dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1457
10.18316/1457
url https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1457
identifier_str_mv 10.18316/1457
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1457/1122
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas
publisher.none.fl_str_mv Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas
dc.source.none.fl_str_mv Educação, Ciência e Cultura; v. 19, n. 1 (2014); p. 35-49
2236-6377
reponame:Revista Educação Ciência e Cultura
instname:Universidade La Salle (UNILASALLE)
instacron:UNILASALLE
instname_str Universidade La Salle (UNILASALLE)
instacron_str UNILASALLE
institution UNILASALLE
reponame_str Revista Educação Ciência e Cultura
collection Revista Educação Ciência e Cultura
repository.name.fl_str_mv Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)
repository.mail.fl_str_mv revistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br
_version_ 1788165869881262080