Distance education in portuguese-speaking countries: The case of Brazil, Mozambique and Cape Verde
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação Ciência e Cultura |
Texto Completo: | https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1457 |
Resumo: | This article aims to identify and catalog documentation relating to Distance Education in Brazil, Mozambique and Cape Verde, through literature and documents. In the case of Brazil, we identified a large production. Mozambique and Cape Verde expressing scant literature production, with emphasis on historical facts and legal frameworks. Be checked that the search for conceptual understanding and trajectory of DE is presented as relevant for those seeking careers in this field element because it explains the different types of approaches and different educational contexts. |
id |
UNILASALLE-2_b86f559b0f8ec4e6e12a25fdefea2c5f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/1457 |
network_acronym_str |
UNILASALLE-2 |
network_name_str |
Revista Educação Ciência e Cultura |
repository_id_str |
|
spelling |
Distance education in portuguese-speaking countries: The case of Brazil, Mozambique and Cape VerdeEducação à distância em países lusófonos: o caso do Brasil, de Moçambique e de Cabo VerdeDistance Education; Brazil; Mozambique; Cabo VerdeEducação a DistânciaEducação a Distancia; Brasil; Moçambique; Cabo VerdeThis article aims to identify and catalog documentation relating to Distance Education in Brazil, Mozambique and Cape Verde, through literature and documents. In the case of Brazil, we identified a large production. Mozambique and Cape Verde expressing scant literature production, with emphasis on historical facts and legal frameworks. Be checked that the search for conceptual understanding and trajectory of DE is presented as relevant for those seeking careers in this field element because it explains the different types of approaches and different educational contexts.Este artigo objetiva identificar e catalogar documentação relativa à Educação a Distância no Brasil, Moçambique e Cabo Verde, por meio de pesquisa bibliográfica e documental. No caso do Brasil, foi identificada uma vasta produção. Moçambique e Cabo Verde expressam produções bibliográficas escassas, com ênfase em fatos históricos e marcos normativos. Conferiu-se que a busca do entendimento conceitual e da trajetória da EaD apresenta-se como um elemento relevante para quem desejam atuar nesse campo, pois permite entender as diferentes formas de abordagens e os diferentes contextos educacionais.Universidade LaSalle - Unilasalle CanoasSilva, Maria Aparecida daDmingos, Marilia de Franceschi NetoBizarria, Fabiana Pinto de AlmeidaAlmeida, Ylane de AraújoGomes, Maria Luzilane Silva2014-07-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/145710.18316/1457Educação, Ciência e Cultura; v. 19, n. 1 (2014); p. 35-492236-6377reponame:Revista Educação Ciência e Culturainstname:Universidade La Salle (UNILASALLE)instacron:UNILASALLEporhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1457/1122info:eu-repo/semantics/openAccess2017-08-04T19:26:57Zoai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/1457Revistahttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/indexONGhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/oairevistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br2236-63772238-7293opendoar:2017-08-04T19:26:57Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Distance education in portuguese-speaking countries: The case of Brazil, Mozambique and Cape Verde Educação à distância em países lusófonos: o caso do Brasil, de Moçambique e de Cabo Verde |
title |
Distance education in portuguese-speaking countries: The case of Brazil, Mozambique and Cape Verde |
spellingShingle |
Distance education in portuguese-speaking countries: The case of Brazil, Mozambique and Cape Verde Silva, Maria Aparecida da Distance Education; Brazil; Mozambique; Cabo Verde Educação a Distância Educação a Distancia; Brasil; Moçambique; Cabo Verde |
title_short |
Distance education in portuguese-speaking countries: The case of Brazil, Mozambique and Cape Verde |
title_full |
Distance education in portuguese-speaking countries: The case of Brazil, Mozambique and Cape Verde |
title_fullStr |
Distance education in portuguese-speaking countries: The case of Brazil, Mozambique and Cape Verde |
title_full_unstemmed |
Distance education in portuguese-speaking countries: The case of Brazil, Mozambique and Cape Verde |
title_sort |
Distance education in portuguese-speaking countries: The case of Brazil, Mozambique and Cape Verde |
author |
Silva, Maria Aparecida da |
author_facet |
Silva, Maria Aparecida da Dmingos, Marilia de Franceschi Neto Bizarria, Fabiana Pinto de Almeida Almeida, Ylane de Araújo Gomes, Maria Luzilane Silva |
author_role |
author |
author2 |
Dmingos, Marilia de Franceschi Neto Bizarria, Fabiana Pinto de Almeida Almeida, Ylane de Araújo Gomes, Maria Luzilane Silva |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Maria Aparecida da Dmingos, Marilia de Franceschi Neto Bizarria, Fabiana Pinto de Almeida Almeida, Ylane de Araújo Gomes, Maria Luzilane Silva |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Distance Education; Brazil; Mozambique; Cabo Verde Educação a Distância Educação a Distancia; Brasil; Moçambique; Cabo Verde |
topic |
Distance Education; Brazil; Mozambique; Cabo Verde Educação a Distância Educação a Distancia; Brasil; Moçambique; Cabo Verde |
description |
This article aims to identify and catalog documentation relating to Distance Education in Brazil, Mozambique and Cape Verde, through literature and documents. In the case of Brazil, we identified a large production. Mozambique and Cape Verde expressing scant literature production, with emphasis on historical facts and legal frameworks. Be checked that the search for conceptual understanding and trajectory of DE is presented as relevant for those seeking careers in this field element because it explains the different types of approaches and different educational contexts. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-07-08 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1457 10.18316/1457 |
url |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1457 |
identifier_str_mv |
10.18316/1457 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1457/1122 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação, Ciência e Cultura; v. 19, n. 1 (2014); p. 35-49 2236-6377 reponame:Revista Educação Ciência e Cultura instname:Universidade La Salle (UNILASALLE) instacron:UNILASALLE |
instname_str |
Universidade La Salle (UNILASALLE) |
instacron_str |
UNILASALLE |
institution |
UNILASALLE |
reponame_str |
Revista Educação Ciência e Cultura |
collection |
Revista Educação Ciência e Cultura |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br |
_version_ |
1788165869881262080 |