Babies in Early Childhood Education: a look at day care and family relationship
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação Ciência e Cultura |
Texto Completo: | https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/3646 |
Resumo: | Considering that the child’s entry into daycare center - especially during the first year of life - maintains as a controversial thematic and involves many times divergent conceptions, this article discusses aspects concerning the relationships family-school, proposing reflections about everyday situations. Therefore, we will analyze the words of a mother who was interviewed after the adaptation of her baby to the daycare center, some aspects and possible ways to the organization of work with families in the area of early childhood education institution. Finally, it proposes three areas of action that can promote the formation of childhood education spaces that include the perspective of comprehensiveness in the care and education of children. |
id |
UNILASALLE-2_c6cd765406224052c5ad0ac8e1f8f4e1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/3646 |
network_acronym_str |
UNILASALLE-2 |
network_name_str |
Revista Educação Ciência e Cultura |
repository_id_str |
|
spelling |
Babies in Early Childhood Education: a look at day care and family relationshipOs bebês na Educação Infantil: um olhar para as relações creche e famíliasEarly Childhood Education; Family School Relationship; Child Care; Pedagogical Practice.Educação; Educação Infantil; Psicologia da EducaçãoEducação Infantil; Relações Escola-Família; Cuidados com a Criança; Prática Pedagógica.Considering that the child’s entry into daycare center - especially during the first year of life - maintains as a controversial thematic and involves many times divergent conceptions, this article discusses aspects concerning the relationships family-school, proposing reflections about everyday situations. Therefore, we will analyze the words of a mother who was interviewed after the adaptation of her baby to the daycare center, some aspects and possible ways to the organization of work with families in the area of early childhood education institution. Finally, it proposes three areas of action that can promote the formation of childhood education spaces that include the perspective of comprehensiveness in the care and education of children.A entrada do bebê nas instituições de Educação Infantil, especialmente em seu primeiro ano de vida, ainda é temática de conflituosa discussão e envolve concepções muitas vezes divergentes e pouco refletidas. O artigo recorta aspectos concernentes às relações escola-famílias, buscando refletir acerca de situações cotidianas. Para tanto, buscamos, a partir das falas de uma mãe, entrevistada logo após o início do processo de adaptação de sua bebê à creche, pensar alguns aspectos e possíveis norteamentos para a organização do trabalho com as famílias no espaço da instituição de Educação Infantil. Por fim, propõem-se três eixos de ações que podem favorecer a constituição de espaços de Educação Infantil que contemplem a perspectiva da integralidade no cuidado e educação das crianças.Universidade LaSalle - Unilasalle CanoasFerreira, Marisa Vasconcelos2017-10-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/364610.18316/recc.v22i3.3646Educação, Ciência e Cultura; v. 22, n. 3 (2017); p. 113-1282236-6377reponame:Revista Educação Ciência e Culturainstname:Universidade La Salle (UNILASALLE)instacron:UNILASALLEporhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/3646/pdfDireitos autorais 2017 Educação, Ciência e Culturainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-01-11T00:35:45Zoai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/3646Revistahttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/indexONGhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/oairevistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br2236-63772238-7293opendoar:2018-01-11T00:35:45Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Babies in Early Childhood Education: a look at day care and family relationship Os bebês na Educação Infantil: um olhar para as relações creche e famílias |
title |
Babies in Early Childhood Education: a look at day care and family relationship |
spellingShingle |
Babies in Early Childhood Education: a look at day care and family relationship Ferreira, Marisa Vasconcelos Early Childhood Education; Family School Relationship; Child Care; Pedagogical Practice. Educação; Educação Infantil; Psicologia da Educação Educação Infantil; Relações Escola-Família; Cuidados com a Criança; Prática Pedagógica. |
title_short |
Babies in Early Childhood Education: a look at day care and family relationship |
title_full |
Babies in Early Childhood Education: a look at day care and family relationship |
title_fullStr |
Babies in Early Childhood Education: a look at day care and family relationship |
title_full_unstemmed |
Babies in Early Childhood Education: a look at day care and family relationship |
title_sort |
Babies in Early Childhood Education: a look at day care and family relationship |
author |
Ferreira, Marisa Vasconcelos |
author_facet |
Ferreira, Marisa Vasconcelos |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ferreira, Marisa Vasconcelos |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Early Childhood Education; Family School Relationship; Child Care; Pedagogical Practice. Educação; Educação Infantil; Psicologia da Educação Educação Infantil; Relações Escola-Família; Cuidados com a Criança; Prática Pedagógica. |
topic |
Early Childhood Education; Family School Relationship; Child Care; Pedagogical Practice. Educação; Educação Infantil; Psicologia da Educação Educação Infantil; Relações Escola-Família; Cuidados com a Criança; Prática Pedagógica. |
description |
Considering that the child’s entry into daycare center - especially during the first year of life - maintains as a controversial thematic and involves many times divergent conceptions, this article discusses aspects concerning the relationships family-school, proposing reflections about everyday situations. Therefore, we will analyze the words of a mother who was interviewed after the adaptation of her baby to the daycare center, some aspects and possible ways to the organization of work with families in the area of early childhood education institution. Finally, it proposes three areas of action that can promote the formation of childhood education spaces that include the perspective of comprehensiveness in the care and education of children. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-10-24 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/3646 10.18316/recc.v22i3.3646 |
url |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/3646 |
identifier_str_mv |
10.18316/recc.v22i3.3646 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/3646/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2017 Educação, Ciência e Cultura info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2017 Educação, Ciência e Cultura |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação, Ciência e Cultura; v. 22, n. 3 (2017); p. 113-128 2236-6377 reponame:Revista Educação Ciência e Cultura instname:Universidade La Salle (UNILASALLE) instacron:UNILASALLE |
instname_str |
Universidade La Salle (UNILASALLE) |
instacron_str |
UNILASALLE |
institution |
UNILASALLE |
reponame_str |
Revista Educação Ciência e Cultura |
collection |
Revista Educação Ciência e Cultura |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br |
_version_ |
1788165870791426048 |