Supplementary education or EJA? Directions and prospects of continuing education of teachers of Rio Grande do Sul

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sant'Anna, Sita Mara Lopes
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação Ciência e Cultura
Texto Completo: https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/2236-6377.15.11
Resumo: This text reflects on the Youth and Adult Education (EJA) and continuing education of teachers. It presents a research focusing mainly on discourse analysis studies. The term of the Supplementary Education in Brazil, establishes dialogue with a speech that "asks passage" to the traditions and inserts specific expressions of adult education, as evidenced by the formation process. The effect of this process, from the principles of their own history, EJA becomes the place where teachers are recognized.
id UNILASALLE-2_f03cda303fb0091e1707aa7aa4faf021
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/2624
network_acronym_str UNILASALLE-2
network_name_str Revista Educação Ciência e Cultura
repository_id_str
spelling Supplementary education or EJA? Directions and prospects of continuing education of teachers of Rio Grande do SulEnsino Supletivo ou EJA? Sentidos e perspectivas da formação continuada de professores no Rio Grande do SulYoung and Adult Education; Supplementary Education; EJA Teaching; Teachers’ Continuous Improvement; Discourse Analysis.Educação;ciências humanasEducação de Jovens e Adultos; Ensino Supletivo; Docência na EJA; Formação Continuada de Professores; Análise de Discurso.This text reflects on the Youth and Adult Education (EJA) and continuing education of teachers. It presents a research focusing mainly on discourse analysis studies. The term of the Supplementary Education in Brazil, establishes dialogue with a speech that "asks passage" to the traditions and inserts specific expressions of adult education, as evidenced by the formation process. The effect of this process, from the principles of their own history, EJA becomes the place where teachers are recognized. Este texto reflete sobre a Educação de Jovens e Adultos (EJA) e a formação continuada dos professores. Apresenta pesquisa enfocando, principalmente, estudos de Análise de Discurso. A vigência do Ensino Supletivo no Brasil estabelece diálogo com um discurso que "pede passagem" às tradições e insere expressões específicas da EJA, que são evidenciadas nos processos formativos.  Como efeito desse processo, a partir dos princípios da sua própria história, a EJA passa a ser o lugar no qual os professores se reconhecem.  Universidade LaSalle - Unilasalle CanoasSant'Anna, Sita Mara Lopes2015-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/2236-6377.15.1110.18316/2236-6377.15.11Educação, Ciência e Cultura; v. 20, n. 2 (2015); p. 09-292236-6377reponame:Revista Educação Ciência e Culturainstname:Universidade La Salle (UNILASALLE)instacron:UNILASALLEporhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/2236-6377.15.11/pdfinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-05-16T11:29:45Zoai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/2624Revistahttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/indexONGhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/oairevistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br2236-63772238-7293opendoar:2018-05-16T11:29:45Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)false
dc.title.none.fl_str_mv Supplementary education or EJA? Directions and prospects of continuing education of teachers of Rio Grande do Sul
Ensino Supletivo ou EJA? Sentidos e perspectivas da formação continuada de professores no Rio Grande do Sul
title Supplementary education or EJA? Directions and prospects of continuing education of teachers of Rio Grande do Sul
spellingShingle Supplementary education or EJA? Directions and prospects of continuing education of teachers of Rio Grande do Sul
Sant'Anna, Sita Mara Lopes
Young and Adult Education; Supplementary Education; EJA Teaching; Teachers’ Continuous Improvement; Discourse Analysis.
Educação;ciências humanas
Educação de Jovens e Adultos; Ensino Supletivo; Docência na EJA; Formação Continuada de Professores; Análise de Discurso.
title_short Supplementary education or EJA? Directions and prospects of continuing education of teachers of Rio Grande do Sul
title_full Supplementary education or EJA? Directions and prospects of continuing education of teachers of Rio Grande do Sul
title_fullStr Supplementary education or EJA? Directions and prospects of continuing education of teachers of Rio Grande do Sul
title_full_unstemmed Supplementary education or EJA? Directions and prospects of continuing education of teachers of Rio Grande do Sul
title_sort Supplementary education or EJA? Directions and prospects of continuing education of teachers of Rio Grande do Sul
author Sant'Anna, Sita Mara Lopes
author_facet Sant'Anna, Sita Mara Lopes
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv

dc.contributor.author.fl_str_mv Sant'Anna, Sita Mara Lopes
dc.subject.none.fl_str_mv
dc.subject.por.fl_str_mv Young and Adult Education; Supplementary Education; EJA Teaching; Teachers’ Continuous Improvement; Discourse Analysis.
Educação;ciências humanas
Educação de Jovens e Adultos; Ensino Supletivo; Docência na EJA; Formação Continuada de Professores; Análise de Discurso.
topic Young and Adult Education; Supplementary Education; EJA Teaching; Teachers’ Continuous Improvement; Discourse Analysis.
Educação;ciências humanas
Educação de Jovens e Adultos; Ensino Supletivo; Docência na EJA; Formação Continuada de Professores; Análise de Discurso.
description This text reflects on the Youth and Adult Education (EJA) and continuing education of teachers. It presents a research focusing mainly on discourse analysis studies. The term of the Supplementary Education in Brazil, establishes dialogue with a speech that "asks passage" to the traditions and inserts specific expressions of adult education, as evidenced by the formation process. The effect of this process, from the principles of their own history, EJA becomes the place where teachers are recognized.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-12-22
dc.type.none.fl_str_mv

dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/2236-6377.15.11
10.18316/2236-6377.15.11
url https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/2236-6377.15.11
identifier_str_mv 10.18316/2236-6377.15.11
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/2236-6377.15.11/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas
publisher.none.fl_str_mv Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas
dc.source.none.fl_str_mv Educação, Ciência e Cultura; v. 20, n. 2 (2015); p. 09-29
2236-6377
reponame:Revista Educação Ciência e Cultura
instname:Universidade La Salle (UNILASALLE)
instacron:UNILASALLE
instname_str Universidade La Salle (UNILASALLE)
instacron_str UNILASALLE
institution UNILASALLE
reponame_str Revista Educação Ciência e Cultura
collection Revista Educação Ciência e Cultura
repository.name.fl_str_mv Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)
repository.mail.fl_str_mv revistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br
_version_ 1788165870777794560