Supplementary education or EJA? Directions and prospects of continuing education of teachers of Rio Grande do Sul
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação Ciência e Cultura |
Texto Completo: | https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/2236-6377.15.11 |
Resumo: | This text reflects on the Youth and Adult Education (EJA) and continuing education of teachers. It presents a research focusing mainly on discourse analysis studies. The term of the Supplementary Education in Brazil, establishes dialogue with a speech that "asks passage" to the traditions and inserts specific expressions of adult education, as evidenced by the formation process. The effect of this process, from the principles of their own history, EJA becomes the place where teachers are recognized. |
id |
UNILASALLE-2_f03cda303fb0091e1707aa7aa4faf021 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/2624 |
network_acronym_str |
UNILASALLE-2 |
network_name_str |
Revista Educação Ciência e Cultura |
repository_id_str |
|
spelling |
Supplementary education or EJA? Directions and prospects of continuing education of teachers of Rio Grande do SulEnsino Supletivo ou EJA? Sentidos e perspectivas da formação continuada de professores no Rio Grande do SulYoung and Adult Education; Supplementary Education; EJA Teaching; Teachers’ Continuous Improvement; Discourse Analysis.Educação;ciências humanasEducação de Jovens e Adultos; Ensino Supletivo; Docência na EJA; Formação Continuada de Professores; Análise de Discurso.This text reflects on the Youth and Adult Education (EJA) and continuing education of teachers. It presents a research focusing mainly on discourse analysis studies. The term of the Supplementary Education in Brazil, establishes dialogue with a speech that "asks passage" to the traditions and inserts specific expressions of adult education, as evidenced by the formation process. The effect of this process, from the principles of their own history, EJA becomes the place where teachers are recognized. Este texto reflete sobre a Educação de Jovens e Adultos (EJA) e a formação continuada dos professores. Apresenta pesquisa enfocando, principalmente, estudos de Análise de Discurso. A vigência do Ensino Supletivo no Brasil estabelece diálogo com um discurso que "pede passagem" às tradições e insere expressões específicas da EJA, que são evidenciadas nos processos formativos. Como efeito desse processo, a partir dos princípios da sua própria história, a EJA passa a ser o lugar no qual os professores se reconhecem. Universidade LaSalle - Unilasalle CanoasSant'Anna, Sita Mara Lopes2015-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/2236-6377.15.1110.18316/2236-6377.15.11Educação, Ciência e Cultura; v. 20, n. 2 (2015); p. 09-292236-6377reponame:Revista Educação Ciência e Culturainstname:Universidade La Salle (UNILASALLE)instacron:UNILASALLEporhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/2236-6377.15.11/pdfinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-05-16T11:29:45Zoai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/2624Revistahttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/indexONGhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/oairevistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br2236-63772238-7293opendoar:2018-05-16T11:29:45Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Supplementary education or EJA? Directions and prospects of continuing education of teachers of Rio Grande do Sul Ensino Supletivo ou EJA? Sentidos e perspectivas da formação continuada de professores no Rio Grande do Sul |
title |
Supplementary education or EJA? Directions and prospects of continuing education of teachers of Rio Grande do Sul |
spellingShingle |
Supplementary education or EJA? Directions and prospects of continuing education of teachers of Rio Grande do Sul Sant'Anna, Sita Mara Lopes Young and Adult Education; Supplementary Education; EJA Teaching; Teachers’ Continuous Improvement; Discourse Analysis. Educação;ciências humanas Educação de Jovens e Adultos; Ensino Supletivo; Docência na EJA; Formação Continuada de Professores; Análise de Discurso. |
title_short |
Supplementary education or EJA? Directions and prospects of continuing education of teachers of Rio Grande do Sul |
title_full |
Supplementary education or EJA? Directions and prospects of continuing education of teachers of Rio Grande do Sul |
title_fullStr |
Supplementary education or EJA? Directions and prospects of continuing education of teachers of Rio Grande do Sul |
title_full_unstemmed |
Supplementary education or EJA? Directions and prospects of continuing education of teachers of Rio Grande do Sul |
title_sort |
Supplementary education or EJA? Directions and prospects of continuing education of teachers of Rio Grande do Sul |
author |
Sant'Anna, Sita Mara Lopes |
author_facet |
Sant'Anna, Sita Mara Lopes |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sant'Anna, Sita Mara Lopes |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Young and Adult Education; Supplementary Education; EJA Teaching; Teachers’ Continuous Improvement; Discourse Analysis. Educação;ciências humanas Educação de Jovens e Adultos; Ensino Supletivo; Docência na EJA; Formação Continuada de Professores; Análise de Discurso. |
topic |
Young and Adult Education; Supplementary Education; EJA Teaching; Teachers’ Continuous Improvement; Discourse Analysis. Educação;ciências humanas Educação de Jovens e Adultos; Ensino Supletivo; Docência na EJA; Formação Continuada de Professores; Análise de Discurso. |
description |
This text reflects on the Youth and Adult Education (EJA) and continuing education of teachers. It presents a research focusing mainly on discourse analysis studies. The term of the Supplementary Education in Brazil, establishes dialogue with a speech that "asks passage" to the traditions and inserts specific expressions of adult education, as evidenced by the formation process. The effect of this process, from the principles of their own history, EJA becomes the place where teachers are recognized. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-12-22 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/2236-6377.15.11 10.18316/2236-6377.15.11 |
url |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/2236-6377.15.11 |
identifier_str_mv |
10.18316/2236-6377.15.11 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/2236-6377.15.11/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação, Ciência e Cultura; v. 20, n. 2 (2015); p. 09-29 2236-6377 reponame:Revista Educação Ciência e Cultura instname:Universidade La Salle (UNILASALLE) instacron:UNILASALLE |
instname_str |
Universidade La Salle (UNILASALLE) |
instacron_str |
UNILASALLE |
institution |
UNILASALLE |
reponame_str |
Revista Educação Ciência e Cultura |
collection |
Revista Educação Ciência e Cultura |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br |
_version_ |
1788165870777794560 |