DIDACTIC LIBERATORS: A NEW LOOK AT DISTANCE EDUCATION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Batista, Rita de Cassia
Data de Publicação: 2017
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Paidéi@
Texto Completo: https://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/view/710
Resumo: This article aims at the study of necessary and innovative pedagogical practices focused on the Distance Education scenario, as well as for the public that this modality has reached. The text emphasizes the liberating profile cited by Paulo Freire (1996) necessary for this new generation, both for traditional education and distance learning. In addition, it proposes suggestions for activities that could be worked out and directed towards an increasingly demanding and creative public, making non-traditional education more and more meet the expectations of a society that is gradually inserted into a context Technological and unique. We also discuss the concepts pertinent to the subject cited by Mill (2006), Alonso (1996), as well as the conditions for evaluation proposed by Luckesi (2005). In addition, we consider art, plagiarism and dialogic practices so relevant to the theme.
id UNIMES-1_30a235da0dce4189b605ab18e1ff9a50
oai_identifier_str oai:ojs.server1.unimesvirtual.com.br:article/710
network_acronym_str UNIMES-1
network_name_str Paidéi@
repository_id_str
spelling DIDACTIC LIBERATORS: A NEW LOOK AT DISTANCE EDUCATIONDIDÁTICAS LIBERTADORAS: UM NOVO OLHAR PARA A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIAEducação; Educação a Distância; Tecnologia.Educação a Distância; Tecnologia; Professor libertador; Prática pedagógica; Avaliação.This article aims at the study of necessary and innovative pedagogical practices focused on the Distance Education scenario, as well as for the public that this modality has reached. The text emphasizes the liberating profile cited by Paulo Freire (1996) necessary for this new generation, both for traditional education and distance learning. In addition, it proposes suggestions for activities that could be worked out and directed towards an increasingly demanding and creative public, making non-traditional education more and more meet the expectations of a society that is gradually inserted into a context Technological and unique. We also discuss the concepts pertinent to the subject cited by Mill (2006), Alonso (1996), as well as the conditions for evaluation proposed by Luckesi (2005). In addition, we consider art, plagiarism and dialogic practices so relevant to the theme.Este artigo visa ao estudo de práticas pedagógicas necessárias e inovadoras voltadas para o cenário da Educação a Distância, bem como para o público que esta modalidade tem atingido. O texto enfatiza o perfil libertador citado por Paulo Freire (1996) necessário para esta nova geração, tanto para a educação tradicional quanto para a modalidade a distância. Além disso, propõe sugestões de atividades que poderiam ser trabalhadas e direcionadas para um público cada vez mais exigente e criativo, fazendo com que a educação não tradicional atinja, cada vez mais, as expectativas de uma sociedade que, gradativamente, é inserida em um contexto tecnológico e único. Abordamos, também, os conceitos pertinentes ao assunto citados por Mill (2006), Alonso (1996), bem como as condições para avaliação propostas por Luckesi (2005). Além disso, consideramos as práticas de arte, plágio e dialogicidade tão pertinentes para o tema trabalhado.Revista Paidéi@ - Revista Científica de Educação a Distância2017-08-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion"Avaliado por Pares"application/pdfhttps://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/view/710Revista Paidéi@ - Revista Científica de Educação a Distância; v. 9, n. 16 (2017)19826109reponame:Paidéi@instname:Universidade Metropolitana de Santos (UNIMES)instacron:UNIMESporhttps://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/view/710/683https://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/downloadSuppFile/710/292Batista, Rita de Cassiainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-08-23T00:04:46Zoai:ojs.server1.unimesvirtual.com.br:article/710Revistahttps://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/PRIhttps://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/oairevistapaideia@unimesvirtual.com.br ||1982-61091982-6109opendoar:2017-08-23T00:04:46Paidéi@ - Universidade Metropolitana de Santos (UNIMES)false
dc.title.none.fl_str_mv DIDACTIC LIBERATORS: A NEW LOOK AT DISTANCE EDUCATION
DIDÁTICAS LIBERTADORAS: UM NOVO OLHAR PARA A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA
title DIDACTIC LIBERATORS: A NEW LOOK AT DISTANCE EDUCATION
spellingShingle DIDACTIC LIBERATORS: A NEW LOOK AT DISTANCE EDUCATION
Batista, Rita de Cassia
Educação; Educação a Distância; Tecnologia.
Educação a Distância; Tecnologia; Professor libertador; Prática pedagógica; Avaliação.
title_short DIDACTIC LIBERATORS: A NEW LOOK AT DISTANCE EDUCATION
title_full DIDACTIC LIBERATORS: A NEW LOOK AT DISTANCE EDUCATION
title_fullStr DIDACTIC LIBERATORS: A NEW LOOK AT DISTANCE EDUCATION
title_full_unstemmed DIDACTIC LIBERATORS: A NEW LOOK AT DISTANCE EDUCATION
title_sort DIDACTIC LIBERATORS: A NEW LOOK AT DISTANCE EDUCATION
author Batista, Rita de Cassia
author_facet Batista, Rita de Cassia
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Batista, Rita de Cassia
dc.subject.por.fl_str_mv Educação; Educação a Distância; Tecnologia.
Educação a Distância; Tecnologia; Professor libertador; Prática pedagógica; Avaliação.
topic Educação; Educação a Distância; Tecnologia.
Educação a Distância; Tecnologia; Professor libertador; Prática pedagógica; Avaliação.
description This article aims at the study of necessary and innovative pedagogical practices focused on the Distance Education scenario, as well as for the public that this modality has reached. The text emphasizes the liberating profile cited by Paulo Freire (1996) necessary for this new generation, both for traditional education and distance learning. In addition, it proposes suggestions for activities that could be worked out and directed towards an increasingly demanding and creative public, making non-traditional education more and more meet the expectations of a society that is gradually inserted into a context Technological and unique. We also discuss the concepts pertinent to the subject cited by Mill (2006), Alonso (1996), as well as the conditions for evaluation proposed by Luckesi (2005). In addition, we consider art, plagiarism and dialogic practices so relevant to the theme.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-08-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
"Avaliado por Pares"
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/view/710
url https://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/view/710
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/view/710/683
https://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/downloadSuppFile/710/292
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Paidéi@ - Revista Científica de Educação a Distância
publisher.none.fl_str_mv Revista Paidéi@ - Revista Científica de Educação a Distância
dc.source.none.fl_str_mv Revista Paidéi@ - Revista Científica de Educação a Distância; v. 9, n. 16 (2017)
19826109
reponame:Paidéi@
instname:Universidade Metropolitana de Santos (UNIMES)
instacron:UNIMES
instname_str Universidade Metropolitana de Santos (UNIMES)
instacron_str UNIMES
institution UNIMES
reponame_str Paidéi@
collection Paidéi@
repository.name.fl_str_mv Paidéi@ - Universidade Metropolitana de Santos (UNIMES)
repository.mail.fl_str_mv revistapaideia@unimesvirtual.com.br ||
_version_ 1798313274542915584