DIDACTIC LIBERATORS: A NEW LOOK AT DISTANCE EDUCATION
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Paidéi@ |
Texto Completo: | https://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/view/710 |
Resumo: | This article aims at the study of necessary and innovative pedagogical practices focused on the Distance Education scenario, as well as for the public that this modality has reached. The text emphasizes the liberating profile cited by Paulo Freire (1996) necessary for this new generation, both for traditional education and distance learning. In addition, it proposes suggestions for activities that could be worked out and directed towards an increasingly demanding and creative public, making non-traditional education more and more meet the expectations of a society that is gradually inserted into a context Technological and unique. We also discuss the concepts pertinent to the subject cited by Mill (2006), Alonso (1996), as well as the conditions for evaluation proposed by Luckesi (2005). In addition, we consider art, plagiarism and dialogic practices so relevant to the theme. |
id |
UNIMES-1_30a235da0dce4189b605ab18e1ff9a50 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.server1.unimesvirtual.com.br:article/710 |
network_acronym_str |
UNIMES-1 |
network_name_str |
Paidéi@ |
repository_id_str |
|
spelling |
DIDACTIC LIBERATORS: A NEW LOOK AT DISTANCE EDUCATIONDIDÁTICAS LIBERTADORAS: UM NOVO OLHAR PARA A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIAEducação; Educação a Distância; Tecnologia.Educação a Distância; Tecnologia; Professor libertador; Prática pedagógica; Avaliação.This article aims at the study of necessary and innovative pedagogical practices focused on the Distance Education scenario, as well as for the public that this modality has reached. The text emphasizes the liberating profile cited by Paulo Freire (1996) necessary for this new generation, both for traditional education and distance learning. In addition, it proposes suggestions for activities that could be worked out and directed towards an increasingly demanding and creative public, making non-traditional education more and more meet the expectations of a society that is gradually inserted into a context Technological and unique. We also discuss the concepts pertinent to the subject cited by Mill (2006), Alonso (1996), as well as the conditions for evaluation proposed by Luckesi (2005). In addition, we consider art, plagiarism and dialogic practices so relevant to the theme.Este artigo visa ao estudo de práticas pedagógicas necessárias e inovadoras voltadas para o cenário da Educação a Distância, bem como para o público que esta modalidade tem atingido. O texto enfatiza o perfil libertador citado por Paulo Freire (1996) necessário para esta nova geração, tanto para a educação tradicional quanto para a modalidade a distância. Além disso, propõe sugestões de atividades que poderiam ser trabalhadas e direcionadas para um público cada vez mais exigente e criativo, fazendo com que a educação não tradicional atinja, cada vez mais, as expectativas de uma sociedade que, gradativamente, é inserida em um contexto tecnológico e único. Abordamos, também, os conceitos pertinentes ao assunto citados por Mill (2006), Alonso (1996), bem como as condições para avaliação propostas por Luckesi (2005). Além disso, consideramos as práticas de arte, plágio e dialogicidade tão pertinentes para o tema trabalhado.Revista Paidéi@ - Revista Científica de Educação a Distância2017-08-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion"Avaliado por Pares"application/pdfhttps://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/view/710Revista Paidéi@ - Revista Científica de Educação a Distância; v. 9, n. 16 (2017)19826109reponame:Paidéi@instname:Universidade Metropolitana de Santos (UNIMES)instacron:UNIMESporhttps://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/view/710/683https://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/downloadSuppFile/710/292Batista, Rita de Cassiainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-08-23T00:04:46Zoai:ojs.server1.unimesvirtual.com.br:article/710Revistahttps://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/PRIhttps://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/oairevistapaideia@unimesvirtual.com.br ||1982-61091982-6109opendoar:2017-08-23T00:04:46Paidéi@ - Universidade Metropolitana de Santos (UNIMES)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
DIDACTIC LIBERATORS: A NEW LOOK AT DISTANCE EDUCATION DIDÁTICAS LIBERTADORAS: UM NOVO OLHAR PARA A EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA |
title |
DIDACTIC LIBERATORS: A NEW LOOK AT DISTANCE EDUCATION |
spellingShingle |
DIDACTIC LIBERATORS: A NEW LOOK AT DISTANCE EDUCATION Batista, Rita de Cassia Educação; Educação a Distância; Tecnologia. Educação a Distância; Tecnologia; Professor libertador; Prática pedagógica; Avaliação. |
title_short |
DIDACTIC LIBERATORS: A NEW LOOK AT DISTANCE EDUCATION |
title_full |
DIDACTIC LIBERATORS: A NEW LOOK AT DISTANCE EDUCATION |
title_fullStr |
DIDACTIC LIBERATORS: A NEW LOOK AT DISTANCE EDUCATION |
title_full_unstemmed |
DIDACTIC LIBERATORS: A NEW LOOK AT DISTANCE EDUCATION |
title_sort |
DIDACTIC LIBERATORS: A NEW LOOK AT DISTANCE EDUCATION |
author |
Batista, Rita de Cassia |
author_facet |
Batista, Rita de Cassia |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Batista, Rita de Cassia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação; Educação a Distância; Tecnologia. Educação a Distância; Tecnologia; Professor libertador; Prática pedagógica; Avaliação. |
topic |
Educação; Educação a Distância; Tecnologia. Educação a Distância; Tecnologia; Professor libertador; Prática pedagógica; Avaliação. |
description |
This article aims at the study of necessary and innovative pedagogical practices focused on the Distance Education scenario, as well as for the public that this modality has reached. The text emphasizes the liberating profile cited by Paulo Freire (1996) necessary for this new generation, both for traditional education and distance learning. In addition, it proposes suggestions for activities that could be worked out and directed towards an increasingly demanding and creative public, making non-traditional education more and more meet the expectations of a society that is gradually inserted into a context Technological and unique. We also discuss the concepts pertinent to the subject cited by Mill (2006), Alonso (1996), as well as the conditions for evaluation proposed by Luckesi (2005). In addition, we consider art, plagiarism and dialogic practices so relevant to the theme. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-08-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion "Avaliado por Pares" |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/view/710 |
url |
https://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/view/710 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/view/710/683 https://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/downloadSuppFile/710/292 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Paidéi@ - Revista Científica de Educação a Distância |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Paidéi@ - Revista Científica de Educação a Distância |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Paidéi@ - Revista Científica de Educação a Distância; v. 9, n. 16 (2017) 19826109 reponame:Paidéi@ instname:Universidade Metropolitana de Santos (UNIMES) instacron:UNIMES |
instname_str |
Universidade Metropolitana de Santos (UNIMES) |
instacron_str |
UNIMES |
institution |
UNIMES |
reponame_str |
Paidéi@ |
collection |
Paidéi@ |
repository.name.fl_str_mv |
Paidéi@ - Universidade Metropolitana de Santos (UNIMES) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapaideia@unimesvirtual.com.br || |
_version_ |
1798313274542915584 |