THE USE OF BLOGS IN EDUCATION LAW: STRATEGIES FOR AUTHORING AWAKENINGT OF DOGMATIC SLUMBER
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Paidéi@ |
Texto Completo: | https://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/view/270 |
Resumo: | This study analyzes the possibilities of using the blog as a tool in the teaching of law in enabling the development of student-authors, as defined by Pedro Demo, which are able to develop critical skills. The article sought to emphasize that the use of perspective in this blog is presented as an effective strategy to not only develop a differentiated pedagogy within the legal education but also able to contribute to their own dogmatic slumber awakening experienced by the Science of Law. |
id |
UNIMES-1_9b7efe4e5731882a7ae16f6b68a1efdf |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.server1.unimesvirtual.com.br:article/270 |
network_acronym_str |
UNIMES-1 |
network_name_str |
Paidéi@ |
repository_id_str |
|
spelling |
THE USE OF BLOGS IN EDUCATION LAW: STRATEGIES FOR AUTHORING AWAKENINGT OF DOGMATIC SLUMBERO USO DE BLOGS NO ENSINO DO DIREITO: ESTRATÉGIAS DE AUTORIA PARA DESPERTAR DO SONO DOGMÁTICOEducação; Tecnologias na Educação; Blogs na EducaçãoEnsino de Direito; aluno-autor; blogThis study analyzes the possibilities of using the blog as a tool in the teaching of law in enabling the development of student-authors, as defined by Pedro Demo, which are able to develop critical skills. The article sought to emphasize that the use of perspective in this blog is presented as an effective strategy to not only develop a differentiated pedagogy within the legal education but also able to contribute to their own dogmatic slumber awakening experienced by the Science of Law.O presente estudo faz uma análise das possibilidades de utilização do blog como ferramenta no ensino de Direito que possibilite o desenvolvimento de alunos-autores, conforme definição de Pedro Demo, que sejam capazes de desenvolver habilidades críticas. O artigo buscou ressaltar que o uso do blog nessa perspectiva se apresenta como uma estratégia eficaz para não apenas desenvolver uma pedagogia diferenciada dentro do ensino jurídico mas também capaz de contribuir para o próprio despertar do sono dogmático vivido pela Ciência do Direito.Revista Paidéi@ - Revista Científica de Educação a Distância2013-02-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion"Avaliado por Pares"application/pdfhttps://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/view/270Revista Paidéi@ - Revista Científica de Educação a Distância; v. 4, n. 7 (2013)19826109reponame:Paidéi@instname:Universidade Metropolitana de Santos (UNIMES)instacron:UNIMESporhttps://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/view/270/279Fonseca, Thais Carvalhoda Silva, Tamara da Cruz OliveiraBottentuit Junior, João BatistaDomingo, Reinaldo Portalinfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-02-20T20:32:07Zoai:ojs.server1.unimesvirtual.com.br:article/270Revistahttps://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/PRIhttps://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/oairevistapaideia@unimesvirtual.com.br ||1982-61091982-6109opendoar:2013-02-20T20:32:07Paidéi@ - Universidade Metropolitana de Santos (UNIMES)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE USE OF BLOGS IN EDUCATION LAW: STRATEGIES FOR AUTHORING AWAKENINGT OF DOGMATIC SLUMBER O USO DE BLOGS NO ENSINO DO DIREITO: ESTRATÉGIAS DE AUTORIA PARA DESPERTAR DO SONO DOGMÁTICO |
title |
THE USE OF BLOGS IN EDUCATION LAW: STRATEGIES FOR AUTHORING AWAKENINGT OF DOGMATIC SLUMBER |
spellingShingle |
THE USE OF BLOGS IN EDUCATION LAW: STRATEGIES FOR AUTHORING AWAKENINGT OF DOGMATIC SLUMBER Fonseca, Thais Carvalho Educação; Tecnologias na Educação; Blogs na Educação Ensino de Direito; aluno-autor; blog |
title_short |
THE USE OF BLOGS IN EDUCATION LAW: STRATEGIES FOR AUTHORING AWAKENINGT OF DOGMATIC SLUMBER |
title_full |
THE USE OF BLOGS IN EDUCATION LAW: STRATEGIES FOR AUTHORING AWAKENINGT OF DOGMATIC SLUMBER |
title_fullStr |
THE USE OF BLOGS IN EDUCATION LAW: STRATEGIES FOR AUTHORING AWAKENINGT OF DOGMATIC SLUMBER |
title_full_unstemmed |
THE USE OF BLOGS IN EDUCATION LAW: STRATEGIES FOR AUTHORING AWAKENINGT OF DOGMATIC SLUMBER |
title_sort |
THE USE OF BLOGS IN EDUCATION LAW: STRATEGIES FOR AUTHORING AWAKENINGT OF DOGMATIC SLUMBER |
author |
Fonseca, Thais Carvalho |
author_facet |
Fonseca, Thais Carvalho da Silva, Tamara da Cruz Oliveira Bottentuit Junior, João Batista Domingo, Reinaldo Portal |
author_role |
author |
author2 |
da Silva, Tamara da Cruz Oliveira Bottentuit Junior, João Batista Domingo, Reinaldo Portal |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fonseca, Thais Carvalho da Silva, Tamara da Cruz Oliveira Bottentuit Junior, João Batista Domingo, Reinaldo Portal |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação; Tecnologias na Educação; Blogs na Educação Ensino de Direito; aluno-autor; blog |
topic |
Educação; Tecnologias na Educação; Blogs na Educação Ensino de Direito; aluno-autor; blog |
description |
This study analyzes the possibilities of using the blog as a tool in the teaching of law in enabling the development of student-authors, as defined by Pedro Demo, which are able to develop critical skills. The article sought to emphasize that the use of perspective in this blog is presented as an effective strategy to not only develop a differentiated pedagogy within the legal education but also able to contribute to their own dogmatic slumber awakening experienced by the Science of Law. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-02-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion "Avaliado por Pares" |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/view/270 |
url |
https://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/view/270 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/view/270/279 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Paidéi@ - Revista Científica de Educação a Distância |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Paidéi@ - Revista Científica de Educação a Distância |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Paidéi@ - Revista Científica de Educação a Distância; v. 4, n. 7 (2013) 19826109 reponame:Paidéi@ instname:Universidade Metropolitana de Santos (UNIMES) instacron:UNIMES |
instname_str |
Universidade Metropolitana de Santos (UNIMES) |
instacron_str |
UNIMES |
institution |
UNIMES |
reponame_str |
Paidéi@ |
collection |
Paidéi@ |
repository.name.fl_str_mv |
Paidéi@ - Universidade Metropolitana de Santos (UNIMES) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapaideia@unimesvirtual.com.br || |
_version_ |
1798313275655454720 |