THE USE OF BLOGS IN EDUCATION LAW: STRATEGIES FOR AUTHORING AWAKENINGT OF DOGMATIC SLUMBER

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fonseca, Thais Carvalho
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: da Silva, Tamara da Cruz Oliveira, Bottentuit Junior, João Batista, Domingo, Reinaldo Portal
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Paidéi@
Texto Completo: https://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/view/270
Resumo: This study analyzes the possibilities of using the blog as a tool in the teaching of law in enabling the development of student-authors, as defined by Pedro Demo, which are able to develop critical skills. The article sought to emphasize that the use of perspective in this blog is presented as an effective strategy to not only develop a differentiated pedagogy within the legal education but also able to contribute to their own dogmatic slumber awakening experienced by the Science of Law.
id UNIMES-1_9b7efe4e5731882a7ae16f6b68a1efdf
oai_identifier_str oai:ojs.server1.unimesvirtual.com.br:article/270
network_acronym_str UNIMES-1
network_name_str Paidéi@
repository_id_str
spelling THE USE OF BLOGS IN EDUCATION LAW: STRATEGIES FOR AUTHORING AWAKENINGT OF DOGMATIC SLUMBERO USO DE BLOGS NO ENSINO DO DIREITO: ESTRATÉGIAS DE AUTORIA PARA DESPERTAR DO SONO DOGMÁTICOEducação; Tecnologias na Educação; Blogs na EducaçãoEnsino de Direito; aluno-autor; blogThis study analyzes the possibilities of using the blog as a tool in the teaching of law in enabling the development of student-authors, as defined by Pedro Demo, which are able to develop critical skills. The article sought to emphasize that the use of perspective in this blog is presented as an effective strategy to not only develop a differentiated pedagogy within the legal education but also able to contribute to their own dogmatic slumber awakening experienced by the Science of Law.O presente estudo faz uma análise das possibilidades de utilização do blog como ferramenta no ensino de Direito que possibilite o desenvolvimento de alunos-autores, conforme definição de Pedro Demo, que sejam capazes de desenvolver habilidades críticas. O artigo buscou ressaltar que o uso do blog nessa perspectiva se apresenta como uma estratégia eficaz para não apenas desenvolver uma pedagogia diferenciada dentro do ensino jurídico mas também capaz de contribuir para o próprio despertar do sono dogmático vivido pela Ciência do Direito.Revista Paidéi@ - Revista Científica de Educação a Distância2013-02-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion"Avaliado por Pares"application/pdfhttps://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/view/270Revista Paidéi@ - Revista Científica de Educação a Distância; v. 4, n. 7 (2013)19826109reponame:Paidéi@instname:Universidade Metropolitana de Santos (UNIMES)instacron:UNIMESporhttps://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/view/270/279Fonseca, Thais Carvalhoda Silva, Tamara da Cruz OliveiraBottentuit Junior, João BatistaDomingo, Reinaldo Portalinfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-02-20T20:32:07Zoai:ojs.server1.unimesvirtual.com.br:article/270Revistahttps://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/PRIhttps://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/oairevistapaideia@unimesvirtual.com.br ||1982-61091982-6109opendoar:2013-02-20T20:32:07Paidéi@ - Universidade Metropolitana de Santos (UNIMES)false
dc.title.none.fl_str_mv THE USE OF BLOGS IN EDUCATION LAW: STRATEGIES FOR AUTHORING AWAKENINGT OF DOGMATIC SLUMBER
O USO DE BLOGS NO ENSINO DO DIREITO: ESTRATÉGIAS DE AUTORIA PARA DESPERTAR DO SONO DOGMÁTICO
title THE USE OF BLOGS IN EDUCATION LAW: STRATEGIES FOR AUTHORING AWAKENINGT OF DOGMATIC SLUMBER
spellingShingle THE USE OF BLOGS IN EDUCATION LAW: STRATEGIES FOR AUTHORING AWAKENINGT OF DOGMATIC SLUMBER
Fonseca, Thais Carvalho
Educação; Tecnologias na Educação; Blogs na Educação
Ensino de Direito; aluno-autor; blog
title_short THE USE OF BLOGS IN EDUCATION LAW: STRATEGIES FOR AUTHORING AWAKENINGT OF DOGMATIC SLUMBER
title_full THE USE OF BLOGS IN EDUCATION LAW: STRATEGIES FOR AUTHORING AWAKENINGT OF DOGMATIC SLUMBER
title_fullStr THE USE OF BLOGS IN EDUCATION LAW: STRATEGIES FOR AUTHORING AWAKENINGT OF DOGMATIC SLUMBER
title_full_unstemmed THE USE OF BLOGS IN EDUCATION LAW: STRATEGIES FOR AUTHORING AWAKENINGT OF DOGMATIC SLUMBER
title_sort THE USE OF BLOGS IN EDUCATION LAW: STRATEGIES FOR AUTHORING AWAKENINGT OF DOGMATIC SLUMBER
author Fonseca, Thais Carvalho
author_facet Fonseca, Thais Carvalho
da Silva, Tamara da Cruz Oliveira
Bottentuit Junior, João Batista
Domingo, Reinaldo Portal
author_role author
author2 da Silva, Tamara da Cruz Oliveira
Bottentuit Junior, João Batista
Domingo, Reinaldo Portal
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Fonseca, Thais Carvalho
da Silva, Tamara da Cruz Oliveira
Bottentuit Junior, João Batista
Domingo, Reinaldo Portal
dc.subject.por.fl_str_mv Educação; Tecnologias na Educação; Blogs na Educação
Ensino de Direito; aluno-autor; blog
topic Educação; Tecnologias na Educação; Blogs na Educação
Ensino de Direito; aluno-autor; blog
description This study analyzes the possibilities of using the blog as a tool in the teaching of law in enabling the development of student-authors, as defined by Pedro Demo, which are able to develop critical skills. The article sought to emphasize that the use of perspective in this blog is presented as an effective strategy to not only develop a differentiated pedagogy within the legal education but also able to contribute to their own dogmatic slumber awakening experienced by the Science of Law.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-02-06
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
"Avaliado por Pares"
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/view/270
url https://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/view/270
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unimesvirtual.com.br/index.php/paideia/article/view/270/279
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Paidéi@ - Revista Científica de Educação a Distância
publisher.none.fl_str_mv Revista Paidéi@ - Revista Científica de Educação a Distância
dc.source.none.fl_str_mv Revista Paidéi@ - Revista Científica de Educação a Distância; v. 4, n. 7 (2013)
19826109
reponame:Paidéi@
instname:Universidade Metropolitana de Santos (UNIMES)
instacron:UNIMES
instname_str Universidade Metropolitana de Santos (UNIMES)
instacron_str UNIMES
institution UNIMES
reponame_str Paidéi@
collection Paidéi@
repository.name.fl_str_mv Paidéi@ - Universidade Metropolitana de Santos (UNIMES)
repository.mail.fl_str_mv revistapaideia@unimesvirtual.com.br ||
_version_ 1798313275655454720