Intent to use technology by physical education academics from a university in Rio Grande do Sul - Brazil

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Adriano Cassoli da
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Curth, Marcelo, Kerber, Luis Eurico, Morouço, Pedro Gil Frade
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Caderno de Educação Física e Esporte
Texto Completo: https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/30143
Resumo: OBJECTIVE: To identify the intention of using technology, based on the influence of perception of use, perceived utility, perception of ease of use and the influence of subjective norms on the intention of using technology within the field of activity of the Bachelor of Physical Education of a university in Rio Grande do Sul, Brazil.METHODS: A Survey was held with 110 students of the course. The statistical technique used was structural equation modeling (SEM) through which the conceptual model was tested.RESULTS: The results indicate good fit of the model according to the literature. The constructs referring to perceived ease of use and perceived utility presented positive effects on the intention to use technology, contrary to subjective norms.CONCLUSION: This research fills the gap of studies referring to the use of technology in the interventions of academics of the bachelor’s degree in Physical Education.
id UNIOESTE-3_24c2b58ed41e65b6d57e8b0714ec38bf
oai_identifier_str oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/30143
network_acronym_str UNIOESTE-3
network_name_str Caderno de Educação Física e Esporte
repository_id_str
spelling Intent to use technology by physical education academics from a university in Rio Grande do Sul - BrazilA intenção de uso de tecnologia por acadêmicos de Educação Física de uma universidade do Rio Grande do Sul - BrasilEducação FísicaIntenção de utilizaçãoTecnologiaPhysical EducationIntention to useTechnologyOBJECTIVE: To identify the intention of using technology, based on the influence of perception of use, perceived utility, perception of ease of use and the influence of subjective norms on the intention of using technology within the field of activity of the Bachelor of Physical Education of a university in Rio Grande do Sul, Brazil.METHODS: A Survey was held with 110 students of the course. The statistical technique used was structural equation modeling (SEM) through which the conceptual model was tested.RESULTS: The results indicate good fit of the model according to the literature. The constructs referring to perceived ease of use and perceived utility presented positive effects on the intention to use technology, contrary to subjective norms.CONCLUSION: This research fills the gap of studies referring to the use of technology in the interventions of academics of the bachelor’s degree in Physical Education.OBJETIVO: Identificar a intenção de uso de tecnologia, com base na influência da percepção de uso, utilidade percebida, percepção de facilidade de uso e a influência das normas subjetivas na intenção de uso de tecnologia dentro do campo de atuação do bacharel em Educação Física de uma universidade do Rio Grande do Sul.MÉTODOS: Foi realizada uma survey com 110 estudantes do curso. A técnica estatística usada foi modelagem de equações estruturais (MEE) por meio da qual foi testado o modelo conceitual.RESULTADOS: Os resultados indicam bom ajustamento do modelo de acordo com a literatura. Os construtos referentes à facilidade de uso percebida e utilidade percebida apresentaram efeitos positivos na intenção de uso de tecnologia, ao contrário das normas subjetivas.CONCLUSÃO: Esta pesquisa preenche a lacuna de estudos referentes ao uso de tecnologia nas intervenções de acadêmicos do curso de bacharel em Educação Física.Universidade Estadual do Oeste do Paraná2023-03-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/3014310.36453/cefe.2023.30143Caderno de Educação Física e Esporte; Vol. 21 (2023): Caderno de Educação Física e Esporte; e30143Caderno de Educação Física e Esporte; v. 21 (2023): Caderno de Educação Física e Esporte; e301432318-50902318-5104reponame:Caderno de Educação Física e Esporteinstname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)instacron:UNIOESTEporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/30143/21775Copyright (c) 2023 Direitos Autorais Partilhadoshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Adriano Cassoli daCurth, MarceloKerber, Luis EuricoMorouço, Pedro Gil Frade2023-11-08T13:46:47Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/30143Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/indexPUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/oairevista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br2318-50902318-5090opendoar:2023-11-08T13:46:47Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)false
dc.title.none.fl_str_mv Intent to use technology by physical education academics from a university in Rio Grande do Sul - Brazil
A intenção de uso de tecnologia por acadêmicos de Educação Física de uma universidade do Rio Grande do Sul - Brasil
title Intent to use technology by physical education academics from a university in Rio Grande do Sul - Brazil
spellingShingle Intent to use technology by physical education academics from a university in Rio Grande do Sul - Brazil
Silva, Adriano Cassoli da
Educação Física
Intenção de utilização
Tecnologia
Physical Education
Intention to use
Technology
title_short Intent to use technology by physical education academics from a university in Rio Grande do Sul - Brazil
title_full Intent to use technology by physical education academics from a university in Rio Grande do Sul - Brazil
title_fullStr Intent to use technology by physical education academics from a university in Rio Grande do Sul - Brazil
title_full_unstemmed Intent to use technology by physical education academics from a university in Rio Grande do Sul - Brazil
title_sort Intent to use technology by physical education academics from a university in Rio Grande do Sul - Brazil
author Silva, Adriano Cassoli da
author_facet Silva, Adriano Cassoli da
Curth, Marcelo
Kerber, Luis Eurico
Morouço, Pedro Gil Frade
author_role author
author2 Curth, Marcelo
Kerber, Luis Eurico
Morouço, Pedro Gil Frade
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Adriano Cassoli da
Curth, Marcelo
Kerber, Luis Eurico
Morouço, Pedro Gil Frade
dc.subject.por.fl_str_mv Educação Física
Intenção de utilização
Tecnologia
Physical Education
Intention to use
Technology
topic Educação Física
Intenção de utilização
Tecnologia
Physical Education
Intention to use
Technology
description OBJECTIVE: To identify the intention of using technology, based on the influence of perception of use, perceived utility, perception of ease of use and the influence of subjective norms on the intention of using technology within the field of activity of the Bachelor of Physical Education of a university in Rio Grande do Sul, Brazil.METHODS: A Survey was held with 110 students of the course. The statistical technique used was structural equation modeling (SEM) through which the conceptual model was tested.RESULTS: The results indicate good fit of the model according to the literature. The constructs referring to perceived ease of use and perceived utility presented positive effects on the intention to use technology, contrary to subjective norms.CONCLUSION: This research fills the gap of studies referring to the use of technology in the interventions of academics of the bachelor’s degree in Physical Education.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-03-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/30143
10.36453/cefe.2023.30143
url https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/30143
identifier_str_mv 10.36453/cefe.2023.30143
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/30143/21775
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Direitos Autorais Partilhados
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Direitos Autorais Partilhados
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual do Oeste do Paraná
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual do Oeste do Paraná
dc.source.none.fl_str_mv Caderno de Educação Física e Esporte; Vol. 21 (2023): Caderno de Educação Física e Esporte; e30143
Caderno de Educação Física e Esporte; v. 21 (2023): Caderno de Educação Física e Esporte; e30143
2318-5090
2318-5104
reponame:Caderno de Educação Física e Esporte
instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)
instacron:UNIOESTE
instname_str Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)
instacron_str UNIOESTE
institution UNIOESTE
reponame_str Caderno de Educação Física e Esporte
collection Caderno de Educação Física e Esporte
repository.name.fl_str_mv Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)
repository.mail.fl_str_mv revista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br
_version_ 1798313412253450240