Intent to use technology by physical education academics from a university in Rio Grande do Sul - Brazil
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Caderno de Educação Física e Esporte |
Texto Completo: | https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/30143 |
Resumo: | OBJECTIVE: To identify the intention of using technology, based on the influence of perception of use, perceived utility, perception of ease of use and the influence of subjective norms on the intention of using technology within the field of activity of the Bachelor of Physical Education of a university in Rio Grande do Sul, Brazil.METHODS: A Survey was held with 110 students of the course. The statistical technique used was structural equation modeling (SEM) through which the conceptual model was tested.RESULTS: The results indicate good fit of the model according to the literature. The constructs referring to perceived ease of use and perceived utility presented positive effects on the intention to use technology, contrary to subjective norms.CONCLUSION: This research fills the gap of studies referring to the use of technology in the interventions of academics of the bachelor’s degree in Physical Education. |
id |
UNIOESTE-3_24c2b58ed41e65b6d57e8b0714ec38bf |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/30143 |
network_acronym_str |
UNIOESTE-3 |
network_name_str |
Caderno de Educação Física e Esporte |
repository_id_str |
|
spelling |
Intent to use technology by physical education academics from a university in Rio Grande do Sul - BrazilA intenção de uso de tecnologia por acadêmicos de Educação Física de uma universidade do Rio Grande do Sul - BrasilEducação FísicaIntenção de utilizaçãoTecnologiaPhysical EducationIntention to useTechnologyOBJECTIVE: To identify the intention of using technology, based on the influence of perception of use, perceived utility, perception of ease of use and the influence of subjective norms on the intention of using technology within the field of activity of the Bachelor of Physical Education of a university in Rio Grande do Sul, Brazil.METHODS: A Survey was held with 110 students of the course. The statistical technique used was structural equation modeling (SEM) through which the conceptual model was tested.RESULTS: The results indicate good fit of the model according to the literature. The constructs referring to perceived ease of use and perceived utility presented positive effects on the intention to use technology, contrary to subjective norms.CONCLUSION: This research fills the gap of studies referring to the use of technology in the interventions of academics of the bachelor’s degree in Physical Education.OBJETIVO: Identificar a intenção de uso de tecnologia, com base na influência da percepção de uso, utilidade percebida, percepção de facilidade de uso e a influência das normas subjetivas na intenção de uso de tecnologia dentro do campo de atuação do bacharel em Educação Física de uma universidade do Rio Grande do Sul.MÉTODOS: Foi realizada uma survey com 110 estudantes do curso. A técnica estatística usada foi modelagem de equações estruturais (MEE) por meio da qual foi testado o modelo conceitual.RESULTADOS: Os resultados indicam bom ajustamento do modelo de acordo com a literatura. Os construtos referentes à facilidade de uso percebida e utilidade percebida apresentaram efeitos positivos na intenção de uso de tecnologia, ao contrário das normas subjetivas.CONCLUSÃO: Esta pesquisa preenche a lacuna de estudos referentes ao uso de tecnologia nas intervenções de acadêmicos do curso de bacharel em Educação Física.Universidade Estadual do Oeste do Paraná2023-03-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/3014310.36453/cefe.2023.30143Caderno de Educação Física e Esporte; Vol. 21 (2023): Caderno de Educação Física e Esporte; e30143Caderno de Educação Física e Esporte; v. 21 (2023): Caderno de Educação Física e Esporte; e301432318-50902318-5104reponame:Caderno de Educação Física e Esporteinstname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)instacron:UNIOESTEporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/30143/21775Copyright (c) 2023 Direitos Autorais Partilhadoshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Adriano Cassoli daCurth, MarceloKerber, Luis EuricoMorouço, Pedro Gil Frade2023-11-08T13:46:47Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/30143Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/indexPUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/oairevista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br2318-50902318-5090opendoar:2023-11-08T13:46:47Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Intent to use technology by physical education academics from a university in Rio Grande do Sul - Brazil A intenção de uso de tecnologia por acadêmicos de Educação Física de uma universidade do Rio Grande do Sul - Brasil |
title |
Intent to use technology by physical education academics from a university in Rio Grande do Sul - Brazil |
spellingShingle |
Intent to use technology by physical education academics from a university in Rio Grande do Sul - Brazil Silva, Adriano Cassoli da Educação Física Intenção de utilização Tecnologia Physical Education Intention to use Technology |
title_short |
Intent to use technology by physical education academics from a university in Rio Grande do Sul - Brazil |
title_full |
Intent to use technology by physical education academics from a university in Rio Grande do Sul - Brazil |
title_fullStr |
Intent to use technology by physical education academics from a university in Rio Grande do Sul - Brazil |
title_full_unstemmed |
Intent to use technology by physical education academics from a university in Rio Grande do Sul - Brazil |
title_sort |
Intent to use technology by physical education academics from a university in Rio Grande do Sul - Brazil |
author |
Silva, Adriano Cassoli da |
author_facet |
Silva, Adriano Cassoli da Curth, Marcelo Kerber, Luis Eurico Morouço, Pedro Gil Frade |
author_role |
author |
author2 |
Curth, Marcelo Kerber, Luis Eurico Morouço, Pedro Gil Frade |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Adriano Cassoli da Curth, Marcelo Kerber, Luis Eurico Morouço, Pedro Gil Frade |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Física Intenção de utilização Tecnologia Physical Education Intention to use Technology |
topic |
Educação Física Intenção de utilização Tecnologia Physical Education Intention to use Technology |
description |
OBJECTIVE: To identify the intention of using technology, based on the influence of perception of use, perceived utility, perception of ease of use and the influence of subjective norms on the intention of using technology within the field of activity of the Bachelor of Physical Education of a university in Rio Grande do Sul, Brazil.METHODS: A Survey was held with 110 students of the course. The statistical technique used was structural equation modeling (SEM) through which the conceptual model was tested.RESULTS: The results indicate good fit of the model according to the literature. The constructs referring to perceived ease of use and perceived utility presented positive effects on the intention to use technology, contrary to subjective norms.CONCLUSION: This research fills the gap of studies referring to the use of technology in the interventions of academics of the bachelor’s degree in Physical Education. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-03-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/30143 10.36453/cefe.2023.30143 |
url |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/30143 |
identifier_str_mv |
10.36453/cefe.2023.30143 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/30143/21775 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Direitos Autorais Partilhados https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Direitos Autorais Partilhados https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná |
dc.source.none.fl_str_mv |
Caderno de Educação Física e Esporte; Vol. 21 (2023): Caderno de Educação Física e Esporte; e30143 Caderno de Educação Física e Esporte; v. 21 (2023): Caderno de Educação Física e Esporte; e30143 2318-5090 2318-5104 reponame:Caderno de Educação Física e Esporte instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE) instacron:UNIOESTE |
instname_str |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE) |
instacron_str |
UNIOESTE |
institution |
UNIOESTE |
reponame_str |
Caderno de Educação Física e Esporte |
collection |
Caderno de Educação Física e Esporte |
repository.name.fl_str_mv |
Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br |
_version_ |
1798313412253450240 |