HEALTH AS A SUBJECT IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION

Bibliographic Details
Main Author: Bisconsini, Camila Rinaldi
Publication Date: 2012
Other Authors: Rinaldi, Wilson, Barbosa-Rinaldi, Ieda Parra
Format: Article
Language: por
Source: Caderno de Educação Física e Esporte
Download full: https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/6567
Summary: The paper analyzes the feasibility of developing the theme of health in physical education classes in high school, from curriculum guidelines proposed by the State of Paraná. The study is a research method action research. We conclude that one can work in a broad health issue in the school, allowing students to understand that the body, physical activity and society are closely related and that health could be a result of the actions of human beings since it is considered the various determinants that relate to it. Finally, we hope to contribute to this study the presence of the subject dealing with health in physical education in a critical way.
id UNIOESTE-3_aad33e458cbf2880fb70ac5f9917aaed
oai_identifier_str oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/6567
network_acronym_str UNIOESTE-3
network_name_str Caderno de Educação Física e Esporte
repository_id_str
spelling HEALTH AS A SUBJECT IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATIONA SAÚDE COMO TEMA NA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAREducação em saúde. Ensino. Sociedade. The paper analyzes the feasibility of developing the theme of health in physical education classes in high school, from curriculum guidelines proposed by the State of Paraná. The study is a research method action research. We conclude that one can work in a broad health issue in the school, allowing students to understand that the body, physical activity and society are closely related and that health could be a result of the actions of human beings since it is considered the various determinants that relate to it. Finally, we hope to contribute to this study the presence of the subject dealing with health in physical education in a critical way. A pesquisa objetivou analisar a viabilidade do desenvolvimento da temática saúde nas aulas de educação física escolar no ensino médio, a partir do proposto pelas Diretrizes Curriculares do Estado do Paraná. O estudo tem como método de investigação a pesquisa-ação.  Conclui-se que é possível trabalhar a temática saúde de forma ampla na escola, permitindo que os alunos entendam que o corpo, a atividade física e a sociedade estão intimamente relacionados e que a saúde pode ser um resultado das ações do ser humano desde que se considere os diversos determinantes que se relacionam com ela. Por fim, com esse estudo esperamos contribuir com a presença do trato com o tema saúde na educação física escolar de maneira crítica. Universidade Estadual do Oeste do Paraná2012-12-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfapplication/mswordhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/6567Caderno de Educação Física e Esporte; V. 10, N. 18, 2011 | Caderno de Educação Física; 11-202318-50902318-5104reponame:Caderno de Educação Física e Esporteinstname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)instacron:UNIOESTEporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/6567/5722https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/6567/18026Bisconsini, Camila RinaldiRinaldi, WilsonBarbosa-Rinaldi, Ieda Parrainfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-03-03T22:49:32Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/6567Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/indexPUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/oairevista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br2318-50902318-5090opendoar:2013-03-03T22:49:32Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)false
dc.title.none.fl_str_mv HEALTH AS A SUBJECT IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION
A SAÚDE COMO TEMA NA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR
title HEALTH AS A SUBJECT IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION
spellingShingle HEALTH AS A SUBJECT IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION
Bisconsini, Camila Rinaldi
Educação em saúde. Ensino. Sociedade.
title_short HEALTH AS A SUBJECT IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION
title_full HEALTH AS A SUBJECT IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION
title_fullStr HEALTH AS A SUBJECT IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION
title_full_unstemmed HEALTH AS A SUBJECT IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION
title_sort HEALTH AS A SUBJECT IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION
author Bisconsini, Camila Rinaldi
author_facet Bisconsini, Camila Rinaldi
Rinaldi, Wilson
Barbosa-Rinaldi, Ieda Parra
author_role author
author2 Rinaldi, Wilson
Barbosa-Rinaldi, Ieda Parra
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bisconsini, Camila Rinaldi
Rinaldi, Wilson
Barbosa-Rinaldi, Ieda Parra
dc.subject.por.fl_str_mv Educação em saúde. Ensino. Sociedade.
topic Educação em saúde. Ensino. Sociedade.
description The paper analyzes the feasibility of developing the theme of health in physical education classes in high school, from curriculum guidelines proposed by the State of Paraná. The study is a research method action research. We conclude that one can work in a broad health issue in the school, allowing students to understand that the body, physical activity and society are closely related and that health could be a result of the actions of human beings since it is considered the various determinants that relate to it. Finally, we hope to contribute to this study the presence of the subject dealing with health in physical education in a critical way.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-12-14
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/6567
url https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/6567
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/6567/5722
https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/6567/18026
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/msword
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual do Oeste do Paraná
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual do Oeste do Paraná
dc.source.none.fl_str_mv Caderno de Educação Física e Esporte; V. 10, N. 18, 2011 | Caderno de Educação Física; 11-20
2318-5090
2318-5104
reponame:Caderno de Educação Física e Esporte
instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)
instacron:UNIOESTE
instname_str Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)
instacron_str UNIOESTE
institution UNIOESTE
reponame_str Caderno de Educação Física e Esporte
collection Caderno de Educação Física e Esporte
repository.name.fl_str_mv Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)
repository.mail.fl_str_mv revista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br
_version_ 1798313413156274176