HEALTH AS A SUBJECT IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Caderno de Educação Física e Esporte |
Texto Completo: | https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/6567 |
Resumo: | The paper analyzes the feasibility of developing the theme of health in physical education classes in high school, from curriculum guidelines proposed by the State of Paraná. The study is a research method action research. We conclude that one can work in a broad health issue in the school, allowing students to understand that the body, physical activity and society are closely related and that health could be a result of the actions of human beings since it is considered the various determinants that relate to it. Finally, we hope to contribute to this study the presence of the subject dealing with health in physical education in a critical way. |
id |
UNIOESTE-3_aad33e458cbf2880fb70ac5f9917aaed |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/6567 |
network_acronym_str |
UNIOESTE-3 |
network_name_str |
Caderno de Educação Física e Esporte |
repository_id_str |
|
spelling |
HEALTH AS A SUBJECT IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATIONA SAÚDE COMO TEMA NA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAREducação em saúde. Ensino. Sociedade. The paper analyzes the feasibility of developing the theme of health in physical education classes in high school, from curriculum guidelines proposed by the State of Paraná. The study is a research method action research. We conclude that one can work in a broad health issue in the school, allowing students to understand that the body, physical activity and society are closely related and that health could be a result of the actions of human beings since it is considered the various determinants that relate to it. Finally, we hope to contribute to this study the presence of the subject dealing with health in physical education in a critical way. A pesquisa objetivou analisar a viabilidade do desenvolvimento da temática saúde nas aulas de educação física escolar no ensino médio, a partir do proposto pelas Diretrizes Curriculares do Estado do Paraná. O estudo tem como método de investigação a pesquisa-ação. Conclui-se que é possível trabalhar a temática saúde de forma ampla na escola, permitindo que os alunos entendam que o corpo, a atividade física e a sociedade estão intimamente relacionados e que a saúde pode ser um resultado das ações do ser humano desde que se considere os diversos determinantes que se relacionam com ela. Por fim, com esse estudo esperamos contribuir com a presença do trato com o tema saúde na educação física escolar de maneira crítica. Universidade Estadual do Oeste do Paraná2012-12-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfapplication/mswordhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/6567Caderno de Educação Física e Esporte; V. 10, N. 18, 2011 | Caderno de Educação Física; 11-202318-50902318-5104reponame:Caderno de Educação Física e Esporteinstname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)instacron:UNIOESTEporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/6567/5722https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/6567/18026Bisconsini, Camila RinaldiRinaldi, WilsonBarbosa-Rinaldi, Ieda Parrainfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-03-03T22:49:32Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/6567Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/indexPUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/oairevista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br2318-50902318-5090opendoar:2013-03-03T22:49:32Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
HEALTH AS A SUBJECT IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION A SAÚDE COMO TEMA NA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR |
title |
HEALTH AS A SUBJECT IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION |
spellingShingle |
HEALTH AS A SUBJECT IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION Bisconsini, Camila Rinaldi Educação em saúde. Ensino. Sociedade. |
title_short |
HEALTH AS A SUBJECT IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION |
title_full |
HEALTH AS A SUBJECT IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION |
title_fullStr |
HEALTH AS A SUBJECT IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION |
title_full_unstemmed |
HEALTH AS A SUBJECT IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION |
title_sort |
HEALTH AS A SUBJECT IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION |
author |
Bisconsini, Camila Rinaldi |
author_facet |
Bisconsini, Camila Rinaldi Rinaldi, Wilson Barbosa-Rinaldi, Ieda Parra |
author_role |
author |
author2 |
Rinaldi, Wilson Barbosa-Rinaldi, Ieda Parra |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bisconsini, Camila Rinaldi Rinaldi, Wilson Barbosa-Rinaldi, Ieda Parra |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação em saúde. Ensino. Sociedade. |
topic |
Educação em saúde. Ensino. Sociedade. |
description |
The paper analyzes the feasibility of developing the theme of health in physical education classes in high school, from curriculum guidelines proposed by the State of Paraná. The study is a research method action research. We conclude that one can work in a broad health issue in the school, allowing students to understand that the body, physical activity and society are closely related and that health could be a result of the actions of human beings since it is considered the various determinants that relate to it. Finally, we hope to contribute to this study the presence of the subject dealing with health in physical education in a critical way. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-12-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/6567 |
url |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/6567 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/6567/5722 https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/6567/18026 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/msword |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná |
dc.source.none.fl_str_mv |
Caderno de Educação Física e Esporte; V. 10, N. 18, 2011 | Caderno de Educação Física; 11-20 2318-5090 2318-5104 reponame:Caderno de Educação Física e Esporte instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE) instacron:UNIOESTE |
instname_str |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE) |
instacron_str |
UNIOESTE |
institution |
UNIOESTE |
reponame_str |
Caderno de Educação Física e Esporte |
collection |
Caderno de Educação Física e Esporte |
repository.name.fl_str_mv |
Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br |
_version_ |
1798313413156274176 |