DIÁLOGOS INCLUSIVOS: DESAFIOS, CURRÍCULOS E POLÍTICAS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lacerda, Sirlane Freitas
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Viana Santos, Fábio, Mangabeira, Tábitta Caldas Lima
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educa (Porto Velho)
Texto Completo: https://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/6006
Resumo: The work now reviewed discusses educational inclusion as a challenge for teacher training and the curriculum. It is a production resulting from the research network established between the Graduate Program in Education (PPGEd), from the State University of Southwest Bahia (UESB) and the Research Group and Didactic Research (GIAD), from the University of Barcelona (UB). The book consists of 13 chapters, distributed in three parts, articulated by 26 researchers. The authors problematize the issue of educational and social inclusion as a banner for different social movements to guarantee access, permanence, participation and school success in order to ensure a more just, equal, democratic and respectful society.
id UNIR-3_9dcdf4ea6b59cca7df591091efd9665b
oai_identifier_str oai:periodicos.unir.br:article/6006
network_acronym_str UNIR-3
network_name_str Educa (Porto Velho)
repository_id_str
spelling DIÁLOGOS INCLUSIVOS: DESAFIOS, CURRÍCULOS E POLÍTICASINCLUSIVE DIALOGUES: CHALLENGES, CURRICULUM AND POLICIESDIÁLOGOS INCLUSIVOS: DESAFIOS, CURRÍCULO Y POLÍTICASInclusãoEducação EspecialFormação docenteCurrículoEducaçãoInclusionSpecial educationTeacher EducationCurriculumInclusiónEducación especialFormación de profesoresPlan de estudiosThe work now reviewed discusses educational inclusion as a challenge for teacher training and the curriculum. It is a production resulting from the research network established between the Graduate Program in Education (PPGEd), from the State University of Southwest Bahia (UESB) and the Research Group and Didactic Research (GIAD), from the University of Barcelona (UB). The book consists of 13 chapters, distributed in three parts, articulated by 26 researchers. The authors problematize the issue of educational and social inclusion as a banner for different social movements to guarantee access, permanence, participation and school success in order to ensure a more just, equal, democratic and respectful society.A obra ora resenhada discute a inclusão educativa como um desafio para a formação docente e para o currículo. Trata-se de uma produção fruto da rede de pesquisa estabelecida entre o Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGEd), da Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB), o Grupo de Investigación y Asesoramiento Didático (GIAD), da Universidade de Barcelona (UB). O livro é composto por 13 capítulos, distribuídos em três partes, articulados por 26 pesquisadores.  Os autores problematizam o tema da inclusão educativa e social como uma bandeira de diversos movimentos sociais para garantir o acesso, a permanência, a participação e o sucesso escolar de forma a construir uma sociedade mais justa, igualitária, democrática e respeitosa.El trabajo ahora revisado analiza la inclusión educativa como un desafío para la formación docente y el currículo. Es una producción resultante de la red de investigación establecida entre el Programa de Posgrado en Educación (PPGEd), de la Universidad Estatal del Suroeste de Bahía (UESB) y el Grupo de Investigación e Investigación Didáctica (GIAD), de la Universidad de Barcelona (UB). El libro consta de 13 capítulos, distribuidos en tres partes, articulados por 26 investigadores. Los autores problematizan el tema de la inclusión educativa y social como estandarte de diferentes movimientos sociales para garantizar el acceso, la permanencia, la participación y el éxito escolar a fin de construir una sociedad más justa, igualitaria, democrática y respetuosa.Editora da Universidade Federal de Rondônia (EDUFRO)2023-06-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/600610.26568/2359-2087.2023.6006EDUCA - Revista Multidisciplinar em Educação; v. 10 (2023); 1-72359-20872359-208710.26568/educa.v10ireponame:Educa (Porto Velho)instname:Universidade Federal de Rondônia (UNIR)instacron:UNIRporhttps://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/6006/481Copyright (c) 2023 EDUCA - Revista Multidisciplinar em Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLacerda, Sirlane FreitasViana Santos, Fábio Mangabeira, Tábitta Caldas Lima2024-02-28T00:30:06Zoai:periodicos.unir.br:article/6006Revistahttps://periodicos.unir.br/index.php/EDUCAPUBhttps://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/oairevistaeduca@unir.br || dti@unir.br2359-20872359-2087opendoar:2024-02-28T00:30:06Educa (Porto Velho) - Universidade Federal de Rondônia (UNIR)false
dc.title.none.fl_str_mv DIÁLOGOS INCLUSIVOS: DESAFIOS, CURRÍCULOS E POLÍTICAS
INCLUSIVE DIALOGUES: CHALLENGES, CURRICULUM AND POLICIES
DIÁLOGOS INCLUSIVOS: DESAFIOS, CURRÍCULO Y POLÍTICAS
title DIÁLOGOS INCLUSIVOS: DESAFIOS, CURRÍCULOS E POLÍTICAS
spellingShingle DIÁLOGOS INCLUSIVOS: DESAFIOS, CURRÍCULOS E POLÍTICAS
Lacerda, Sirlane Freitas
Inclusão
Educação Especial
Formação docente
Currículo
Educação
Inclusion
Special education
Teacher Education
Curriculum
Inclusión
Educación especial
Formación de profesores
Plan de estudios
title_short DIÁLOGOS INCLUSIVOS: DESAFIOS, CURRÍCULOS E POLÍTICAS
title_full DIÁLOGOS INCLUSIVOS: DESAFIOS, CURRÍCULOS E POLÍTICAS
title_fullStr DIÁLOGOS INCLUSIVOS: DESAFIOS, CURRÍCULOS E POLÍTICAS
title_full_unstemmed DIÁLOGOS INCLUSIVOS: DESAFIOS, CURRÍCULOS E POLÍTICAS
title_sort DIÁLOGOS INCLUSIVOS: DESAFIOS, CURRÍCULOS E POLÍTICAS
author Lacerda, Sirlane Freitas
author_facet Lacerda, Sirlane Freitas
Viana Santos, Fábio
Mangabeira, Tábitta Caldas Lima
author_role author
author2 Viana Santos, Fábio
Mangabeira, Tábitta Caldas Lima
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lacerda, Sirlane Freitas
Viana Santos, Fábio
Mangabeira, Tábitta Caldas Lima
dc.subject.por.fl_str_mv Inclusão
Educação Especial
Formação docente
Currículo
Educação
Inclusion
Special education
Teacher Education
Curriculum
Inclusión
Educación especial
Formación de profesores
Plan de estudios
topic Inclusão
Educação Especial
Formação docente
Currículo
Educação
Inclusion
Special education
Teacher Education
Curriculum
Inclusión
Educación especial
Formación de profesores
Plan de estudios
description The work now reviewed discusses educational inclusion as a challenge for teacher training and the curriculum. It is a production resulting from the research network established between the Graduate Program in Education (PPGEd), from the State University of Southwest Bahia (UESB) and the Research Group and Didactic Research (GIAD), from the University of Barcelona (UB). The book consists of 13 chapters, distributed in three parts, articulated by 26 researchers. The authors problematize the issue of educational and social inclusion as a banner for different social movements to guarantee access, permanence, participation and school success in order to ensure a more just, equal, democratic and respectful society.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-06-11
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado por Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/6006
10.26568/2359-2087.2023.6006
url https://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/6006
identifier_str_mv 10.26568/2359-2087.2023.6006
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/6006/481
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 EDUCA - Revista Multidisciplinar em Educação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 EDUCA - Revista Multidisciplinar em Educação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da Universidade Federal de Rondônia (EDUFRO)
publisher.none.fl_str_mv Editora da Universidade Federal de Rondônia (EDUFRO)
dc.source.none.fl_str_mv EDUCA - Revista Multidisciplinar em Educação; v. 10 (2023); 1-7
2359-2087
2359-2087
10.26568/educa.v10i
reponame:Educa (Porto Velho)
instname:Universidade Federal de Rondônia (UNIR)
instacron:UNIR
instname_str Universidade Federal de Rondônia (UNIR)
instacron_str UNIR
institution UNIR
reponame_str Educa (Porto Velho)
collection Educa (Porto Velho)
repository.name.fl_str_mv Educa (Porto Velho) - Universidade Federal de Rondônia (UNIR)
repository.mail.fl_str_mv revistaeduca@unir.br || dti@unir.br
_version_ 1797174541432127488